Ford Fiesta R2, Mustang
Autosalon v Ženevě přinesl celou řadu zajímavostí, které jsme se vám rozhodli postupně představovat. Pokud je nějaká, která rozhodně ohromila i nás, jedné se o speciální soutěžní vůz s označením Ford Fiesta R2. To nejzajímavější na něm je určitě to, že je schopen nabídnout výkon 170 koňských sil. To by v souvislosti s takto malým a lehkým vozem rozhodně nebylo nic divného. Co je však na této informaci doslova unikátní, to je fakt, že tento výkon je schopen vytvořit motor 1.0 EcoBoost. Toto řešení je doslova průkopnické.
Samozřejmě daný automobil není ve svém principu žádným velkým unikátem, jelikož závodní verze Ford Fiesta R2 vychází z klasického modelu. Co je však inovováno, to je hlavně závodní převodovka, lepší brzdy, ale také podvozek. Za celým tímto unikátním vozem poté stojí společnost M-Sport za podpory Ford Motor Company. A že tato společnost rozhodně sklízí úspěchy, to dokládá třeba i informace spojená s tím, že vůz byl hned třikrát oceněn v anketě International Engine of the Year.
Není to ale jediná novinka, která se automobilky Ford týkala v souvislosti s autosalonem v Ženevě. A opět musíme říci, že představení vozu Ford Mustang bylo také spojeno hlavně s unikátní motorizací. Samozřejmě nechybí klasická síla, a to v podobě velkého osmiválce, který se pyšní objemem 5 litrů a unikátním výkonem 313 kW.
Pod kapotou se však lze setkat také s úspornější jednotkou. Ačkoliv se to k danému typu vozu možná na první pohled nehodí, v rámci nutnosti plnit různé limity bude mít Ford Mustang pod kapotou přeplňovaný motor EcoBoost o objemu 2,3 litru. Ten bude spojen s výkonem o něco nižším, a to 227 kW. Podíváme-li se na další novinky, které s představením tohoto modelu souviseli, tak je to hlavně zcela inovovaný systém zavěšení kol, a to jak předních, tak i zadních. I díky tomu má řidič možnost volby z několika jízdních režimů.