Mercedes inovuje. Přichází nová klimatizace

Boje o chladící médium v klimatizačních jednotkách nyní končí. O co jde? Výrobce automobilů Mercedes-Benz dlouhé měsíce nechtěl používat do klimatizačních jednotek svých vozů chladivo s názvem R123yf, navzdory tomu, že to přikazuje legislativa. Obával se totiž o bezpečnost. Jeho konstruktéři upozorňují na riziko vzniku požáru. Nyní je ale spor vyřešen. Mercedes-Benz přichází s novou klimatizační jednotkou, která využívá jako náplň oxid uhličitý, tedy CO2.

Kdy se nové jednotky objeví na trhu?

Automobilka Mercedes-Benz počítá s jejich uvedením do provozu v roce 2017, a to u svých modelů ve třídě E a S. V současnosti výrobce zdůrazňuje, že vývoj nové jednotky byl velice rychlý. Navzdory tomu ale jednotka dokáže splnit i ta nejnáročnější kritéria z oblasti bezpečnosti. Zároveň i ve všech ohledech vyhovuje nárokům na ochranu životního prostředí.

Vyšší tlak je nevýhodou

V osobních vozech se dosud nikdy neobjevily klimatizační jednotky s chladicím médiem v podobě oxidu uhličitého. Jejich hlavní nevýhodou byla, že potřebují speciální konstrukci danou odlišným tlakem. Od roku 2017 má být zakázáno stávající chladicí médium s názvem R134a, které má negativní dopady na životní prostředí. Napomáhá l globálnímu oteplování, a proto ho výrobci vylučují z procesu chlazení.

Opatření omezují rizika požáru

Nové chlazení s CO2 využívá desetinásobný tlak proti tomu stávajícímu, což je nutné zohlednit v konstrukci jednotky. Výrobci se to podařilo. Výsledkem práce inženýrů je jednotka, jejíž prvky už vyhovují standardům daným normami DIN. Tím pádem se otevírá cesta k jejímu využití i pro další výrobce. Ovšem nasazení nových jednotek nebude tak rychlé, jak by výrobce chtěl. Proto se pravděpodobně částečnému nasazení nenáviděného chladiva R1234yf nevyhne. U svých vozů tedy alespoň vytváří opatření, která minimalizují možnost vznícení chladiva.

Rate this post

CLOSE
CLOSE