Nabíjení autobaterie


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Zimní období je pro mnoho řidičů velkým problémem v tom, že se jim ráno nemusí podařit nastartovat. Jaké to má důvody? Je to kombinace staršího a nedokonale nabitého akumulátoru, s čímž souvisí také nízké teploty. Pokud nechcete vaši stávající autobaterii hned měnit, je zde samozřejmě ještě druhá možnost. A tou je zcela přirozeně možnost toho, že si ji nabijete. Pokud se pro tuto cestu rozhodnete, podívejte se společně s námi, jak na to.

Demontujte stávající autobaterii

Pokud je něco, co určitě nedoporučujeme, to je nabíjení přímo v samotném voze. Důvodem je hlavně celková bezpečnost, jelikož stát se může opravdu cokoliv a vy jistě nechcete, aby to mělo vliv i na samotný váš vůz. Proto je třeba nejprve provést demontáž stávající autobaterie. Otevřete tedy kapotu a najděte místo, kde je umístěna. U některých vozů ji vidíte hned, u jiných je na ní plastový kryt. Ten jednoduše sejmete, jelikož není nijak složitě našroubován, pouze je zde nasazený. Jakmile je pryč plastový kryt, jistě si všimnete také držáku autobaterie. Ten můžete obvykle najít z její přední části, a to dole. Obvykle je zde šroubek, nebo jiné rozebíratelné spojení. Co je v takovém případě nezbytné? Je to samozřejmě povolení daného spoje. Jedině tak váš akumulátor bude moci být bez problému vyjmutý.

V tuto chvíli se již můžete naplno věnovat i samotným konektorům. Jak na to, a který odpojit jako první? Je to ten minusový. Pamatujte, že zde obvykle také nejsou dané konektory jenom tak volně nasazeny, ale je zde rozebíratelný spoj, nejčastěji šroub a matice, který je třeba povolit. Nejprve tedy začněte tím minusovým. Jakmile máte hotovo, můžete tento pól odpojit a jíst stejnou cestou na pól plusový. I tento odpojíte a poté už můžete stávající akumulátor jednoduše vyjmout.

Příprava před nabíjením

Když máte akumulátor z vozu definitivně vyjmutý, můžete již pokračovat dalším krokem. O jaký konkrétní se jedná? Jde o postup, kdy realizujete samotnou přípravu před nabíjením. Nejprve si dobře připravte jednotlivé póly na baterii. Ty mohou být špinavé, nebo lehce zkorodované. Zde doporučujeme jejich očištění jemným brusným papírem, stejně jako suchým hadříkem. Jedině tak máte jistotu, že daný kontakt bude skutečně kvalitní.

Dále nezapomeňte otevřít jednotlivé komory, ve kterých se nachází destilovaná voda. U novějších typů autobaterií již tento krok můžete vynechat, ale u těch starších je nezbytný. Po otevření zkontrolujete, kolik tekutiny autobaterie obsahuje. Pokud málo, jednoduše ji do jednotlivých otvorů dolijete. Zde pamatujte na to, že by se mělo jednat hlavně o vodu destilovanou. Teprve poté je vše připraveno k samotnému nabíjení.

Připojte nabíječku

Jakmile máte akumulátor připravený, už stačí jenom připojit nabíječku. Tu je dobré koupit ve specializovaném obchodě s autodíly, jelikož jedině tak budete mít záruku kvality. Nejedná se o nijak vysokou investici, jelikož cena se pohybuje okolo několika set korun. U nabíječky bude obvykle i návod, jak ji používat. Nejprve je třeba připojit jednotlivé póly a teprve poté vložíte danou nabíječku do elektrické sítě. V tu chvíli započne samotné nabíjení.

Délka nabíjení se může lišit, a to s ohledem na to, jak moc byla autobaterie vybitá. Moderní nabíječky, stejně jako moderní autobaterie mohou sami indikovat, v jakém stavu nabití konkrétně jsou. Pokud ale nic z toho k dispozici nemáte, není třeba zoufat. Můžete totiž využít klasickou cestu, kdy autobaterii necháte nabít přes noc. Tedy večer, při příjezdu ji vyjmete a dáte na nabíječku, zatímco ráno ji opět vložíte do vozu. Doba nabíjení, v termínu okolo deseti až dvanácti hodin, by měla plně dostačovat.

Když je autobaterie nabitá

Jakmile je nabíjení autobaterie u konce, znamená to pro vás logicky to, že můžete odpojit nabíječku. Nejprve ji vyndejte z elektrické sítě a teprve poté odpojte z jednotlivých pólů na vaší autobaterii. V tuto chvíli již můžete akumulátor opět odnést do vašeho automobilu. Zde určitě nejprve doporučujeme vyzkoušet to, zda se nabití povedlo a zda automobil bez problémů nastartuje. Nejprve tedy připojte plusový a následně potom minusový konektor. Ty utáhněte, abyste eliminovali rozpojení. Potom už jenom sedněte do svého vozu a zkuste nastartovat. Pokud je vše v pořádku, máte jistotu, že se nabití povedlo. V tuto chvíli tedy motor opět vypněte a pokračujte v montáži autobaterie.

Následným krokem je samozřejmě montáž držáku, který zajistí, že bude akumulátor vždy pevně na svém místě, i při razantnější jízdě. Jakmile je pevně utažen a autobaterie je připojena, není nic jednoduššího, než jenom nasadit kryt a poté zavřít kapotu. V tu chvíli je vše u konce a vy můžete i během zimy se svým vozem bez problémů jezdit.

Ne vždy to stačí

Na samotný závěr je třeba ještě připomenout, že ne vždy tento konkrétní postup stačí k tomu, aby byla autobaterie v tak dobré kondici, v jaké potřebujete. Obvykle totiž závisí hlavně na tom, jaké je její stáří, stejně jako záleží na tom, zda se vybíjí sama, kontinuálně, nebo došlo k jejímu vybití třeba vlivem toho, že došlo k jinému problému s vaším vozem. Jako krátkodobé řešení do chvíle, než si koupíte akumulátor nový, je její nabíjení rozhodně dobrou volbou. Spoléhat ale jenom na nabíjení, a to třeba celou zimu, nemusí být nejlepší. Zvláště, pokud zjistíte, že musíte nabíjení realizovat třeba i každý týden. Dodejme také, že studené starty mohou být mnohem jednodušší hlavně ve chvíli, pokud budete mít svůj automobil v garáži, mimo případné mrazivé teploty.

5/5 - (1 vote)