Vyčištění světlometu

Světlomety jsou u vozu velmi důležité. A to primárně z toho důvodu, že nám v noci poskytnou dostatečné osvětlení cesty před námi. Stejně tak je dobrá svítivost světlometu nezbytná také ve chvíli, kdy plánujeme navštívit stanici technické kontroly. I zde se samozřejmě kontroluje stav světla, stejně jako to, jak svítí. Pokud už není v tak dokonalém stavu, jako ve chvíli, kdy jsme ho kupovali, je třeba podniknout několik kroků, kterými ho vyčistíme.

Jak na vnitřní nečistoty?

Ty obvykle mohou být poměrně velkým problémem. Naštěstí ho lze řešit. Mezi hlavní problémy mohou patřit jak běžné nečistoty, tak samozřejmě také vlhkost, nebo tolik známé zamlčení. Pokud vás zajímá, jak dané světlo vyčistit, aby bylo opět dokonalé, je třeba dostat se dovnitř. To nemusí nutně znamenat jeho demontáž, jelikož vyčištění světlometu můžeme realizovat i proudem vzduchu. To pro nás zanesená nutnost nejenom odpojení konektorů, ale i vyjmutí žárovek. Následně do daného prostoru vsuneme hadici s proudem vzduchu, což by mělo zajistit, že se světlo nejenom rychle vysuší a vlhkost se odstraní, ale že se odstraní také veškeré nečistoty, které zde mohou být. Jedině tak budeme mít jistotu, že z vnitřní strany světla bude vše v pořádku.

Jak na povrchový problém?

oplach světlometu

Pokud jsou problémy s vaším světlem povrchového rázu, může to logicky značit také poměrně náročnou činnost spojenou s tím, abychom vůbec dokázaly dané problém odstranit. Nejenom, že světla mohou být zašedlá, ale mohou být také mléčná, stejně jako může být problémem i to, že jsou výrazně poškrábaná. Jak tedy vyčistění světlometu probíhá v tomto případě? Také celkem jednoduše.

Prvním krokem by měla být návštěva obchodu s autodíly, jelikož právě zde obvykle koupíte speciální leštící pasty, kterými lze daný problém celkem jednoduše eliminovat. Pokud budeme konkrétnější, je třeba říci, že se může jednat i o celé sady, které nabídnou hned několik past, několik konkrétních hadříků a také brusné a také lešticí kotouče. Pokud máte doma rozbrušovačku, rozhodně doporučujeme si danou sadu koupit, jelikož je v tomto směru tím skutečně nejlepším.

Jak postupovat?

Pokud se rozhodnete pro využití daných past, je samozřejmě ideální postupovat podle návodu, Ten může být u každého řešení jiný, ale některé věci jsou zkrátka společné. Patří sem třeba to, že nejprve je třeba okolí světlometů důkladně oblepit lepicí páskou, jelikož jedině tak můžete celkem hravě eliminovat, že by snad mohlo dojít k tomu, že byste si u vašeho vozu poškrábali karoserii. Následně už je samozřejmě možné jít cestou druhého kroku, který menší nic jiného, než nanesení hrubá pasty a následné rozetření hrubším hadříkem. Díky tomu může dojít k jednoduchému obroušení povrchové vrstvy vašeho světlometu, což logicky znamená také jistoty spojené s tím, že se odstraní i první vrstva nečistot.

Následující postup může souviset s použitím brusného kotouček, kterým tuto první vrstvu zbrousíte mnohem rovnoměrněji, intenzivněji a také lépe. Pokud je něco, na co nesmíme zapomínat, to je fakt, že byste vždy měli postupovat jemně, a také rovnoměrně. Jedině tak máte jistotu, že v tomto směru bude vše v naprostém pořádku.

Aplikujte i další pasty

Po prvním hrubém zbroušení obvykle přichází na řadu situace spojená s tím, že na světlo nanesete druhou pastu, která by měla dokázat zacelit případné nečistoty. Pokud jsou některé škrábance skutečně hluboké a nepodaří se je výše zmíněnou cestou odstranit, je to právě tato druhá pasta, která je dokáže celkem jednoduše zacelit a tak je minimalizovat. Následující postup je opět stejný, jelikož si vezmeme další typ brusného kotouče, kterým danou pastu rozleštíme a také zajistíme, že se dostane do všech nerovností. Pamatujte totiž i na to, že i drobné rýhy mohou výrazným způsobem ovlivňovat intenzitu, stejně jako i směr svícení.

Finální leštění

Postup finální je poměrně jednoduchý. Je spojený s třetí pastou, která už slouží hlavně k tomu, aby se světlo definitivně a finálně vyleštilo. Mělo by získat opět dokonalý vzhled, mělo by být bez škrábanců a mělo by být čité. U skutečně velkých problémů může být nezbytností to, že postup čištění daného světla můžeme absolvovat hned dvakrát. Jedině tak zvládneme jeho renovaci tak, jak si přejeme. Finální rozleštění by mělo být přirozeně spojeno nejenom s kvalitní leštící pastou, ale také s jemným lešticím kotoučem.

Jakmile je vše hotovo, zbývá už jenom finální krok. Tím není nic jiného, než důkladné odstranění zbytků dané pasty a samozřejmě také to, že odstraníme i ochrannou lepicí pásku. Poté už jenom světlomety důkladně omyjeme běžným saponátem, který je určený na automobily a karoserii. Jakmile je vše hotovo, můžeme při nejbližší noční jízdě vyzkoušet změnu kvality.

Co když postup nepomůže?

V takovém případě se nabízejí ještě dvě konkrétní cesty, kterými se můžeme vydat. Tou první cestou je návštěva servisu, který renovaci světlometů nabízí a který tak může nabídnout i profesionálnější přípravky a modernější přístup. Pokud ani toto nepomůže, je poslední cesta v podstatě zcela jasná. A jak jistě tušíte, souvisí s tím, že dané konkrétní světlomety bude nezbytné vyměnit. S tím nám sice mohou pomoci v konkrétním servisu, ale na druhou stranu je dobré stále počítat s tím, že pokud jsme alespoň lehce manuálně zručný, neměl by být žádný problém zvládnout to svépomocí. Oproti klasickému čištění, které jsme popsali výše, ale musíme počítat nejenom s vyšší časovou náročností, ale je třeba počítat také s tím, že pořízení nových světel už může být o něco dražší. Na druhou stranu stále existují třeba autovrakoviště, nebo bazarový prodej.

3.7/5 - (4 votes)

CLOSE
CLOSE