Prodeje aut v roce 2016 – jaké byly nejhorší?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Každým rokem se automobilky chlubí tím, kolik automobilů prodaly. Jsou vozy, kterým se daří skutečně dobře, stejně jako jsou modely, o kterých musíme říci pravý opak. Pokud se podíváme na tuzemský trh a loňský rok, je třeba říci, že u některých aut automobilky skutečně pohořely. Pokud vás zajímají ty nejhorší prodejní úspěchy loňského roku, pojďme se na ně společně podívat.

Alfa Romeo 4C

Na první pohled velmi zajímavý a designově povedený automobil. Bohužel ani toto mu nepomohlo k jakkoliv velkému úspěchu. Tento model můžeme rozdělit na dva druhy. A to na Kupé 4C, stejně jako na verzi 4C Spider. Pokud sečteme prodejnost obou dvou, můžeme ji spočítat na prstech našich rukou. Celkem se modelu Alfa Romeo 4C prodalo jenom deset kusů. Důvodem je dost možná i pověst automobilky, která je vzhledem k historické nespolehlivosti stále velkým současným strašákem.

Opel Cascada

Milovníků kabrioletů je v posledních letech stále méně. A pokud už jsou, tak většinou vsadí na osvědčený model, který patří mezi známé a kvalitní možnosti. I proto je celkem složité se na tomto trhu prosadit. Jasně se o tom přesvědčil i model s názvem Opel Cascada. I když jsou země, kde jsou prodeje ucházející, u nás se mu zkrátka a jednoduše nedaří. Když se podíváme na statistiku prodejnosti, tak se prodalo jenom 9 exemplářů. A to i přesto, že vůz dobře vypadá, je kvalitní a také celkem levný.

Opel Antara

Výše zmíněné automobilce se nedařilo jak v souvislosti s představeným kabrioletem, tak i v souvislosti s představeným SUV, které nese název Opel Antara. Je to možná dáno i tím, že reklamní kampaň spojená s tímto vozem není nijak výrazná a tak je jasné, že zákazníci spíše sáhnou po konkurenčním modelu. A statistiky prodejnosti ukazují, že se tak z velké pravděpodobnosti skutečně děje. Minulý rok se totiž prodalo jenom osm těchto vozů. Když se na něho podíváme blíže, může být důvodem i celkem zastaralý vzhled, stejně jako i starší a již neatraktivní výbava.

Lexus CT200h

Dá se říci, že za neúspěchem tohoto vozu stojí hned dva hlavní důvody. Ten první je spojený s faktem, že Lexus CT200h je hybridní automobil a současní zákazníci ještě stále nejsou natolik odvážní, aby se rozhodli jít tímto směrem. Druhým důvodem je to, že Lexus byla vždy prestižní značka. I když se rozhodla s tímto vozem vstoupit do nižší třídy, stále zůstává poměrně drahý a tak si lidé mnohem raději vezmou dostupnější konkurenci. A jak si tedy tento model v roce 2016 stál? Prodalo se celkem šest kusů.

Alfa Romeo MiTo

Malé silniční auto, jehož cílem bylo konkurovat již osvědčeným modelům. Zatímco u nich jsou prodeje počítané na tisíce i na desetitisíce, u modelu Alfa Romeo MiTo jsou to jenom jednotky. Konkrétní číslo je stejné, jako u výše zmíněného Lexusu. Prodalo se jenom šest automobilů. Opět zde musíme připomenout to, že automobilce se nejenom u nás nedaří hlavně proto, že lidé stále nejsou ochotni věřit, že technologie i kvalita šly nahoru.

Audi TT

Specifický vůz, který v době svého vzniku doslova trhal rekordy. A to i u nás. Jeho unikátem je hlavně skvělý design a také velmi dobrý výkon. Jak se ale ukazuje, zájemci o kvalitní automobil už kromě výkonu hledí také na celkovou praktičnost. A to je hlavní slabina vozu, kterého rozhodně nezachránila ani ostřejší varianta RS. Počty prodaných vozů spočítáte na prstech jedné ruky. Celkově se jich prodalo jenom pět.

Volvo S60 Cross Country

Spolehlivost, praktičnost, komfort i zajímavý design. To vše jsou pozitiva švédské automobilky, která však má ve svém portfoliu i modely, se kterými šlápla vedle. Alespoň pokud jde o tuzemský trh. Modelu Volvo S60 Cross Country, který je kombinací sedanu a terénního automobilu se rozhodně nijak výrazně nedařilo. Kolik aut se prodalo? Jenom 5.

Lexus LS

Určitě to není tím, že by se Češi nezajímali o luxusní vozy, nebo že by je nekupovali, Když se podíváme na konkurenci, tak té se daří velmi dobře. Dá se proto říci, že nízké prodeje vozu Lexus LS jsou téměř nepochopitelné. Prodalo se ho jenom 4 kusy. A to i přesto, že skvěle vypadá, má skvělý výkon a jízdní vlastnosti a celkové kvality automobilky jsou léty prověřené. Nutno ale dodat, že Lexus je u nás stále ještě méně známý, než třeba BMW, nebo Mercedes-Benz.

Toyota Prius Plus

Segment vozů MPV není v posledních letech spojený s oblibou. A to ani mezi početnějšími rodinami, na které je cíleno primárně. Potvrdit to může automobil Toyota Prius Plus. Toho se během loňského roku prodaly pouhé dva kusy. Je to dáno jak tím, že dané vozy nejsou nijak povedené z hlediska designu, tak i tím, že jde o hybrid, kterým tuzemský kupující také není příliš nakloněn.

Peugeot iOn

Alternativní pohony netáhnout a dá se říci, že ještě dlouhou dobu tomu nebude jinak. Zatímco v ostatních zemích Evropy jejich prodeje rostou, u nás stále stagnují. Češi jsou stále věrni klasice. Jasně vás o tom přesvědčí i model Peugeot iOn. Kolik kusů se prodalo? Pouhé dva. Důvodem jsou ale i parametry automobilu. I když jde o celkem praktické provedení, zklame tím, že jeho cena je vysoká a jeho dojezd nízký. To je kombinace, která nemá šanci na úspěch.

Hyundai Ioniq

Automobilka Hyundai v posledních letech dominuje. Tedy pokud jde o naftové, nebo benzinové automobily. Jakmile je pod kapotou alternativní pohon, dávají Češi ruce pryč. Toto přesně se přihodilo i modelu Hyundai Ioniq, kterého se prodal jenom jeden jediný kus. I když vůz dobře vypadá, je celkem levný a jeho parametry nejsou nijak špatné, cestu k zákazníkům si zkrátka nenašel.

Rate this post