Oprava nefunkčního spojkového pedálu


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Spojka je přirozeně nedílnou součástí vozu s manuálním řazením, jelikož právě díky ní jsme schopni řadit během jízdy jednotlivé rychlosti. Samozřejmě vlivem stáří, stejně jako vlivem jiného problému mohlo dojít k tomu, že je spojkový pedál nefunkční. Proto je třeba myslet na to, že bude nezbytná oprava spojkového pedálu. V takovém případě mohou přijít na řadu dvě možné cesty konkrétního řešení.

Poškozený spojkový pedál

Nestává se to příliš často, ale rozhodně je to závada, která se může objevit, a to třeba vinou únavy materiálu. Pokud je tomu tak i u vašeho automobilu, je třeba danou závadu začít konkrétně řešit. A to tak, že konkrétní spojkový pedál vyměníte. Taková oprava nefunkčního spojkového pedálu je rozhodně tou nejlepší, jakou můžete udělat. Různé jiné postupy nejsou ideální, nehledě na to, že ve výsledku nemusí být ani levnější.

Nejprve je tedy třeba opatřit si náhradní díl. A tím je zcela logicky spojkový pedál. Je několik cest, kde a jak ho můžete zakoupit. Pokud chcete investovat do nového dílu, zkuste prodejnu autodílů, nebo přímo oficiální distribuci vašeho automobilu. Budete tak mít jistotu toho, že koupíte nový, a mnohdy i originální model. Pokud máte starší automobil a nechcete do dílů příliš investovat, je dobrou volbou vrakoviště, kde zcela určitě pořídíte to, co potřebujete. Na co je v takovém případě nutné hledět, to je rozhodně fakt, aby nový spojkový pedál byl nejenom v dobrém technickém stavu, ale aby byl zcela přirozeně určený právě na váš automobil. A to jak s ohledem na konkrétní model, tak třeba i rok výroby, nebo jiné parametry.

Demontujte stávající poškozený pedál

Jakmile máte vše připraveno k samotné výměně, již nezbývá nic jiného, než to, že se do ní pustíte. Jak na to? Jednoduše začnete tím, že stávající spojkový pedál demontujete. Nemusí to být vždy jednoduché a tak je možné, že se neobejdete bez uvolňovače. Na co rozhodně také nezapomeňte, to je i povolení lanka, které je k pedálu připojeno. Zde doporučujeme zkontrolovat jeho stav. Pokud je dobrý, můžete ho ponechat. Pokud zjistíte, že už také není v dokonalé kondici, tedy v ideálním technickém stavu, určitě vám doporučíme také jeho výměnu. Jak na to, to se později podíváme také.

Namontujte nový spojkový pedál

Máte současný spojkový pedál demontovaný? Pokud ano, můžete přejít k tomu, že namontujete nový spojkový pedál. Tedy ten, který jste si koupili buď originální nebo neoriginální, stejně jako nový, nebo již použitý. Postup výměny v tomto ohledu není nic složitého, jelikož montáž nového spojkového pedálu je totožná, jako demontáž. Jenom v opačném pořadí. Přirozeně nezapomeňte na to, že je třeba také zkontrolovat to, aby dobře seděl na svém místě a byl opravdu pevně uchycen. Pokud je vše v pořádku, první část výměny máte za sebou. Nyní je třeba soustředit se i na samotné lanko. Pokud necháte to stávající, nezapomeňte ho k pedálu spojky připojit. Co ale v případě, kdy ho také měníte?

Jak na výměnu lanka?

Rozhodli jste se k tomu, že to nebude jenom výměna spojkového pedálu, ale dalším krokem bude také výměna spojkového lanka? Pokud ano, podívejme se, jak na to. V podstatě to není nic zase až tak složitého, a to z toho důvodu, že je třeba původní lanko jenom vytáhnout ze svých úchytů. Následně si vezmete lanko nové a pokračujete ve výměně opačným způsobem. A to tak, že to nové jednoduše do daných úchytů zase nasadíte. Potom nezapomeňte ještě na jednu nejdůležitější věc, a to takovou, že lanko musíte prostrčit také do vnitřní části vozu. Zde ho připojíte ke spojkovému pedálu. Tento krok jsme již popsali výše.

Našroubujte seřizovací matici

Ať už jste lanko měnili, nebo neměnili, je následující postup stejný pro obě dvě situace. Prvním krokem, který je třeba udělat je nutnost našroubování speciální seřizovací matice. Jak už napovídá sám její název, jedná se o důležitou součást, která je určena k tomu, abyste si mohli nastavit, v jaké výšce budete chtít spojkový pedál mít.

Našroubovanou matici tedy použijte k tomu, abyste si seřídili samotnou výšku. Prvním krokem by mělo být to, že tato výška by měla plně ladit s brzdovým pedálem a neměla by být na první pohled ani níže, ani výše. Jakmile je tato základní výška seřízena, máte jistotu toho, že výměna spojkového pedálu je téměř u konce. Nyní máte možnost si výšku doladit dle svých osobních potřeb. Znovu ale připomeňme, že by výška pedálu neměla nijak výrazně vybočovat ze standardu, a to s ohledem právě na výšku pedálu brzdy.

Vyzkoušejte, zda vše funguje tak, jak fungovat má

Výměna je provedena, což pro vás znamená také fakt spojený i s tím, že vyzkoušíte, zda spojkový pedál i spojka fungují tak, jak fungovat mají. Nejprve zkuste několik sešlápnutí naprázdno, bez nastartovaného vozu. Pokud je vše v pořádku, můžete nastartovat a s běžícím motorem již můžete zkusit nejenom samotný pedál, ale máte možnost zkusit i to, jak jdou řadit jednotlivé rychlosti. Pokud je vše v pořádku, můžete se vydat na prvotní zkušební jízdu. Nejprve buďte opatrní a zvolte pomalejší styl jízdy. Pokud je v daném směru vše v pořádku, můžete na to šlápnout o něco více a vyzkoušet spojkový pedál v ostrém provozu. Pokud je i zde vše v pořádku, můžete si být jisti, že oprava výměnou proběhla bez jakýchkoliv problémů, přesně tak, jak proběhnout měla. Pokud vám ještě nesedí případné seřízení pedálu, tedy to, v jaké konkrétní velikosti je, není problém logicky tuto výši ještě dodatečně upravit tak, jak jste byli zvyklí v minulosti.

Rate this post