Jak na nižší spotřebu? Škoda vám poradí


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Tuzemská Škodovka není jenom vyhledávaným výrobcem automobilů, která má poslední roky úspěch. Jedná se také o firmu, která chce pomáhat řidičům. A to i v tom, aby měly co nejnižší spotřebu. Nejenom, že se o to snaží tím, že vyrábí stále úspornější motory. Nezapomínejme také na několik rad, se kterými přišla. Na jejich shrnutí se podívejme. Některé jsou spíše úsměvné, než praktické.

Jezděte s minimálně naloženým vozem

Toto je jasná klasika. Čím je váš automobil těžší, tím větší vliv to na spotřebu má. Je tedy jasné, že nejnižších hodnot spotřeby paliva docílíte, když ve voze nebudete vozit zbytečnosti. Dejte pryč zavazadla z kufru, dejte pryč dětské sedačky, ale i řadu dalších věcí, jako j kanystr s vodou do ostřikovačů, nebo další věci.

Věřte systému start-stop

Myslíte si, podle selského rozumu, že se jedná o součást vozu, která vlivem neustálého startování bude spotřebu zvyšovat? Myslí si to mnoho řidičů, kteří tak tento systém vypínají. Dělají ale velkou chybu. To proto, že i když se to na první pohled nemusí znát, skutečně je věc taková, že tento systém dokáže spotřebu zajímavě snižovat. Když ho vypnete, tak se vám zvýší. Sice nepatrně, ale skutečně vyšší bude.

Nezahřívejte vůz dlouhé minuty

Nyní, když nastává zima, je to rada celkem aktuální. Mnoho řidičů si myslí, že by měli nechat vůz nastartovaný i několik minut, aby se zahřál. Nejenom, že to má vliv na větší spotřebu, ale také nesmíme zapomenout na to, že při stání se vůz přece jenom nezahřeje ta, jako při jízdě. Ideální j tedy nastartovat a po třiceti vteřinách vyjet. Tím nebudete plýtvat palivo při stání. Pokud jde o samotnou jízdu, měla by být spíše pozvolná a otáčky byste neměly příliš vytáčet. Teprve až ve chvíli, kdy teplota očividně stoupne. Potom můžete začít s normální jízdou.

Stálá rychlost je základ

Další z osvědčených rad, na které se shodujeme. Pokud někdo jezdí systémem brzda-plyn, má to pochopitelně vliv na to, že bude mít spotřebu vyšší. Kdo však bude mít lehčí nohu a bude se snažit jezdit konstantní rychlostí, ten ušetří. Nutno říci, že tento styl jízdy je doporučován hlavně ve městě. Tam, kde nejsou semafory, to přece jenom trochu jít může. Tam kde jsou, tam je to přece jenom složité. Mimo jiné i proto, že svézt se na takzvané zelené vlně, může být celkem obtížné a tak se bez brzdění neobejdete.

Kontrola pneumatik

Další z rad, které jsou poměrně jasné, klasické a také pravdivé. Pokud máte špatně nahuštěné pneumatiky, může to způsobovat celou řadu problémů. Jaké jsou ty hlavní? Nejenom, že se vám rychleji sjíždějí. Má to vliv i na to, že vůz může hůře držet na silnici, může se prodlužovat brzdná dráha, nebo se hůře zvládají rizikové situace. Špatně nahuštěné pneumatiky mají ale vliv také na spotřebu. Když je budete pravidelně kontrolovat, prospějete bezpečnosti, i peněžence.

Správná cestovní rychlost

Ano, celkem dobrá rada, ale pokud jde o reálný provoz, tak je celkem úsměvná a dá se říci, že je také nereálná. To proto, že čím je rychlost vyšší, tím je také vyšší spotřeba. Nejenom vlivem otáček, ale také vlivem vzrůstajícího odporu vzduchu. Fyzika je v tomto směru celkem neúprosná a tak je třeba říci, že rozdíl ve spotřebě mezi osmdesátkou a devadesátkou je celkem znatelný. A to stejné, pokud rychlost ještě více stoupá. Logicky se tak nabízí možnost jet pomaleji, a to třeba oněch 80. Ale skutečně je to v běžném provozu mimo obec reálné? A normální? Rozhodně ne. A co teprve na dálnici? To j nemyslitelné ještě více.

Snažte se nezastavovat

Co je lepší, když se dostanete do kolony? Nejlépe najít si konstantní rychlost, kterou budete dodržovat, než situace, kdy budete zastavovat a rozjíždět se. Z teoretického hlediska se rozhodně jedná o radu, kterou můžeme označit jako správnou. Jak je to ale z hlediska praktického? Tento postup vyžaduje nechat si před sebou dostatečný odstup a stále vyhodnocovat rychlost před vámi. V malých kolonách to ještě jde, ale v těch velkých? Jakmile uděláte místo, někdo se nacpe před vás. A tak si zase uvolníte prostor a následně zase někdo přijede. A ta stále dokola.

Vypněte vše, co vám bere energii

Také jedna z rad, která je spíše teoretické, než aby byla praktická. Pravdou je skutečně to, že čím více věcí budete mít ve svém voze zapnutých, tím více bude spotřeba stoupat. Typickým příkladem je třeba klimatizace, u které se uvádí, že spotřeba může stoupnout třebas o litr navíc. Pokud se budete této rady držet a klimatizaci raději vypnete, skutečně vám to ke snížení spotřeby pomůže. Co když to ale bude v létě? Logicky se rozhodnete pro otevření okének. A k čemu to bude dobré? Dá se říci, že z praktického hlediska k ničemu. Vzduch se vám tak dobře nevychladí, bude nutné snášet velký hluk, a pokud jde o aerodynamiku vozu, ta se naruší, což se podepíše na vyšší spotřebě. Jak velké? Třeba i na celém litru na sto.

Načte se používat tempomat

I když se jedná o zařízení, které může mít lehký vliv na spotřebu, při správném použití vám ji pomůže snížit. Hlavně potom v rovinatém terénu, kde se ho vyplatí zapnout. Co ale v případě, kdy vás čeká terén spíše kopcovitý? Automobilka doporučuje jeho vypnutí, jelikož tak zajistíte, že spotřeba bude nižší. To proto, že do kopců velmi výrazně přidává, zatímco při jízdě z kopce brzdí. Když ale budete řídit sami, do kopce nutně nebudete držet stanovenou rychlost a pokud jde o jízdu z kopce, je celkem jasné, že dáte nohu z plynu a necháte vůz, ať si jede na volnoběh. Toto je cesta, která je rozhodně tou, kterou lze označit za osvědčenou možnost.

Rate this post