Automobilka Citroën mění své podvozky
Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173
Pokud byly vozy Citroën něčím jasně charakteristické, byly to hlavně jejich podvozky. Jenom málokterá automobilka dokázala celkový komfort z jízdy napodobit alespoň na takovou úroveň, jakou sliboval hydropneumatický podvozek právě z dílny této automobilky. Jeho konkrétní název byl Hydractive a jeho zajímavostí bylo to, že v rámci několika drobných úprav byl používán po dobu celých šedesáti let. Poslední roky však docházelo k tomu, že je automobilka vzhledem k nákladnosti využívala pouze v souvislosti s většími modely aut. Jelikož těm se ale v prodejnosti nedaří, dokonalého komfortu už si neužijeme. Plánuje se změna.
V čem byl a je tento podvozek unikátní?
Především v tom, že dokázal něco, co ostatní automobily uměly jenom těžko. Jednalo se třeba o možnost nastavovat světlou výšku vozu, stejně jako mohlo dojít i k tomu, kdy se jednoduše nastavil také sklon celého vozu. Díky tomu nemusel být problém třeba s jízdnou na třech kolech, nebo s výměnou pneumatiky bez heveru.
Tou jsou spíše možnosti k pousmání. To hlavní, čímž se Citroën v souvislosti se svým podvozek Hydractive pyšnil, to byl unikátní systém odpružení, který byl spojený s dokonalým komfortem. Poznávacím znakem daného podvozku byly zelené koule, které pracovaly na principu stlačitelnosti vzduchu a nestlačitelnosti kapaliny.
Mizí již několik let
Že není ústup těchto podvozkům ničím neobvyklým, to ukazuje i prodejnost v posledních letech. Pokud se podíváme třeba na oblíbený model Citroën C5, tak ten je na našem trhu k dostání jak s podvozkem Hydractive, tak i s podvozkem klasickým. Nutno říci, že klasika jasně dominuje. Že s danou možností automobilka nepočítá v budoucnu, to potvrzují nejenom její slova, ale je to patrné i s budoucího vývoje. Příkladem může být i prestižní divize značky s označením DS. Ačkoliv u ní by se využití předpokládalo, není ani tam.