Oprava netěsnosti nádržky ostřikovačů


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Ostřikovače jsou v každém automobilu nesmírně důležitou součástí, kterou primárně využijeme při jízdě v zimě, kdy je na silnici bláto, stejně jako je oceníme i v létě, kdy je potřeba čelní, ale i zadní sklo našeho vozu náležitě umýt. Je více než jasné, že je prioritou nejenom samotná funkčnost ostřikovačů, ale i to, že bychom se měli zaměřit také na to, abychom měli dostatek správné tekutiny v konkrétní nádobce. Zde ale může nastat problém spojený s tím, že nádobka dokonale netěsní a kapalina do ostřikovačů celkem rychlým způsobem ubývá.

Poznáme to celkem jednoduše, a to primárně podle toho, že pod naším vozem najdeme kaluž. A to obvykle právě v oblasti, kde se nachází nádobka na ostřikovač. Pokud daný problém tušíme, je třeba vše náležitě zkontrolovat a zjistit. Pokud je daný problém právě zde, je třeba oprava netěsnosti nádržky ostřikovačů.

Nejprve je třeba demontáž podběhu

Zde primárně záleží hlavně na tom, kde se taková nádobka konkrétně nachází. Pokud se podíváme na většinu starších automobilů, je samozřejmě v motorovém prostoru, a to v oblasti pravého nebo levého kola. Nedaleko podběhu. To může být spojeno s celkem špatným přístupem k dané nádobce, vlivem čehož nám nezbývá nic jiného, než je samozřejmě nejprve samotná demontáž daného podběhu. U některých vozů to může být dokonce postup spojený s demontáží předního nárazníku.

Co je tedey nezbytné, to je nutnost zvednutí vozu, přičemž následně odmontujeme dané kolo, a to z důvodu, abychom se dostali k samotnému podběhu. V tuto chvíli je třeba demontovat i ten. Obvykle bývá připevněn na několika šroubech. Jakmile je demontovaný, již se nám otevírá přístup tam, kam potřebujeme. A to samozřejmě k tomu nejdůležitějšímu, čímž není nic jiného, než právě nádobka samotného ostřikovače.

Demontujeme samotnou nádobku

Obvykle může držet na několika šroubech, které je třeba primárně povolit. Počítejte s tím, že i když máte pryč podběh, je rozhodně třeba myslet na to, že ani tak nebude přístup k dané nádobce ideální a demontáž jednotlivých šroubů bude skutečně složitá. Jakmile se vám to však povede, dá se říci, že máte vyhráno a to nejtěžší již máte za sebou.

Nyní je třeba trocha cviku, která souvisí s tím, že byste měli v daném místě nahmatat konektor čerpadla, stejně jako byste zde měli nahmatat i jednotlivé hadičky. Ty je samozřejmě třeba také odpojit. Ideální je, pokud vše realizujete ve chvíli, kdy je nádobka na vodu do ostřikovačů prázdná, jelikož nemusíte řešit to, že vám bude tekutina v souvislosti s odpojenými hadičkami vytékat. Samozřejmě pokud zde tekutinu máte, je ideální ji zachytit do čisté nádoby, jelikož ji budete moci opakovaně znovu použít.

Pusťte se do samotné opravy

Ta může patřit mezi to nejtěžší, jelikož obvykle probíhá svépomocí a je samozřejmě třeba ujasnit si to, jaký postup bude tím nejlepším, který konkrétně zvolíte. V tomto případě velmi záleží i na tom, kde konkrétně je problém. Pokud se jedná o drobnou netěsnost v samotné nádržce, je možné použít například tmel, stejně jako si můžete poradit tím, že na dané místo nakapete trochu horkého jiného plastu. Pokud je ale poškozená nádobky rozsáhlejší, doporučujeme její samotnou výměnu. Ta dnes rozhodně není nic složitého, zvláště proto, že ji máte celou demontovanou. Novou, tedy nepoškozenou je nejlepší koupit na vrakovištích, kde budete mít jistotu, že vás nevyjde nijak draze a bude zde stát skutečně jenom několik málo korun.

Problém ale může nastat třeba i v samotném utěsnění jednotlivých spojek. Zde není třeba vymýšlet složitá řešení. Pokud něco dokonale pomůže, tak je to teflonová páska, popřípadě lze jako alternativu použít pásku elektrikářskou. Danou páskou jednoduše několikrát omotáte kusy daných spojek, a to tak, aby nebyl zakrytý samotný průchod. I tímto krokem lze případnou vzniklou netěsnost jednoduše opravit.

Vše vyzkoušejte

Jelikož je samotná demontáž poměrně náročným krokem, rozhodně doporučujeme také to, abyste po opravě případných netěsností vše ještě důkladněji zkontrolovali. A to samozřejmě z toho důvodu, abyste měli stoprocentní jistotu, že je oprava provedena důsledně a nikde nic neteče. Pokud je vše v pořádku, můžete si být jisti tím, že vás nečeká absolvování stejně složitého procesu znovu. Nyní se tedy vydáte tím směrem, že nádobku opět namontujete na své místo.

Vše v opačném pořadí

Nádobku na ostřikovač tedy umístíte na její správné místo a připojíte k ní vše, co u ní také připojeno bylo. Jakmile se tak stane, je třeba vzít do ruky šrouby a důkladně ji přimontovat k samotné karoserii vozu. I když je do daných oblastí horší přístup, rozhodně nezapomínejte na povinnosti spojené s tím, že by dané šrouby měly být dostatečně utaženy, aby nádobka dobře držela na svém místě.

Jakmile je i tento krok za vámi, již můžete také namontovat samotný podběh. I zde nezapomeňte šrouby dostatečně utáhnout. Je-li i ten na svém místě, už můžete jenom namontovat samotné kolo a dále už můžete pokračovat v tom, že vůz spustíte dolů.

Testujte a kontrolujte

Prvním krokem, který je třeba udělat, je samozřejmě nutnost dolít vodu do ostřikovačů. A to buď novou, nebo tu, která byla v průběhu výměny vypuštěna. Poté následuje vyzkoušení toho, zda voda v ostřikovačích proudí skutečně tam, kam proudit má. Tedy zda pomocí ní skutečně můžete očistit vaše přední, stejně jako třeba i vaše zadní okno. Jakmile je i toto v pořádku, doporučujeme po několik dní kontrolovat místo, kdy dříve voda z ostřikovačů unikala na zem. Pokud je v daném směru vše v pořádku, máte jistotu, že se vaše oprava plnohodnotně povedla.

2.5/5 - (2 votes)