Měření emisí i v interiéru? Ano

Když se mluví o měření emisí, každý si samozřejmě představí situaci, kdy musí dojet na konkrétní stanoviště, kdy v rámci technické kontroly dojde k měření výfukových zplodin. Samozřejmě podobná měření jsou testována i v laboratorních podmínkách, a to přímo u jednotlivých automobilek. Není to ale jediné měření emisí, které je uskutečňováno. I když u menších a lowcost automobilek to není příliš běžné, u těch prestižnějších a dražších dochází k měření emisí i v interiéru. Co si pod tímto pojmem můžeme představit?

Zjištění všech možných pachů

Kombinace různých materiálů v interiéru sice může znamenat zajímavý vzhled, ale za určitých okolností to může znamenat také to, že se uvnitř vozu mohou tvořit vcelku zajímavé vůně, ale i pachy. Je to jak vznik nepříjemných toxických látek. Tak i nelibých vůní, které je samozřejmě třeba eliminovat. Proč? Jelikož i na tom, jak vůz v interiéru voní zákazníkovi rozhodně záleží. Nehledě na kritiku, která by se nesla v mnoha recenzích na daný vůz.

Této oblasti dominuje Mercedes

Jak jsme již říkali, je to především snaha prestižních a velkých automobilek, které tak neváhají investovat nemalé peníze do zjišťování toho, jaké pachy se vlastně uvnitř interiéru tvoří. Skvělým příkladem může být Mercedes, který pro tyto účely využívá laboratoř o rozloze 300 krychlových metrů. Zde jsou jednotlivá vozidla po dobu jednoho týdne vystavena určitým podmínkám, jako je třeba konkrétní teplot, intenzita světla a další varianty spojené s testováním. Poté jsou pravidelně odebírány vzorky, kterých může být i na několik set.

Už od roku 1992

Myslíte si, že je to věc pouze poslední doby? Omyl! Právě tato automobilka totiž začala s tímto postupem již v roce 1992 a jak se postupně ukazuje, přináší to své ovoce. Podle jejích zpráv totiž došlo k tomu, že se emise v interiérech zlepšili o více než 80 procent.

Rate this post

CLOSE
CLOSE