Porsche 911 GT3 – nová generace překvapí
Skalní fanoušci manuální převodovky v minulosti protestovali proti tomu, že vůz Porsche 911 GT3 dnešní generace 991 jezdí se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tato automatická převodovka byla instalována i u ostré verze vozu RS. Ovšem navzdory nelibosti fandů to na prodejnost vozu Porsche 911 GT3 nemělo.
Stesky skalních fanoušků
Model vybavený touto převodovkou našel mezi zákazníky svůj dobrý odbyt, i přestože si mnozí z nich posteskli, že by byli raději, kdyby si mohli manuální převodovku osahat. Automobilka ale nyní jejich volání po starých časech v podobě manuálního ovládání vyslyšela.
Automobilka nabízí oba přístupy
I sám Andreas Preuninger, který u Porsche zastává funkci ředitele divize GT, potvrdil, že jejich automobilka je zastáncem toho, aby zákazník měl vždy možnost volby a nevnucovalo se mu něco, co nechce. Proto Porsche nyní dává prostor oběma přístupům, jak manuálnímu, tak i automatickému.
Fajnšmekři si nemají co užívat
Podle Preuningera má model Porsche 911 GT3 s automatikou význam především na závodním okruhu, ale je naprosto jasné, že automobilovým fajnšmekrům, kteří si jízdu se svým vozem rádi užívají, u něj prostě něco chybí.
Vychutnávají si ovládání automobilu.
Rychlost není vždy tím hlavním, co automobilisty nutí sednout za volant. Najde se spousta jezdců, kteří co nejkratší časy raději vymění za skutečné zážitky aktivního řidiče. Dokážou si vychutnat svoje spojení s autem pomocí manuálního řazení. Cítí přitom, jak je auto poslouchá, jak reaguje.
Budoucnost patří šestistupňové skříni
Kvůli manuálnímu řazení se v příští generaci vozu Porsche 911 GT3 počítá se šestistupňovou skříní. Komu se ale nechce čekat, než na trh přijde nová generace vozu, může svoji touhu po manuálním řazení ukojit u modelu Porsche 911 R, který manuální převodovku má.