Výměna předních světlometů


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Světlomety jsou v podstatě jednou z nejdůležitějších součástí každého automobilu. Důvod jistě nemusíme nijak zvlášť připomínat, jelikož je více než jasné, že bez světel se hlavně v noci neobejdeme. Proto je dobré vědět, jakým způsobem je v případě potřeby demontovat. Může to být jak z toho důvodu, že už jsou zašedlá a mléčná, tak to může být také z toho důvodu, že dané světlomety již bývají poškrábané a poškozené, což samozřejmě vede k tomu, že výměna je jejich nejlepší oprava.

Samozřejmě není vždy nezbytně nutné investovat jenom do nových, jelikož dnes můžeme i z druhé ruky pořídit celkem pěkná světla za pár korun. To, jakým směrem se konkrétně vydáte právě vy, to už je na vás samotných. My se podíváme na to, jak by měla výměna předních světlometů nejlépe probíhat.

Prvním krokem je odpojení

Než se pustíte do jakékoliv demontáže, neměli byste zapomínat primárně na to, že ve světlech jsou umístěny žárovky, které jsou jednotlivými konektory připojeny ke kabeláži. Prvním nezbytným krokem by tedy nemělo být nic jiného, než je právě odpojení jednotlivých konektorů. Obvykle to znamená nutnost oddělání zadního krytu, který chrání před vlhkostí, stejně jako například před nečistotami. Jakmile se tak stane, je samotné odpojení kabelů skutečně už jenom hračkou. V tuto chvíli máme jistotu, že máme vše připraveno k tomu, abychom mohli samotné původní světlomety demontovat.

Než se tak stane, je dobré samozřejmě vyjmout také jednotlivé žárovky, které se ve světle nacházejí. Nejenom, že nám zde nebudou překážet, ale zároveň nebudeme riskovat ani to, že by nám snad mohli vypadnout. Jakmile je i v tomto směru vše hotovo, již si můžeme vzít do ruky šroubovák, který bude tím nejdůležitějším nástrojem, který budeme muset používat. Všechny šrouby, kterým jsou světlomety přichyceny, jsou stejné a tak se není třeba obávat toho, že by snad bylo nutné využívat sadu několika různých nástrojů, než jenom jeden jediný.

Odšroubujeme všechny šrouby

Zde záleží na typu konkrétního automobilu, jelikož každý může mít své světlomety uchycené jinak. Na to je samozřejmě třeba myslet právě ve chvíli, kdy demontáž světlometů realizujeme. Co obvykle platí, to je fakt, že ty hlavní šrouby, které drží samotnou lampu, najdeme v horní části samotného světlometu. Zde je tedy třeba šrouby nejenom povolit, ale také vyjmout. Obvykle zde bývají dva, ale opět upozorňujeme, že záleží na typu konkrétního automobilu, u kterého je výměna předních světlometů realizována.

Jakmile máme horní šrouby pryč, můžeme se pustit ještě do demontáže šroubů zadních. I ty jsou samozřejmě tím, co nám může v tomto směru překážet tomu, aby bylo světlo plnohodnotně vyjmuto. I zde platí, že se obvykle setkáte hned se dvěma šrouby, ale může jich být i více. Ne vždy jsou dobře dostupné a tak právě jejich demontáž může být o něco složitější, než u těch horních. Pokud však všechno bez potíží zvládnete, dá se říci, že máte vyhráno. Třetí šrouby, které se mohou objevit, jsou ty, které drží světlo z přední, nebo z boční strany. I ty je třeba demontovat. Pokud jsou šrouby zarezlé, což se určitě může stát, nezapomínejte si opatřit specializovaný sprej, kterým dané spoje jednoduchým způsobem povolíte. Máte tak jistotu, že se výměna světlometů nijak výrazným způsobem nezdrží.

Zkuste světlo vyndat

Jakmile máte šrouby demontovány, můžete se pustit do kroku, kterým je postupné vyjmutí celého světla. Jak na to? Postup je poměrně jednoduchý. Jednoduše ho chytíte a budete se ho snažit opatrným způsobem vyjmout. Mnohdy to může chtít trochu cviku, několik pohybů a klepání se světlem, ale jakmile definitivně povolí, máte jistotu, že již může jít bez jakýchkoliv problémů ven. Mělo by jít ven lehce a nikde by nemělko nijak zvlášť držet. Tedy pokud jste skutečně povolili všechny šrouby a také odpojili kabeláž. Na druhou stranu buďte opatrní, aby nedošlo k poškození některých částí vozu, třeba v oblasti nárazníku u některých automobilů. I to se může stát, ale nijak výrazně časté to rozhodně není a nebude.

Instalace nového světlometu

Jakmile je původní světlo demontováno, můžete přijít na řadu nezbytná montáž světlometů nových. Zde v podstatě nejde o nic jiného, než o opačný postup. To první, co tedy musíte udělat, je vzít nové světlo a umístit ho do vzniklých otvorů. I bez přichycení by mělo být patrné, že na svém místě celkem dobře a pevněji sedí. Poté už je možné vzít demontované šrouby a dané konkrétní světlo umístit pevně. Tedy důkladně ho přišroubovat na všechna nezbytná místa, jako je zadní část, boční část, stejně jako samozřejmě i horní část. Důležité je, aby nám žádný šroub nezůstal volný, jelikož jedině tak máme jistotu, že je vše v pořádku instalováno.

Druhým krokem už je jenom doplňková práce, spojená s tím, že na svá místa opět umístíme žárovky, které připojíme ke konkrétním konektorům. Nyní už můžeme také instalovat kryt světel, jelikož naše práce je definitivně u konce. Poté už stačí jediný krok, a tím je vyzkoušení. Pokud nemáte někoho k ruce, doporučujeme zajet například naproti skleněné výloze, v jejímž odrazu můžete zkusit, zda fungují obrysová i potkávací světla, zda fungují také světla dálková a zda je vše v pořádku i ve chvíli, kdy zapnete blinkry. Tedy směrovky. Pokud ano, máte jistotu, že se vám výměna světlometů perfektně povedla a vy se nemusíte bát vyrazit do běžného provozu. A to nejenom ve dne, ale také v noci, jelikož to byl primárně ten hlavní důvod, proč vlastně k výměně světlometů docházelo. Po výměně světel nezapomeňte světla seřídit, aby správně svítila.

3.5/5 - (2 votes)