Peugeot vsadil na koncept spolehlivých moderních aut pro městský život

Kdo alespoň jednou navštívil Francii, jistě pochopí všeobecnou oblíbenost automobilů značky Peugeot. Stejně jako celá země i auta této značky v sobě snoubí naturalismus v podobě jasně účelového vozu pro život ve městě, které ovšem veškeré nedostatky dohání elegantně propracovanou atmosférou v podobě nezaměnitelného designu.

Peugeot 206 – klidný elegán pro ženy

Koncept útulného rodinného pomocníka velmi přitažlivého vzhledu odstartoval v 1998 první model Peugeot 206. V roce 2003 se začalo pracovat na atraktivitě designu prostřednictvím čirých předních světlometů, nové grafiky zadních svítilen a výměny předního nárazníku. Další výrazná změna kabátu následovala v roce 2009. Objevil se větší znak lva, velmi výrazná maska chladiče, změna nárazníků, velké přední světlomety, znovu úprava, grafiky zadních svítilen a vrchního dílu palubní desky včetně přístrojů u řidiče. Tento model už nesl název 206+ a velmi se podobal následující 207. Od roku 2000 byl vybaven moderním turbo dieselem verze 2.0 HDI, jeho hmotnost však neprospívala přední nápravě. Ačkoliv auto působí velmi sympaticky, potýká se s nedostatkem prostoru pro cestující v zadní části a rozhodně od něj nemůžeme čekat příliš svižnou jízdu, proto se nejoblíbenějším stala třídveřová varianta. Výroba byla ukončena v roce 2012.

Peugeot 206

Peugeot 206

Peugeot 307 – auto, které se neztratí ve městě ani na cestách

Nástupcem spíše městské 206 byl Peugeot 307, vyráběný v letech 2001 až 2008. Jedná se o prostornější auto, kde největší změny opět poznáte na první pohled. Přední část vozu Vás upoutá novými světly, mezi nimiž zmizela mřížka, nový přední nárazník s větším přísunem vzduchu a výměnu zaznamenala i kapota. Dále Vás přivítá zásadní změna interiéru, širší a tvrdší sedačky, světlo a nebývalý prostor. Dostatek prostoru, elegantně vyhlížející oblé tvary a skvělý rozhled jej dělá uživatelsky příjemným i na další trasy, i když tvrdost sedaček nemusí vyhovovat všem. Slabinou je určitě omezená dynamika verze se slabší variantou motoru 2,0 HDI (66 kW). Větší váha a v kombinaci se vstřikovacím zařízením Common Rail značky Siemens, způsobuje horší reakce a auto pak působí při jízdě těžkopádně.

Peugeot 307

Peugeot 307

Peugeot 308 – vyladěný profesionál

Nejnovější přírůstek do rodiny Peugeot si evidentně dal za cíl vychytat všechny předchozí nedostatky. Nejen, že výrobci ještě posunuli laťku vozu této značky, dali si také záležet na jízdních vlastnostech a Peugeot 308 vybavili silnějším turbodieselem 1.6 HDI o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm. Nezapomněli ani na moderní technologie ulehčující řidiči jízdu v podobě elektronických asistentů, stejně jako zapracovali na zvětšení zavazadlového prostoru.

Peugeot 308

Peugeot 308

Rate this post

CLOSE
CLOSE