Malá SUV – hit posledních let
Pokud se podíváme napříč automobilovým segmentem na to, jaké vozy jsou prodávány nejvíce, rozhodně jsou na špičkách žebříčků takzvaná menší SUV. Doba, kdy dominovaly vozy kombi, je tedy dávno pryč. Dnešní zájemci hlavně o nové vozy sice stále hledají praktičnost spojenou s dostatkem místa, ale i výrazně vyšší a robustnější automobily. Ne však tolik, aby si kupovaly klasická SUV.
Jak je to z pohledu čísel?
Že je to pravda, dokazují také poslední zveřejněná čísla, která se týkají právě tohoto segmentu. A co je z nich patrné? Že oproti minulému roku se prodej malých SUV zvýšil o více než 50 %. V reálných číslech to znamená, že se prodalo více než 760 000 těchto vozů. Mluvíme pouze o Evropě, jelikož celosvětová čísla zatím nejsou dostupná. Podíváme-li se na budoucí výhled, tak se dá očekávat, že za 5 let se bude prodávat dokonce dvojnásobek současného počtu vozů. Je zkrátka vidět, že táhnou stále více a více.
Proč taková obliba?
Důvod je samozřejmě jasný. Celkovou praktičnost jsme již zmínili. Je to však také větší jistota spojená s bezpečím, která k těmto vozům láká stále více lidí. Zapomínat ale nesmíme ani na cenu. Ta rozhodně patří vzhledem k charakteru vozů mezi ty nižší. Přesto je pouze o něco málo vyšší, než u klasických karoserií typu sedan, hatchback nebo kombi. A tak je volba samozřejmě jasná.
Kde se prodává nejvíce?
Podíváme-li se na rozdělení jednotlivých států, tak nejvíce se menší SUV prodávají na území Francie, Itálie a Německa. Hned za nimi jsou trhy ve Španělsku a Velké Británii. A jaké vozy jdou na odbyt nejvíce? Tím nejprodávanějším je aktuálně model Renault Captur, kterému však dýchá na záda jeho největší konkurent, kterým je Opel Mokka. Pokud budeme v žebříčku pokračovat, je na třetím místě model Peugeot 2008. Pětici nejúspěšnějších na evropském kontinentě uzavírají modely Dacia Duster a také Nisan Juke. Ten si však polepšil pouze o 6 procent.