Výměna žhavících svíček


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Především v chladnějším počasí a přirozeně také v období zimy může docházet k tomu, že automobil hůře startuje. V tomto případě může být problémů hned několik. Od nekvalitní nafty, až po vybitou baterii, která nedokáže nabídnout takové množství energie, které by bylo třeba. Pokud je v tomto směru vše v pořádku, může být problémem i žhavicí svíčka. I ta může způsobovat špatné startování, stejně jako to, že v chladnějších dnech nenastartujeme vůbec. Naštěstí se nejedná o závadu nijak výrazně komplikovanou a složitou. Vyřešit ji lze celkem jednoduše. v tomto směru pomůže výměna žhavicích svíček. Podívejme se společně, jak na to.

výměna žhavících svíček

Výměna žhavících svíček

Kde svíčky najdeme?

Je dobré vědět i to, kde žhavicí svíčky konkrétně najdeme. Pozitivní zprávou je rozhodně to, že se není třeba obávat toho, že by byly jakkoliv schované. Právě naopak. Ve většině automobilů je zcela jistě najdete v motorové oblasti, a to nedaleko samotných vstřikovačů. Konkrétní informace, které se vztahují k umístění svíček právě u vašeho vozu lze dohledat třeba na internetu. Stejně jako je možné dané informace dohledat v servisní příručce právě vašeho osobního automobilu.

Pokud je výměna žhavicích svíček potřeba, je nutné začít prvním krokem. Ten přirozeně souvisí s tím, že vozidlo zastavíte a pokud delší dobu jelo, necháte ho také dostatečně vychladnout. Teprve poté je možné otevřít kapotu a následně se podívat na kryt motoru. Pokud u vašeho vozu je, je nezbytností jeho demontáž. Ta je poměrně jednoduchá, jelikož ho snadno odstraníte a položíte stranou. Jakmile je demontován, již byste měli celkem dobře vidět jednotlivé svíčky.

Současné svíčky demontujte

Nyní už se dostáváme k nejdůležitější fázi, která se samotnou výměnou souvisí. Touto fází je přirozeně to, že je nezbytné současné svíčky demontovat. V tomto směru se neobejdeme bez vhodného nářadí, tedy bez vhodného nástavce, který pro nás zajistí to, že žhaviče nejenom jednoduše povolíme, ale že je také budeme moci vyšroubovat a následně jednoduše vyjmout. Stejný postup opakujeme u každé ze všech svíček. Pokud měníme, je samozřejmě ideální vyměnit všechny, jelikož tak zajistíme, že startování bude v budoucnu optimální.

Pořídit si nové žhavicí svíčky není rozhodně nic složitého a říci můžeme i to, že to rozhodně není také nic výrazně nákladného. Stačí jenom navštívit příslušnou prodejnu s náhradními díly, kde nám personál jistě vyjde vstříc s ohledem na to, co konkrétně budeme potřebovat. Na co primárně hledíme při koupi, to je jak typ našeho vozu a tedy i typ svíček, tak zcela logicky také správný počet žhavicích svíček.

Před montáží nových

Jakmile jsou stávající žhavicí svíčky vyjmuty, je možné pokračovat dále. A to k tomu, že je třeba před montáží nových věnovat dostatek času tomu, aby byl prostor pro svíčky dostatečně očištěný. To se výrazně podepíše jak na jejich funkčnosti, tak se to přirozeně pozitivně podepíše také na tom, že jednotlivé svíčky budou mnohem lépe fungovat. Proto tento krok při výměně rozhodně nepodceňujte a věnujte mu také dostatek pozornosti, kterou si skutečně žádá.

Ideálním postupem je využít stlačeného vzduchu, kterým lze celkem jednoduše a efektivně všechny nečistoty vyfoukat. Zde můžeme využít nejlépe na trh dodávané spreje, které k tomuto účelu přímo slouží. Jsou zárukou skvěle provedené práce a jejich ceny nejsou nijak vysoké. V tu chvíli máme také jistotu, že jsme odstranili i jakékoliv drobné nečistoty, které by mohly vniknout do spalovacího prostoru samotného motoru.

Montáž nových svíček

Vše je již plně připraveno k tomu, aby mohla proběhnout další z částí celé výměny, kterou je montáž zcela nových svíček. Jak jsme již říkali, je ideální vyměnit všechny, tedy celou sadu. Zvláště potom v případě, kdy ty stávající mají za sebou již několik let provozu. Tento postup je následně skutečně tím nejvíce efektivním. Pokud jsou stávající svíčky relativně nové. Je možné vyměnit pouze konkrétní vadný kus. Zde je ale třeba nejprve otestovat, který z nich to je.

Montáž zapalovacích svíček je provedena podobně, jako tomu bylo v případě stávající demontáže. A to tak, že si vezmeme vhodný nástavec a žhavicí svíčky pevně namontujeme na jejich místo a zkontrolujeme, zda skutečně drží, jak mají. V tu chvíli je základní výměna dokončena. Co zatím neděláme, to je nasazení krytu motoru, jelikož nejprve je třeba svíčky důkladně otestovat a zjistit, zda fungují tak, jak fungovat mají.

Test funkčnosti

Jakmile je výměna provedena, je třeba ihned vyzkoušet funkčnost nových svíček. Pokud nastartování proběhne v pořádku, je to určitě první správný krok spojený s tím, že se výměna povedla a vše funguje, tak, jak fungovat má. Zatím ale kryt motoru nenasazujeme, jelikož je třeba vyzkoušet vše ještě po delší době. Ideální je tedy nechat vůz přes noc na chladném počasí, nejlépe potom na mrazu. A to za účelem toho, vyzkoušet také studený start. Pokud se vše povede bez jakýchkoliv potíží, je výměna svíček krokem, který pomohl vyřešit celkovou závadu. Dále nezapomínejme také na to, že když je vše v pořádku, už můžeme udělat poslední věc s výměnou spojenou.

Tou věcí je samozřejmě opět otevření kapoty, a to z toho důvodu, abychom mohli opět namontovat samotný plastový kryt daného motoru. To už je jenom otázkou několika vteřin. A tak jakmile je na místě, je výměna definitivně a plnohodnotně provedena a my máme jistotu, že s naším vozem můžeme bez jakýchkoliv problémů a komplikací jezdit pohodlně i během celé zimy. Nastartujeme i v těch nejsilnějších mrazech.

5/5 - (2 votes)

2 Responses

  1. Martin napsal:

    “ Ideální je tedy nechat vůz přes noc na chladném počasí, nejlépe potom na mrazu. A to za účelem toho, vyzkoušet také studený start. Pokud se vše povede bez jakýchkoliv potíží, je výměna svíček krokem, který pomohl vyřešit celkovou závadu. “ A čo mám robiť ak to nie je v poriadku? Auto mi práveže po výmene žhavičov (a po jednej studenej noci) štartuje ešte horšie, až na tretí krát, predtým som naštartoval hneď na prvý krát, aj keď mi jeden žhavič už odišiel. Idem to zajtra reklamovať do servisu, ale viete mi povedať v čom by mohol byť problém? Mohlo sa stať, že mi namontovali zle žhaviče, trebárs od iného modelu auta, alebo nejaké z druhej ruky? Alebo je problém v inej časti motora?

  2. miroslav napsal:

    cituji „jednoduše povolíme,jednoduše vyjmout“ zkuste to tak udělat u c4 picassa 2.0 hdi.