Jakými unikáty se pyšní Ferrari F12 Berlinetta?

Žhavá novinka dvanáctiválcový vůz Ferrari F12 Berlinetta se stává tím nejextrémnějším autem, které kdy brázdilo silnice. Nové Ferrari F12tdf je konstruováno jako pocta silničnímu automobilovému závodu Tour de France, který se konal v 50. a 60. letech 20. století.

Lahůdka pro opravdové fajnšmekry

Na slavný závod, kterému pravidelně kralovaly právě vozy Ferrari, upomíná právě zkratka tdf. Ferrari 250 GT Berlinetta, model z roku 1956, se čtyřikrát v řadě za sebou stalo vítězem zmiňovaného závodu. Zbrusu nového modelu bude vyrobeno pouze 799 kusů, takže půjde o skutečnou lahůdku pro automobilové fajnšmekry. Automobil se bude pyšnit žlutou barvou po vzoru žlutého trikotu, tedy vítěze závodu. Tímto krokem se známá automobilka snaží naučit své zákazníky, že Ferrari to není pouze rudá barva karoserie. Mohou se vyskytovat i v jiných barvách.

Stovku zvládne za 2,9 sekundy

Supersporťák se pyšní novými aerodynamickými doplňky karoserie. Úpravy nechybí u zadního spojleru. Další změny fanoušci zaznamenají třeba u sklonu zadního okna, které se vyznačuje kolmější linií. V porovnávání s klasickým modelem F12 je nové „Tédéfko“ mnohem aerodynamičtější, jedná se zkrátka o pořádné žihadlo. Auto vážící 230 kg může díky dokonale aerodynamickému tvaru běžně frčet po silnici dvousetkilometrovou rychlostí. V této souvislosti zřejmě hodně překvapí nízká váha automobilu. Díky šikovnosti konstruktérů je vůz skutečně lehčí o 110 kg, což se samozřejmě pozitivně podepisuje na jeho jízdních vlastnostech. Zvládá o 40 koní více, zadní kola proto pohání rychlostí 780 koní. I další úprava, a sice zkrácení převodů u dvouspojkové převodovky, má dobrý vliv na zrychlení vozu. Stovku dosáhne už za 2,9 sekundy. Zastavit ze stejné rychlosti potom zvládne za pouhých 30,5 metru. Natáčecí kola zadní nápravy zlepšují stabilitu v zatáčkách.

Rate this post

CLOSE
CLOSE