Renault Scénic: auto pro rodinu
Renault Scénic ve verzi kombi je českém trhu ve své třetí generaci. Vyznačuje se slušným objemem zavazadlového prostoru, zajímavým designem a hlavně dobrým poměrem ceny a užitných vlastností. Ale jaký doopravdy je? Pojďme se krátce podívat na verzi s naftovým motorem 1,6 dCi s 96 kW. Scénic na krátké seznámení se a vyzkoušení zapůjčila firma Renault retail Group Zličín.
Aktuálně prodávaný Scénic přijel v roce 2009 a v roce 2013 prodělal facelift, který se týkal především jeho přídě, kdy přední maska chladiče dostala nový tvar a chromované lišty.
Renault Scénic patří do kategorie rodinných aut, je jedním ze zakladatelů třídy MPV.
Pod kapotou
Pod kapotou máme nový dieselový motor o objemu 1,6 l s 96 kW a 130 k. Jedná se o motor, který v rámci snižování objemů motorů nahradil motor o objemu 1,9 l. Je spojený s ručně řazenou 6 stupňovou převodovkou, která má velmi přesné dráhy řazení. Motor se v nízkých otáčkách chová mírně neochotně, musí se nutit, ale jakmile dosáhnete provozních otáček, budete si jen broukat.
Jde o věc, na kterou si rychle zvyknete a dále si budete užívat velmi dobře odhlučněného a kultivovaného motoru. A to vše s velmi dobrou spotřebou, která se v mém případě pohybovala těsně nad hranicí 6 l na 100 km v příměstském a dálničním provozu.
Uvnitř
Interiér Renaultu má kvalitní zpracování a také na omak příjemně působící materiály. Co možná někomu bude vadit nebo si bude muset zvykat, je umístění přístrojové kapličky přístrojů do středu přístrojové desky.
Přístroje jsou plně digitální a součástí displeje je dle stupně výbavy i navigace od firmy TomTom.
Posádka vozu nalezne dost odkládacích prostor, schránky naleznete i pod nohami v zapuštěných schránkách.
Variabilitu vnitřního prostoru podtrhují samostatné zadní sedačky, které lze posouvat, sklápět nebo zcela vymontovat, podobně jako ve Škodě Roomster.
Za volantem
Renault Scénic je rodinné auto a tak se na něj musí nahlížet. A ni v tomto směru auto nezklame, pokud víte, že si kupujete rodinné auto a nečekáte kvalitu podvozku Fordu Focus ST, budete s jízdními vlastnostmi spokojení. Scénic má trochu tvrdší, ale zároveň pohodlný podvozek a velmi dobrou jízdní stabilitu při vyšších rychlostech. Zároveň i ve městě překvapí svou ovladatelností. Výhled z auta je dobrý, a dobrý pocit podtrhuje také vyšší posaz za volantem. Trochu praxe a zvyku bude chtít parkování, ale to si můžete ulehčit pořízením předních parkovacích senzorů.
Renault a cena
Cena začíná na 334 900 Kč za základní verzi s výbavou Life s benzínovým motorem 1,6 l o výkonu 81 kW. Mnou zapůjčená verze ve výbavě Limited s naftovou jednašestkou se systémem stop start stála 489 900 Kč.
Renault nabízí zvýhodnění až 105 000 Kč z ceníkové ceny, přičemž základní sleva činí 70 000 Kč.
Osobně si myslím, že poměr cena/výkon je u Renaultu je v dobrém poměru a pokud hledáte rodinný vůz, nebudete zklamáni.
Děkuji prodejci Renault Zličín za zapůjčení vozidla. Prodejce nabízí nové i předváděcí vozy Renault, předváděcí vozy Dacia a také zajišťuje kompletní servis včetně dodávky náhradních dílů.
Máte Renault Scénic v garáži? Podělte se v komentářích, jaké máte zkušenosti.