Auta mají věci, které jsou jenom na ozdobu. Jaké?
Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173
Když kupujete auto, hledíte kromě jeho technických vlastností i na to, jak vypadá? Pokud ano, možná na svém voze najdete i celou řadu takových věcí, které jsou zde jenom na ozdobu, i když původně mohou vzbudit dojem, že mají svou samotnou praktickou funkci. Kategorie tuning, čímž si mnozí své vozy vylučují, je jasným příkladem. Nutno ale říci, že mnoho věcí používají výrobci už při produkci vozu. A o jaké věci se jedná?
Dokonalý výfuk
Máte na svém voze hned dvojici výfuků? Tedy na každé straně jede? Navíc takový, který má velmi ostrý tvar a také chromové prvky? Potom se doporučujeme podívat na oba dva blíže. Ještě celkem přijatelné řešení je to, že jeden z nich je skutečně funkční. Dá se tedy pochopit, že ten druhý je zde na ozdobu hlavně kvůli souměrnosti. Nejhorší ale je, když jsou na ozdobu oba dva. Vy se tedy jenom ohnete pod auto a rázem zjistíte, že ten pravý výfuk je úplně někde jinde. Že to tak není? Buďte si jisti, že to tak skutečně je. Nic neobvyklého.
Efektní nasávací otvor
Nejenom ten, který je na kapotě, u kterého zjistíte, že se nejedná o nic jiného, než jenom zpracovaný otvor, který nikam nevede. Takové řešení možná dobře vypadá, ale z hlediska aerodynamiky je dokonce i na škodu, jelikož vzduch tak nemůže perfektně proudit po kapotě a vůz doslova brzdí. Podobná řešení falešných nasávacích otvorů ale můžete vidět třeba i v oblasti předního nárazníku. Když koupíte skutečné sportovní auto, budou zde také – ale funkční, a to jak z důvodu chlazení, tak třeba i z důvodu lepší aerodynamiky. Když však koupíte jenom RS nebo jiný upravený model klasického vozu, budou zde skutečně pouze na ozdobu. Škoda.
Velké zadní křídlo
Opět začneme sportovními vozy, kde je doslova nezbytností. To proto, že ve vysokých rychlostech umí napomáhat tomu, že zlepší přítlak vozu, což se následně pozitivně projeví hlavně na tom, že auto dokonale drží na silnici. U některých vozů se dokonce pohybuje, a to s ohledem na rychlost, stejně jako může pomoci při brzdění. Jak je to ale v případě vozů, které nevypadají, že by mohly na okruhu lámat rekordy? Nejde o nic jiného, než jenom o designový doplněk, který je zcela nefunkční. Pokud jde o křídlo malé a decentní, může mít přece jenom něco do sebe, jelikož dobře vypadá a velká funkčnost se zde ani nepředpokládá. Když se ale jedná o křídlo, které je na první pohled opravdu velké, nelze to označit jinými slovy, než jasná zbytečnost. Navíc když má skutečně špatný tvar, může to způsobovat, že aerodynamice vozu dokonce i škodí, než aby došlo k pomoci.
Efektní vrtané brzdové kotouče
Kde je můžete vidět? Jak u sportovních vozů, tak u různých sériově vyráběných modelů, kde je snaha o navození pocitu dravosti. Tam, kde se jezdí rychle, mají svůj jasný důvod. A tím není nic jiného, než lepší chlazení. Dále dané otvory pomáhají i k eliminaci prachu, a tak zlepšují činnost brzd. Jestliže vrtané kotouče na svém voze máte a právě jejich vzhled byl důvod koupě, doporučujeme se na ně podívat blíže. To, co z dálky vypadá velmi dobře a navozuje pocit praktičnosti, může být zblízka něco, co je pravým opakem. Můžete zde otvory sice vidět, ale když se na ně podíváte blíže, tak nejsou skrz. Co to znamená? Že chlazení kotoučů stejně nijak nepomohou, a pokud jde o nečistoty, tak ty nemají kudy vylétnout ven a tak se mohou v daném lehce navrtaném otvoru jenom hromadit. Navíc je dobré vědět, že supersporty jsou vyvíjeny tak, že jsou brzdy testovány a vyráběny právě pro použití na vrtaných kotoučích. Když jde ale o váš běžný osobní automobil, tak musíme říci, že zde je vše konstruováno pro kotouče hladké. To znamená, že navrtané díry zmenšují plochu působení brzdného kotouče. Vliv na běžné brzdění to má sice minimální, ale má.
Originální kryty motoru
Dokonale tvarovaný plast, různě vedené svody, lesklé díly. To vše navozuje pocit, že když otevřete kapotu, máte pod ní dokonalý skvost. Ve skutečnosti je ale váš motor zcela jiný, než to, co na první pohled demonstruje onen plastový díl. Ve skutečnosti totiž motory nevypadají tak, jako v supersportech, které mají dvanáctiválcové motory dokonalého tvaru. Reálný motor v běžném autě vypadá spíše obyčejně. A tak pokud odkryjete kapotu, rozhodně plastem neoslníte. Navíc nezapomínejme na to, že tisíce plastů v této části, které jenom něco překrývají, mají přece jenom ještě jeden význam. Je spojený s tím, že je téměř nemožné si i jednoduché servisní úkony udělat svépomocí. A tak vám nezbude nic jiného, než za tímto účelem navštívit servis – samozřejmě ten autorizovaný, jak vám doporučuje výrobce vozu.
Obložení interiéru v různých drahých materiálech
Jistě to znáte z luxusních automobilů. Je to třeba špičkové dřevo. Stejně jako to může být také stylově vyhlížející pravá kůže. Zapomínat ale nelze například ani na chromové prvky. V drahých vozech vypadají skutečně efektně. Proč? Jelikož se samozřejmě jedná o originály. Když se podíváte do běžných sériových aut, už tak dokonale nevypadají. Čím je to způsobeno? Jednoduše se jedná jenom o imitace. Dřevo není skutečným dřevem. Chrom je jenom pokovovaným kusem plastu, a pokud jde o kůži, je využívána různá umělina. Na rozdíl od ostatních věcí lze toto přece jenom lépe překousnout, jelikož se stále jedná o něco, co není ani tak praktické, ale hlavním cílem je zapůsobit na oblast designu. A zde nezapomínejme také na výslednou cenu vozu. Když v něm budou skutečné originální materiály, jako v luxusních vozech, jeho cena bude minimálně o desítku korun výše.