Toyota zastaví výrobu ve svých japonských továrnách
Že se zastaví výroba v rámci určité automobilky, může mít celou řadu důvodů. Může to být například proto, že je celozávodní dovolená, že je ukončena produkce automobilu, nebo že došlo například ke stávce. Nic z toho se ale netýká aktuální situace, kterou zažívá automobilka Toyota. U té totiž došlo k situaci, u které můžeme říci, že je přinejmenším úsměvná.
Problém v zásobování
Ano, právě ten je tím hlavním důvodem, proč oficiálně došlo k zastavení výroby. Pokud ho ale budeme specifikovat blíže, je to z důvodu, že zkrátka a jednoduše došla ocel. A jelikož ta je při výrobě modelů Toyota klíčovým komponentem, není jiného zbytí, než továrnu zavřít. Důvodem však není ani chyba v objednávkách, ani chyba v logistice. Problém se objevil u dodavatele oceli, konkrétně u společnosti Aichi Steel Corporation. V její továrně totiž došlo před nedávnem k explozi, která krátkodobě zastavila výrobu. A jelikož se jedná o klíčového dodavatele pro automobilku, je více než jasné, že ji takto výrazně omezí. A že nepřeháníme, to dokládá i fakt, že vozů Toyota se více než 40 procent vyrobí právě přímo na japonském území.
Termín zastavení výroby je znám
Samozřejmě určitý počet skaldových zásob oceli je, tudíž se výroba nezastaví okamžitě a bude ještě několik dní trvat. Ten klíčový den by měl nastat 8.2. kdy by mělo dojít definitivně k tomu, že se továrny zastaví. Tato odstávka by měla trvat celých 5 dní. Následně by měla být dodávka opět obnovena a vše může fungovat dále jako doposud.
Daná situace tak jasně ukazuje, že i perfektně řízená a prestižní automobilka jako je Toyota může mít problémy. A to jak proto, že při výrobě vsadí na jediného dodavatele, tak i proto, že je stále více vyvíjena snaha o nepřetržité dodávky, které jsou spojeny s možností využívat jenom minimální skladovací prostory. Podobné je to u všech automobilek na trhu.