Průměrná spotřeba je orientační – u jakých vozů jsou největší rozdíly?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Pojem průměrná spotřeba zná v podstatě každý. Jedná se o číslo, které je uváděno v podstatě u každého vozu. Lidé na něho hledí hlavně v souvislosti s možnou úsporou. Kdo chce jezdit takzvaně „na spotřebu“, zajímá ho to, aby dané číslo bylo skutečně co možná nejnižší. Nutno ale říci, že rozdíl v papírové a reálné spotřebě není jenom v tom, jak těžkou máme nohu. Je dán i tím, jak reálné podmínky automobilka vytvořila.

Co tím chceme říci? Že reálná spotřeba je u většiny aut jiná, než ta papírová. Je jasné, že u většiny je výrazně vyšší. Jsou ale i výjimky, kde je vyšší jenom velmi nepatrně – minimálně. Společně se podíváme na přehled těch aut, kde je rozdíl nejmarkantnější. A to jak rozdíl směrem nahoru, tak i rozdíl směrem dolů.

BMW X6 M

Je jasné, že u tohoto sportovního SUV jeho majitelé spotřebu zase až tak neřeší a jenom málokterý z nich vůbec ví, jak vysoká je ta, která je brána jako spotřeba papírová. Na druhou stranu by to nemělo znamenat fakt, že si automobilka BMW bude jako spotřebu uvádět skutečně jakákoliv čísla. Ta dokonce mohou vypadat jako vymyšlená. A t proto, že při běžné jízdě se udávaná a reálná spotřeba liší zhruba o 75 procent. A to už je opravdu dost. A to mluvíme stále o celkem rozvážné, tedy běžné jízdě. Pokud budete chtít využít potenciál tohoto modelu naplno, tak se budete při pohledu na úbytek paliva celkem divit.

Mercedes třídy G

Vůz, který je určený pro toho, kdo nechce dělat dojem ve městě, ale pro toho, kdo chce dělat dojem v terénu. Tedy v náročných podmínkách, do kterých je Mercedes třídy G určený. Vzhledem k charakteru vozu je jasné, že si ho majitelé vybírají hlavně podle toho, aby zvládl i extrémní podmínky spojené s rozmanitostí terénu. Na spotřebu reálně hledí málokdo. Proto mnohé možná překvapí, že rozdíl mezi udávanou a reálnou je více než 70 procent. I to může navozovat pocit, že to jsou čísla vycucaná z prstu. Faktem ale zůstává, že většina majitelů si raději připlatí za provoz, a bude mít jistotu v tom, že je automobil nenechá ve štychu, jako by tomu mohlo být u úspornějších, ale už ne tak všestranných vozidel.

Mini Cooper D

Auto, které je stylové. Už samotná pořizovací cena je poměrně vysoká a tak je jasné, že po vozu sáhne ten, kdo chce mít právě díky němu dokonalou image. A tak nehledí v podstatě na nic jiného. A jelikož my se dotýkáme spotřeby, musíme říci, že tento prcek má dané hodnoty poměrně rozdílné. Když si Mini Cooper D pořídíte, a porovnáte svou spotřebu s tabulkovou, tak můžete počítat s tím, že se bude lišit o zhruba 70 procent.

Volkswagen Golf TDI

Menší rodinné auto, u kterého se očekává hlavně praktičnost, spojená s převozem lidí i věcí z bodu A do bodu B. Očekává se od něho také to, že se bude jednat o automobil úsporný. Proto ho řada lidí také kupuje. Někteří ale mohou být celkem nemile překvapeni. Pokud se podíváme na procentuelní rozdíl, tak dosahuje téměř sedmdesáti procent. Natolik se liší spotřeba, kterou Volkswagen Golf TDI udává na papíře, od té, které lze dosáhnout reálně, při běžném provozu.

Audi Q5

Skvělý a praktický automobil, který nadchne svým vzhledem, který zaujme i jízdními vlastnostmi, stejně jako umí nabídnout i komfort. A další pozitivum je spojeno s jeho spotřebou. Neřadíme ho do kategorie těch, kde se spotřeba liší velmi výrazně. Je naopak v kategorii těch, kde je spotřeba spojená s minimálním rozdílem. Pokud se podíváte na palubní počítač, a následně se podíváte na technickou dokumentaci k vašemu automobilu, tak jednoduše zjistíte, že daný rozdíl ve spotřebě činí jenom 25 procent. A tím u vás Audi Q5 rozhodně zaboduje.

BMW X1

Zajímavé SUV, které zaujme svým designem, jízdními vlastnostmi, ale třeba také svou velikostí. Jedná se o poměrně povedený automobil, který můžeme označit i jako vůz, který nadchne po stránce praktické. A tím myslíme i to, že kdo si pořídí BMW X1, ten si může být jistý tím, že mu spotřeba bude celkem přesně sedět. Rozdíly zde sice jsou, ale rozhodně nejsou nijak výrazně velké. Pokud se podíváme na spotřebu tabulkovou, a potom ji porovnáte s reálnou zjištěnou hodnotou, bude rozdíl okolo dvaceti procent. A jelikož je průměr 4,5 litru, hovoříme v praxi o tom, že si vůz může vzít jenom o litr více, což celkem jde.

VW Polo

Velké překvapení. Z jakého důvodu? Stačí se podívat o několik řádků výše, kde se nachází automobil Volkswagen Golf, který má rozdíl ve spotřebě velký. Jemu podobný model, a to VW Polo však můžeme zařadit do kategorie těch automobilů, kde rozdíl nijak výrazně znatelný není. Je tomu spíše naopak. Když si porovnáte spotřebu uvedenou v tabulkách, a to se spotřebou během vaší klasické jízdy, bude se samozřejmě lišit. A o kolik? Je to zhruba 21 procent, což je číslo nejenom celkem běžné, ale dokonce i číslo skutečně velmi malé.

Mercedes A

I když se o ní mluví celkem málo, má tato třída rozhodně co nabídnout. Mercedes A je lákavým zástupcem menších vozů, jehož čtvrtá generace dokáže zaručeně ohromit jak svým designem, tak i jízdními vlastnostmi, nebo praktičností. Pokud si tento model koupíte, sami se můžete přesvědčit o tom, že co bylo z naší strany napsáno, to je pravda. Také se můžete přesvědčit o tom, že je pravda i to, co napsala samotná automobilka o spotřebě. Je jasné, že stejně jako u jakékoliv jiné konkurence, tak i tady se ta papírová s tou reálnou bude lišit. Nikoliv ale jakkoliv výrazně. Onen rozdíl je pod dvacet procent, a tak u tohoto vozu můžeme s lehkou nadsázkou říci, že co je psáno, to je dáno.

Rate this post