Koncern Volkswagen se chystá na reorganizaci
Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173
Poměrně zajímavá zpráva přišla v posledních dnech s koncernu Volkswagen. Jedná se o informaci, že tento obrovský koncern se chystá na výraznou reorganizaci, v rámci které by měly vzniknout hned 4 holdingy. Informace je to zajímavá hlavně proto, že součástí je také tuzemská Škoda Auto. O té už je rozhodnuto, jelikož ta by měla spolu se Španělským Seatem a německým Volkswagenem tvořit jeden celistvý holding. To jasně ukazuje, že kvalita těchto značek, zvláště v souvislosti s evropskými prodeji je na tom stále dobře.
Problémem jsou ostatní trhy
A zatímco v Evropě se koncernu daří, na ostatních trzích to již tak dobře nevypadá. Mezi ty, kde aktuálně prodeje neustále klesají, patří třeba Rusko, Čína, ale také Spojené státy americké, nebo oblast Jižní Ameriky. Cíl reorganizace je poté jasný, a to vytvořit jednotlivé holdingy, které se v rámci zmíněných trhů budou orientovat především na snižování svých nákladů. Právě vysoká cena, která začíná už v rámci samotné výroby je totiž jedním z hlavních důvodů, proč se automobilům v prodejnosti tolik nedaří. Levné alternativy zkrátka trh ovládají.
Cílení také na luxus a jedinečnost
Další z plánovaných holdingů však chce oddělit i značky spjaté s luxusem, a tedy i jedinečností. Do něho by tak měla spadat jak výroba automobilů Audi, tak i unikátních vozů Lamborghini. V rámci stejného zaměření by měla probíhat také výroba motocyklů, a to značky Ducati. I ty totiž spadají pod tento koncern.
Snaha o ovládnutí trhu
Cílem je nejenom zmíněné zvyšování prodejů, ale také dodržování plánu, který si Volkswagen stanovil. A ten je jasný. V roce 2018 se chce stát největším koncernem na světě a dominovat tak ve výrobě aut. A čísla napovídají, že by se to mohlo povést, jelikož loni byla prodejnost opět zvýšena, a to o více než 4 procenta. To v reálu znamená prodej více než 10 milionů vozidel.