I nákladní automobil může být hybrid. Scania jde příkladem

Dosud jsme byli zvyklí na to, že četné automobilky uvedly na trh svoje nové modely osobních vozů v hybridním provedení. Nyní se ale ukazuje, že nemusí jít jenom o osobní vozy. Hybridní pohon může velice dobře slušet i automobilům nákladním. Důkazem je čerstvá novinka od společnosti Scania.

Splňuje limity hluku

Hybridní nákladní vůz dokáže brázdit vozovku v elektrickém režimu a podle výrobce se bude hodit hlavně pro městskou dopravu. Vybaven je vznětovým motorem, který plně respektuje emisní normu Euro 6. Dokáže také spalovat biopaliva. Bezesporu si tento vůz zaslouží přívlastek ekologický. Naměřené emise výfukových plynů jsou totiž v jeho případě opravdu nízké. Navíc vykazuje i velmi nízkou hlučnost, a to pod 71 dB. Tím splňuje limity určené Evropskou iniciativou za tiché nákladní vozy Quiet Truck.

Různá paliva nejsou problémem

Srdce automobilu Scania tvoří vznětový motor o objemu devíti litrů. Jde o pětiválec s výkonem 235 kW, tedy 320 koní. Spektrum pohonných hmot, které umí spalovat, se neomezuje jenom na motorovou naftu, ale může využít i hydrogenovaný rostlinný olej a bionaftu. Součástí hybridního systému je kromě spalovacího motoru také elektromotor, který se chlubí výkonem 150 kW, což činí 101 koní.

Úspory paliv i emisí

Experti od výrobce zdůrazňují, že konstrukce pohonu Scanii je promyšlená. Běžná jízda nabízí úsporu 18 % paliva, pokud automobil srovnáváme s klasickým nákladním vozidlem bez využití alternativních paliv. Za úsporami stojí rekuperace brzdné energie. Při tankování biopaliv jsou úspory ještě větší. Tehdy se mohou emise CO2 snížit dokonce o 92 %, a to tam, kde bude bez potíží možné tankovat biopaliva. V elektrickém režimu s vypnutým spalovacím motorem vůz dosáhne rychlosti 45 km/hod. Zákazníci se mohou na první vozy těšit ve 3. čtvrtletí 2016.

Rate this post

CLOSE
CLOSE