Oprava nefunkčních ostřikovačů


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Ostřikovače jsou velmi důležitou součástí vozu. Hlavně potom v zimním období jsou doslova nezbytností, jelikož právě díky nim budeme mít stoprocentní jistotu toho, že si můžeme naše čelní sklo bez jakýchkoliv problémů jednoduše a také rychle umýt. Problém ale může nastat ve chvíli, kdy diagnostikujeme problém spojený s tím, že nefungují ostřikovače. V takovém případě je určitě třeba začít se zabývat tím, co může být problém a jak ho následně vyřešit. Podívejte se spolu s námi na možné cesty, kterými se vydat. Samozřejmě předpokládejme, že v nádržce je dostatek kapaliny do ostřikovačů a v tomto tedy rozhodně žádný problém není.

Zamiřte do tepla

Zvláště v zimním období se může objevit problém s tím, že směs do ostřikovačů jednoduše zmrzne. V takovém případě je třeba aplikovat velmi jednoduché řešení. A to takové, že s vozem zamíříme do tepla. Pomoci si můžeme nejenom vlastní garáží, ale můžeme zamířit třeba i do parkovacích domů, nebo do podzemních garáží v nákupních centrech. Všude tam jsou teploty nad bodem mrazu, což zcela logicky znamená, že případné zamrznutí povolí a následně dojde k tomu, že budou ostřikovače fungovat. Jakmile k tomu dojde, je ideální do nádržky s vodou přidat koncentrovanější směs, aby došlo k promíchání a k případnému zamrznutí již nedošlo.

Dále je řešením to, že využijeme horkou vodu, kterou následně nalijeme právě do nádobky s kapalinou. Poté necháme působit, a to ideálně na teplejším místě. Během několika desítek minut by v závislosti na zamrznutí mělo dojít k tomu, že led povolí a ostřikovač začne fungovat. Následně postupujeme dle návodu výše. Kapalinu naředíme tak, aby nám už nezmrzla. Ideální je raději počítat se silnějšími mrazy, jelikož jedině tak máme stoprocentní jistotu, že se nám nepřihodí podobná situace, jako výše popsaná.

Jsou čisté trysky

I ty mohou být původcem mnoha problémů. Obvykle je komplikací to, že jedna tryska funguje a druhá nikoliv. Právě to nám může ukazovat, že se v ní objevuje nečistota, nebo jiný problém. Jedno z možných řešení je to, že vezmeme tenkou jehlu a pokusíme se daný otvor jednoduše prošťouchnout. Jedná se ale hlavně o provizorní krátkodobé řešení, jelikož v případě nečistot z vnitřní části může hrozit to, že se do trysky opět dostanou.

Mnohem lepší je trysky demontovat, což u většiny vozů není nic zase až tak složitého. Jakmile máme, je ideální je důkladněji propláchnout. Pokud se bojíme třeba i vodního kamene, je možné nechat je několik desítek minut namočené v horkém octu. Právě ten se zaslouží i to, že bude případný vodní kámen jednoduše rozpuštěn.

Nečistota v hadicích

Třetí možné riziko se opět týká nečistot. Tentokrát ale těch větších, které by mohly být umístěné v samotných hadicích. Zde je už oprava o něco komplikovanější. A to z toho důvodu, že se neobejdeme bez nutnosti otevřít kapotu. Jakmile máme hotovo, je třeba odstranit také jednotlivé kryty nebo izolace, které z vnitřní části kapoty jsou. Jakmile jsou pryč, obvykle už vidíme jednotlivé hadice, které vedou k tryskám ostřikovačů. Nyní přichází potřeba dané hadice jednoduše rozpojit. Jakmile se tak stane, a jsou vyjmuté, již je můžeme vyčistit.

Zde pomůže podobný postup, jako u zanesených trysek. Nejjednodušší cestou je jejich důkladnější propláchnutí. Stejně tak je ale můžeme i profouknout. Také nic nezkazíme, pokud je namočíme do octu, který v případě nutnosti rozpustí usazeniny. Pokud je vše hotovo, už postupujeme v opačném pořadí, a to takovém, že hadice opět napojíme, umístíme je na původní místo a poté vrátíme tepelnou i zvukovou izolaci kapoty zpět na místo. Jakmile je hotovo, můžeme vyzkoušet funkčnost. Byla-li příčinou opravdu větší nečistota, je dobré při čištění hadic rovnou vyčistit i trysky.

Poškozená hadice

I ta může být celkem častým problémem, na který je dobré se důsledněji zaměřit. Postup, jak to zjistíme, je podobný jako v předchozím případě. Neobejdeme se tedy bez toho, abychom otevřeli kapotu a k jednotlivým trubkám se dostali. Na nich můžeme následně vidět třeba to, že jsou výrazně zpuchřelé, stejně jako můžeme vidět i jasně patrnou díru. Tu identifikujeme podle toho, že tudy směs do ostřikovačů uniká a tak je kolem poměrně výrazné mokro.

Provizorní oprava je spojena s tím, že poškozené místo například jenom zalepíme lepicí páskou. Jde však pouze o krátkodobé řešení. Když chceme problém vyřešit plnohodnotně, neobejdeme se bez hadice nové. Ta není nijak velkým nákladem, protože ji lze pořídit za pár korun. Jakmile máme hadici vyměněnou, už ji stačí opět umístit na původní místo, vrátit izolaci a poté ostřikovač vyzkoušet. V tu chvíli by měla být oprava ostřikovače u konce, jelikož vše funguje přesně tak, jak by fungovat mělo.

Rozpojený spoj

Poslední důvod, proč se objevují nefungující ostřikovače, může být samozřejmě spojený s tím, že je rozpojený konkrétní spoj. Pokud se jedná o rozpojený spoj u daných hadic, je řešení vcelku jednoduché. Opět je nasadíme k sobě a problém je vyřešen. Pokud však na tomto místě problém není, je třeba postupovat až k oblasti nádobky pro ostřikovač a zde se dobře dívat na to, zda se problém na některém místě neobjeví. Poznat ho můžeme třeba i tím, že po zapnutí ostřikovače nedochází k omývání skla, ale dochází k tomu, že kapalina někudy vytéká a pod samotným vozem je jasně charakteristická kaluž. Jakmile problém se spojem najdeme, logicky ho napojíme a následně už není problémem vyzkoušet, zda funguje správně. Pokud máme obavy o rozpojení, může na řadu opět přijít již zmíněná lepicí páska, která je v tomto případě celkem dostatečným a dá se říci, že i trvalejším řešením.

Rate this post