Mercedes-Benz se zaměřuje na aerodynamiku


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Na nyní již běžícím autosalonu v německém Frankfurtu nad Mohanem představuje značka Mercedes-Benz nový koncept zaměřený na aerodynamiku vozu. Jedná se o Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile). Nejenom název celé koncepce ale samozřejmě i design předváděného vozu potenciálním zájemcům o něj napovídá, že tady hraje hlavní roli právě aerodynamika.

Koncepce podporuje proudění vzduchu

O tom, jak velká pozornost byla při konstruování vozu věnována právě aerodynamickému řešení jeho karoserie, naprosto jednoznačně mluví součinitel odporu vzduchu Cx, který se rovná 0,19. Jenže součinitelem vzduchu samozřejmě vůbec nic nekončí. Ve hře je naopak i spousta dalších aerodynamických prvků, které jsou součástí přední a zadní části vozu. Vůz prodlužují, a to o 390 mm. Díky jejich vlivu dochází při rychlostech nad 80 km v hodině k naprosto ideálnímu proudění vzduchu. Celá designová koncepce, která si bere linie z limuzín a kupé třídy S tomu napomáhá. Například světlomety jsou řešeny tak, aby neznemožňovaly proudění vzduchu, podobě LED koncová světa. Vnější zpětná zrcátka nahrazují kamery, aby také nebyl porušen přísně aerodynamický koncept.

Naprosto ekologický vůz

Vůz Mercedes-Benz Concept IAA pohání hybridní systém s výkonem 205 kW, v aerodynamickém režimu je dlouhý 5430 mm, široký 1995 mm a vysoký 1305 mm. Maximální rychlost činí 250 km/hod a je elektronicky omezena. V elektrickém režimu zvládne urazit 66 km a emise v takovém případě činí pouze 28 g CO2 na kilometr. Jde tedy o skutečně ekologické vozítko, které se navíc chlubí i pěkným interiérem v kombinaci bílé, skla a hliníku. Navíc se dá řada funkcí obstarat pomocí tzv. OFN (Optical Finger Navigation) tedy gesty ruky prováděnými nad podložkou. Toto chytré řízení vozu vám také ušetří čas a zjednodušší situaci.

Rate this post