Čím si nevědomky ničíte své auto?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Auto je stále častější samozřejmostí našich životů. Není se čemu divit, jelikož jde o ideální dopravní prostředek, pokud se chceme dopravit z místa na místo, a to nejenom celkem pohodlně, ale také levně, stejně jako rychle. Ne každý ale ví, jak se svým vozem správně jezdit. Podívejte se společně s námi na to, jak si nevědomky ničíte své auto.

Vytáčení motoru

Pokud vytáčíte motor, není to krátkodobě žádný problém, jelikož současné motory jsou tomu uzpůsobeny a danou větší zátěž bez jakýchkoliv problémů zvládnou. Tedy pokud jsou již dostatečně zahřáté. Pokud nikoliv, může být vytáčení motoru poměrně velký problém, jelikož právě tím si svůj automobil ničíte celkem výrazným způsobem. Velkou zátěží je vytáčení chladného motoru hlavně pro ventilový rozvod u modernějších automobilů. Jasně platí, že čím jsou okolní teploty nižší a čím je vytáčení motoru intenzivnější, tím pochopitelně hůře.

Stání na spojce

Spojka je nedílnou součástí každého automobilu, který má manuální řazení. Je důležitá především proto, aby mohl být zařazený správný převod. Správné používání spojky by mělo být spojeno s tím, že ji sešlápnete, zařadíte, vyřadíte, nebo přeřadíte rychlost a následně dojde k tomu, že spojku uvolníte. Co je ale problém, kterým svůj automobil výrazně ničíte, to je stav, když na spojce stojíte déle, než je zdrávo. Příkladem může být to, že je sešlápnutá například v kolonách, nebo ve chvíli, kdy stojíte na křižovatce a čekáte na to, až naskočí zelená. Pokud toto děláte i u vašeho vozu, pamatujte na to, že tím extrémně zatěžujete spojkové ložisko, které na toto jednoduše není stavěné.

Špatné brzdění

Že by měly být v pořádku vaše brzdy, o tom není pochyb. Kromě toho, že by měly správně fungovat, je nezbytností také to, že byste je měli také správně používat. Pokud se podíváme na hlavní chybu, kterou dnes lidé dělají, je třeba říci, že se jedná o dlouhodobé stání na brzdovém pedálu a jenom lehčí přibrzďování. Například u dlouhých táhlých kopců. Tento strav způsobuje to, že brzdy jsou dlouhodobě zatěžovány a jsou výrazně zatěžovány. Může dokonce dojít k tomu, že přestanou zcela fungovat. Správným postupem je intenzivnější brzdění a poté chvíle, kdy brzdu uvolníte, aby se destičky i kotouče ochladily.

Špatná volba otáček

Nejenom, že je problémem vytáčení motoru, pokud je studený. Nijak svému vozu neprospějete ani ve chvíli, pokud naopak během jízdy udržujete motor ve výrazně nižších otáčkách. Ani to mu rozhodně neprospívá. Motory jsou vyráběné tak, aby jejich životnost byla spojena s optimálním zatěžováním. Proto nízkými otáčkami zkracujete jeho životnost. A jak správně řadit? Podle sluchu, podle svých zkušeností, ale stejně tak i podle toho, jak vám radí automobil. Ty novější a chytřejší sami ukážou, kdy je optimální doba pro zařazení rychlosti.

Zahřívání vozu

Zvláště v zimním období je rozhodně třeba, aby se váš automobil lehce ohřál, než vyrazíte. Co však může být celkem velkým problémem, to je situace spojená s tím, kdy automobil ohříváte zbytečně dlouho. Tedy déle, než je nutné. Dochází k tomu, že motor běží na nízké otáčky a palivo může hořet nedokonalým způsobem. Stejně tak tento stav nesvědčí ani olejovému filtru. Nic jako optimální doba však neexistuje. Pokud máme být konkrétní, můžeme říci, že například během zimy je dobré nastartovat, očistit skla vašeho automobilu a dále už nasednout a vyrazit. Pokud auto necháte i několik desítek minut ohřívat rozhodně mu jenom ublížíte. Tím si buďte stoprocentně jisti.

Špatné zavírání a otevírání dveří

Tento problém je spojený hlavně se situací, kdy máte automobil, který má takzvaná bezrámová okna. Tedy taková, kde na horní části okna není žádný pevný rám a dveře jsou zavírány tak, že sklo okna se dotýká přímo konkrétního těsnění. Pokud dveře zavíráte a otevíráte obezřetně, není se čeho obávat. Pokud ale dojde k tomu, že jste příliš bezohlední, může celá situace vést až k tomu, že dojde k výraznému poškození daného těsnění. Nejenom, že může nastat případné zatékání do oken, ale může nastat i to, že během jízdy bude třeba počítat s vyšší hlučností.

Neohleduplnost

Pokud nejste ohleduplní ke svému vozu, můžete si být jisti tím, že se vám toto chování dříve nebo později vrátí. Pokud budeme konkrétní, jen problémem třeba neohleduplné zacházení s interiérem. Různé kopance nebo škrábance mohou zanechat trvalá poškození. Stejně tak může dojít třeba k poškrábání kliky u dveří, s to pomocí prstenů na ruce. Stejně tak můžete prstenem třeba i výrazně odřít volant. Je mnoho možností, kterými může být automobil poničen a o kterých v podstatě ani nevíte.

Přetěžování převodovky

Zde nemluvíme o vozech s manuálním řazením, ale o automatech. I zde platí, že by se neměla jejich převodovka jakkoliv přetěžovat, jinak může nastat poměrně citelný problém. S ním souvisí hlavně stav, kdy lidé sešlapávají plyn již na neutrál a poté rychle zařadí rychlostní stupeň D, tedy ten určený pro jízdu. Rozhodně se pro automobil nejedná o nic dobrého.

Špatné tankování

Je jedno, jestli máte automobil na naftu, nebo na benzín. Ať už je situace jakákoliv, vždy byste měli myslet na to, že správné je tankovat výhradně jenom na osvědčených místech. Jakkoliv podezřelé palivo může být celkem citelný problém, který se projeví na tom, že může následovat třeba i nutná a finančně náročná oprava celého motoru. I takto můžete ubližovat vašemu vozu, a to hlavně ve snaze ušetřit pár korun na celé nádrži paliva. Proto je lepší volbou raději tankovat tam, kde je jistota, že palivo pochází z běžných zdrojů.

Rate this post