Mazda opět použije motor s rotačním pístem
Nikdy neříkej nikdy, tvrdí jedno přísloví a má naprostou pravdu. Když automobilka Mazda v roce 2010 končila s výrobou motorů Wankel vybavených rotačním pístem, dušovala se, že se k nim už nikdy v budoucnosti nevrátí. Ovšem nyní je všechno jinak. Zmiňovaný typ motorů u nich právě zažívá svoji velkou renesanci. Popisované nikdy tak trvalo pouhých pět let.
Dokonalý sporťák budí pozornost
V současnosti se automobilka Mazda vrací zpět se svojí novou podobou pístového motoru. Na trh uvedla nový model vozu Mazda RX-Vision, který má novou generaci tohoto pohonu. Premiéru si odbyl na autosalonu v Tokiu. Mazda RX-Vision zde oprávněně vzbudila pozornost automobilových odborníků. Jedná se o sportovní vůz, skrývající zbrusu nový model motoru.
Opuštění koncepce kvůli vysoké spotřebě
Proč vůbec před lety tento typ motoru Mazda opouštěla, když se k němu nyní znovu vrací navzdory svým předchozím tvrzením? Wankelův motor tehdy nedokázal splnit normy Euro 5. Vykazoval totiž vysoké hodnoty jak ve spotřebě benzínu, tak i oleje. Také spolehlivost agregátu nebyla úplně nejlepší. Právě kvůli těmto negativům se automobilka rozhodla koncepci nakonec opustit. Neviděla v ní budoucnost.
Úpravy dokázaly odstranit problémy
Ovšem svým šikovným technikům nakonec výrobce ponechal volnou ruku a ukázalo se, že po určitých úpravách je možné vsadit i na jednou zavržené řešení. Problémy se zkrátka povedlo úspěšně odstranit, a tak se vůz nyní chlubí staronovým pohonem. Podrobnější informace o motoru ale výrobce zatím ještě tají. Jako výborný tah automobilky se ukázala sázka na tradiční design Mazdy. Ve stejném duchu se nese i interiér vozidla. Na palubní desce nenajdete žádné dotykové displeje, ale obyčejné budíky. Zkrátka sázka na klasiku se vším všudy, která ovšem u Mazdy RX-Vision dokonale vyšla.