Znáte, za kolik jezdí nejúspornější auta na trhu
Podle čeho si dnes vybrat správný automobil? Různých parametrů, na které je třeba hledět, je rozhodně celá řada. Jedním z nich je také spotřeba. I na tu stále hledí mnoho lidí, jelikož ovlivňuje výhodnost přepravy. Patříte do skupiny těch, kteří chtějí jezdit nejlevněji? Podívejte se s námi na přehled nejúspornějších aut na trhu. A to jak ze segmentu benzinových, tak i naftových.
Peugeot 108 1.0 VTi S&S
Jasná volba, pokud jde o úspornost v rámci benzinových motorů. Tento konkrétní model můžeme zařadit spíše mezi městské vozy, a to jak s ohledem na velikost, tak i s ohledem na celkový výkon. Ten je 69 koní, což pro běžný městský provoz a nenáročnou jízdu v podstatě dostačuje. Tříválcová motorizace, nízký objem, nebo také systém Start-Stop jsou důvody, proč je spotřeba u tohoto vozu opravdu tak nízká. Kolik činí konkrétně? Je to jenom 3,8 litru na 100 ujetých kilometrů.
Fiat 500 0.9 TwinAir
Další benzinový automobil, který pokud něčím zaujme na první pohled, je to jeho motor, který má objem pod jeden litr. To je poměrně unikátní, ale nutno dodat, že díky turbodmychadlu není problém dosáhnout výkonu, který má celých 84 koní. Vůz vypadá jako velmi stylové auto určené primárně do městského provozu. K dispozici je aktuálně jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou. Když budeme konkrétní a podíváme se na spotřebu, je nutné říci, že je u obou verzí stejně velká. A kolik činí? Stejně jako u modelu předchozího, tedy 3,8 litru na 100 km.
Smart Fortwo 1.0
Jenom velmi těžko byste hlesali typičtějšího zástupce městských automobilů, než je právě tento konkrétní model. I ten, jak už je patrné z jeho názvu, obsahuje motor o objemu jednoho litru, který je dle očekávání také tříválcem. Když se podíváme na jeho výkon, tak činí 70 koní, což je na malé městské auto celkem průměrná hodnota. Pokud jde o spotřebu, tak ta činí 4,1 litrů na 100 kilometrů. Vzhledem k tomu, že se jedná o městský automobil jenom pro dvě osoby, je možné říci, že oproti konkurenci to může být v porovnání s praktičností vozu celkem dost.
Volkswagen up! 1.0
Oblíbený městský automobil, kterého můžeme označit za sourozence tuzemské Škody Citigo. I v tomto případě je pod kapotou benzinový litrový tříválec, který nenabídne nijak valný výkon. Ten činí 60 koní, což může někomu i u městského auta připadat stále poměrně málo. Přesto si ale vůz své zájemce našel. A ti si mohou dokonce vybrat, zda chtějí automobil s manuální, nebo automatickou převodovkou. V obou případech je spotřeba automobilu stejná a činí v rámci uskutečněných testů 4,1 litru na sto kilometrů.
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex
Ze segmentu benzinových motorů se pojďme společně podívat i do segmentu těch naftových. Ty jsou sice dražší, ale díky obecně nízké spotřebě a lepšímu nájezdu se mohou vyplatit více. Jasně dominujícím vozem je v tuto chvíli tento model. Díky své motorizaci, která dokáže nabídnout i dobrý výkon v podobě 95 koní se jedná o skutečně zajímavou volbu. Konkrétní udávaná spotřeba je totiž na hodnotě 3,1 litru na 100 najetých kilometrů. Nutno ale říci, že této hodnoty nedosáhnete tím, že budete využívat manuální převodovku, jelikož je dostupná jenom u verze s automatickou převodovkou, s označením EasyTronic.
Peugeot 308 1.6 BlueHDI ECO S&S
Zapomeňte na to, že nízkou spotřebu dnes mohou mít jenom malé městské a nepraktické vozy. Opak je pravdou. Pokud přemýšlíte po dieselovém autě, rozhodně se začněte zajímat o tento model. Ten je vybavený vznětovým motorem o objemu 1,6 litru, která dokáže dát autu velmi dobrý výkon v podobě 120 koní. Tím ale pozitiva nekončíme, protože se musíme dotknout také spotřeby. Jak konkrétně je velká? Činí jenom 3,2 litrů na 100 najetých kilometrů. Zajímavostí je i fakt, že pokud si pořídíte slabší verzi motorizace, která má jenom 100 koní, na palivu neušetříte. Tato verze má totiž spotřebu zhruba o 4 decilitry vyšší. Je to dáno hlavně pětistupňovou převodovkou, zatímco výkonnější model motoru používá šest převodových stupňů.
Renault Clio 1.5 dCi
Jednoduché a menší autíčko, které se dobře hodí jak do městského provozu, tak s ním můžete bez problémů vyrazit i na delší cestu. Když se podíváme pod kapotu, lze tam najít osvědčený čtyřválec, který v současné době používá automobilka Renault stále častěji, a to v různých úpravách. Verze v tomto voze je k dispozici hned ve dvou výkonnostních provedeních. Ta první je poměrně slabá, jelikož má jenom 75 koní, zatímco ta druhá je už silnější a nabídne 90 koňských sil. Pokud jde o spotřebu, je jenom na vás, jaký motor si vyberete. Oba dokázaly nabídnout v laboratorních testech kombinovanou spotřebu stejnou. A kolik činí? Je to velmi málo. Konkrétně 3,3 litru na 100 najetých kilometrů.
Fiat Punto a Fiat 500 1.3 MultiJet
Proč zmiňujeme hned dva automobily najednou? Je to dáno tím, že u obou se jedná o poměrně malé vozy, s mnoha podobnými prvky, pokud jde o celkovou charakteristiku vozu. Je tedy jasné, že v tomto ohledu se ani spotřeba nijak nemění. Co je samozřejmě v souvislosti s těmito vozy pochopitelné, to je informace o tom, že oba dva používají zcela stejnou motorizaci. A protože jsou na parametry podobné, odvíjí se to i na jejich spotřebě. Jelikož se jedná o turbodiesel, umí motor i přes svůj celkem malý objem nabídnout poměrně zajímavý výkon, který činí 90 koní. A jak je to se spotřebou? Činí 3,3 litru na sto najetých kilometrů. Pokud tedy váháte, jaký model zvolit, s ohledem na spotřebu je to skutečně jedno. V praktičnosti lehce vyniká Punto, zatímco v designu dominuje model 500.