Do Německa starším vozem? Zatím ještě ano!

Jako by nestačilo, že je v plánu zpoplatnění dosud bezplatných německých dálnic. Je sice pravdou, že tento plán se aktuálně odsouvá, ale rozhodně se dá očekávat, že dříve nebo později vše v platnost vejde. To ale nemusí být jediným problémem, který se dotkne právě cestování po Německu. Budeme-li konkrétní, je v plánu zakazovat vjezdy do některých měst. A důvody? Ty jsou samozřejmě více než jasné. Je zde jasně viditelná snaha o to, zlepšit ovzduší. Hlavním důvodem tohoto omezení je určitě to, že byly v daných městech porušovány evropské limity právě o koncentraci oxidu dusíku v ovzduší. Celkově se tento problém týkal 29 měst.

Jaká auta se do měst nemusí dostat?

Pokud to vezmeme jednoduše, mělo by se jednat o všechny starší automobily, které využívají dieselové motory. Právě ty jsou dle posledních výzkumů největšími znečišťovateli. A tak je jasné, že se města jako Berlín, Mnichov, Frankfurt a mnohé další snaží proti tomuto problému aktivně bojovat a aktivně vystupovat. A to i tímto opatřením. Především proto, že i když naftový motor může splňovat určité normy označované jako „Euro“, neznamená to, že produkuje stejně plynů a škodlivin, jako benzinový motor. V praxi to může znamenat, že naftový motor v segmentu Euro 6 je škodlivější, než benzinový spadající do třídy Euro 5.

Současný systém nevyhovuje

V souvislosti s některými jmenovanými městy to však rozhodně není nic nového. Řada z nich totiž využívá systém tří barev. Tedy barvy jako zelená, žlutá a červená. Ty jasně vymezují, jaké auto může kam zajet. Současné plánované omezení by mělo být ještě výrazně omezující a mělo počítat s nutností pořídit si takzvanou emisní nálepku. A ta by měla být dle aktuálních návrhů dostupná jenom těm naftovým motorům a automobilům, které splňují již poměrně přísnou normu Euro 6. Pokud ji nebudou mít, do řady měst se nemusí vůbec dostat.

CLOSE
CLOSE