Jsou sportovní vozy zajímavou investicí? Některé ne

Když se řekne sportovní auto, tak se mnoha lidem vybaví jeho jasná charakteristika. Ta je spojena nejenom s vysokým výkonem, ale je obvykle spojována také s celkem unikátním designem. Tím ale charakteristika sportovních vozů nekončí. Nelze zapomínat ani na jejich vysokou cenu. Z toho plyne, že nejsou pro každého. Mohlo by se proto zdát, že jsou s ohledem na cenu i zajímavou investicí. U některých, hlavně limitovaných sérií, tomu skutečně je. Potom je zde ale ještě druhá strana mince, o které musíme říci, že jsou i případy, kdy platí jasný opak. Takové vozy ztratily na hodnotě tolik, že už to zmínit musíme. Zde je jejich přehled.

Audi R8 – 2007

Když se toto sportovní auto začalo poprvé prodávat, znamenalo to opravdu velký boom, jelikož o něm můžeme říci, že v té době patřilo mezi velmi oblíbené. A tomu odpovídala také cena, jelikož vůz měl snahu působit unikátně, což se podepsalo na to, že prodejní hodnota nového vozu byla 3,22 milionů korun českých. Doba ale postupovala a vlivem toho, že se vozů vyrobilo hodně, a také vlivem toho, že Audi přece jenom není dokonalým zástupcem supersportů, se cena ojetých modelů výrazně snižovala. A jaká je aktuální hodnota? Vůz koupíte zhruba za 900 000 korun českých, což už je znatelná ztráta své hodnoty.

Bentley Continental GT – 2003

I když svým vzhledem stále připomíná luxusní manažerské auto, můžeme ho pro jeho výkon zařadit mezi sportovní vozy. Oblíbený byl model hlavně u těch, kteří hledali právě kombinaci výkonu a stylu. I když je o auto, které je stále poměrně unikátní, je třeba dodat, že už nepatří k nejnovějším. A případné poruchy a s nimi spojené opravy rozhodně nemusí být nic levného. A z toho jasně plyne jedna jediná a velmi důležitá věc. Jaká? Že se cena vozu raketovým tempem propadá. Pokud byste chtěli mít tento zajímavý model ve své garáži, potom vám bude stačit zhruba jenom 650 000 Kč. A to i přesto, že původní prodejní cena byla 4,2 miliony korun. Propastný rozdíl.

Jaguar XKR-S – 2012

Sportovní automobil, který dokázal zaujmout dvěma hlavními věcmi. Jako první se jednalo o jeho velmi povedený a rozhodně i unikátní design. A co bylo věcí číslo dvě? Jednalo se o velmi dobrý výkon. I proto se cena nepohybovala nijak nízko, a kdo si chtěl tento model vozu pořídit, tak musel sáhnout hlouběji do kapsy. A to až na částku, která činila téměř pět milionů korun. A i když auto není zase až tak staré, jeho hodnota klesla poměrně dost. Pokud máte zájem, už vám na takové mírně ojeté auto bude stačit jenom 1,2 milionu korun. A tento rozdíl je jasnou ukázkou toho, že cena může jít v budoucnu ještě níže.

Maserati GranTurismo – 2007

Skvělý vzhled, vynikající výkon a motor, který vás uchvátí i svým zvukem. To byla hlavní lákadla modelu, který byl poprvé uvedený na trh v roce 2007 a zcela pochopitelně si postupně začal získávat mnoho příznivců. Ti neváhali a tak sáhli do svých peněženek pro částky, jako je třeba suma 3,3 milionů korun. Právě tolik byla jeho cena. Když dnes projdete inzeráty, kde se tento model prodává, tak jednoduše zjistíte, že jeho cena je okolo jednoho milionu. A to je na vůz, který stále dobře vypadá, a má pod kapotou motor vyrobený společně s automobilkou Ferrari opravdu cena, která by si zasloužila být větší.

McLaren MP4-12C – 2011

Čím tento vůz zaujme? Je to celkem jednoduché. Stačí se na něho podívat a je jasné, že jde o jedno ze sportovních aut, které svým designem rozhodně nezklame nikoho. K tomu se přidají skvělé jízdní vlastnosti a také pořádný výkon a je vcelku jasné, že se jedná o model, který může být v době svého prodeje drahý. A jak? Jeho cena byla na hranici 6,3 milionů korun, což jasně ukázalo, že nebyl pro každého. I když by se mohlo zdát, že jde o poměrně zajímavou investici, opak je pravdou. Dnes auto na své hodnotě ztratilo poměrně dost. Koupit ho můžete za dva a půl milionu korun, což je vzhledem k jeho stáří hodnota, která zaujme. A důvod poklesu ceny? Hlavně řada jeho inovovaných verzí, které posouvaly možnosti stále kupředu a tak o původní model ztratilo mnoho kupců zájem.

Mercedes-Benz SL 65 AMG – 2005

Ve své době, tedy v roce 2005 se rozhodně nejednalo o auto, které by bylo jakkoliv levné. Stačí se podívat na cenovku 4,6 milionu a je jasné, že určitě bylo svým způsobem unikátní a jedinečné. Vliv na to neměl jenom jeho vzhled, který nebyl přímo sportovní, jelikož mohl nabídnout i určitou praktičnost. A k tomu když je přidán výkon, je jasné, že vznikne kombinace, která je jedinečná. Hlavním unikátem byl jeho točivý moment, který byl 1 000 Nm. A to je hodnota, která překvapí i letos. Kdo si v té době auto koupil, ten měl skutečně něco unikátního. Roky ale šly kupředu a nové modely od Mercedesu tento zajímavý model postupně odsouvaly na druhou kolej. Poroto dnes, když si ho budete chtít koupit, vám bude stačit milion a dalších 100 tisíc k tomu.

Lotus Esprit V8 – 1999

Náš přehled zakončeme nejstarším vozem, který ale stále neztrácí na své kráse a jedinečnosti. Jedná se o model, který ve své době rozhodně patřil mezi něco, co bylo jedinečné. Je pravdou, že se jednalo o auto, které i na svou dobu přišlo mnohým velmi předražené. A to pro svou cenu, která byla 4,2 miliony korun. Pokud někoho zajímají i technické detaily, tak zaujme třeba uprostřed umístěný osmiválec, s plochou klikovou hřídelí. Chcete něco takového mít ve své garáži? I když je volných modelů málo, cena zajímavě klesla, a to na 1,4 miliony korun.

Rate this post

CLOSE
CLOSE