Škoda Octavia G-Tec ujede až 1 700 km na jednu nádrž


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Podíváme-li se do specifikací různých vozů na kolonku kombinované spotřeby, velmi často nám to vykouzlí hlavně úsměv na rtech. Proč? Jelikož daných hodnot bylo dosaženo mnohdy jenom tím, že byl vůz testován hlavně v laboratorních, tedy především ideálních podmínkách. Na skutečné silnici ve skutečném provozu bychom měli počítat s tím, že hodnoty mohou narůst. I proto se čas od času uskutečňují různé testy nebo soutěže, které mají za cíl dokázat, kolik dokáže který konkrétní automobil ujet v reálu. Jeden takový v minulých dnech proběhl s vozem Škoda Octavia G-Tec ve verzi Style. Jednalo se tak o test v rámci akce Škoda Tour 2015.

Jak a kam se jelo?

První krok byl jasný, a to natankovat plnou nádrž plynu a následně vyrazit na cestu. Cílem bylo co nejvěrněji nasimulovat reálné podmínky, a tak na cestu vyrazila dvoučlenná posádka s běžnými tipy zavazadel – které si cestovatelé nejčastěji berou na poznávací výlet. Cesta začínala v Praze a vedla do Norska, konkrétně do města Trondheim. Samozřejmostí bylo, že ke zdolání celé trasy bylo třeba využít nejenom nádrž na plyn, ale i nádrž na benzin.

Jak vše dopadlo?

Celkem se automobil mohl pyšnit tím, že na jedno natankování urazil celých 1 700 kilometrů. Máme-li být konkrétnější, tak na zemní plyn bylo ujeto celkem 531 kilometrů a následně na benzin celých 1 169 kilometrů. Samotná posádka se snažila podmínky jízdy také přizpůsobit běžnému cestování. Tedy na základě rychlostí platných v obci, na běžných silnicích, i na dálnicích. K žádným „jízdám na spotřebu“ tedy nedocházelo. Dokonce bylo řešeno, že mnohdy bylo třeba na plyn více šlápnout, zvláště kvůli neúprosnému jízdnímu řádu trajektu, který bylo třeba stihnout.

Z daného výsledku má radost nejenom Škodovka a oba cestovatelé. Má z něho radost i Muzeum rekordů a kuriozit v Pelhřimově. Zde je aktuálně daný výkon zapsán jako rekord. Kdo ho překoná?

Rate this post