Pozor na policejní hlídku. Za tyto prohřešky nemůžete jet dále

Policie má mnoho pravomocí. A mezi takové patří i ty, kdy vám mohou zakázat další jízdu. A to nejenom z příčin, jako jsou třeba drogy, nebo alkohol. Roli může hrát i technický stav vašeho vozu. Nejde jenom o situace, kdy nemáte platnou STK. Jde o situace, kdy policie posoudí, že vaše auto není v pořádku. Kdy tedy můžete být zastaveni, a již nepuštěni dále?

Chybí část výfukového systému

Je nutné říci, že tuto závadu lze celkem dobře identifikovat i bez nutnosti podívat se pod auto. Pokud jste někdy měli ve výfuku jenom malou díru, jistě víte, jaký hluk musí dělat situace, kdy kus výfuku chybí. Upozornit na sebe tedy není zase až tak těžké. A jakmile se policista sehne a podívá se pod auto, bude mu vše jasné. Následně se nesmíte divit, že vám další jízdu zakáže. A to nejenom pro celkovou hlučnost vašeho vozidla, ale i proto, že z technického směru viditelně nevyhovuje.

Brzdy jsou ve špatném technickém stavu

Nemusíte se obávat toho, že když budete mít sjeté brzdové kotouče a destičky, a při brzdění dojde ke kontaktu kovů, že vás policie nenechá jet dále. Pokud bude vaše auto stále celkem obstojně brzdit, nemusíte se obávat problému. Jsou ale i tací experti, u kterých extrémně sjetý brzdový kotouč, nebo špatný technický stav brzd pozná pouhým okem i laik. Jestliže takto vypadají právě vaše brzdy, nedivte se, až nebudete moci pokračovat. Možná bude zázrak, když se vám povede u policie zastavit na tom místě, u kterého vás k tomu vyzívají.

Jak je na tom vaše čelní sklo?

Máme na mysli situaci, zda je nebo není poškozené. Pokud není, nemusíte se ničeho obávat. Pokud vám do něho nedávno vletěl kamínek a sklo se lehce poškodilo, tak se obávat také ničeho nemusíte. Co když je ale prasklé tak, že je poškozeno více než 50 procent jeho plochy? Tedy kdy je na něm pořádný pavouk? V takovém případě vám může policista bez problémů zakázat jízdu. To stejné platí i v případě, kdy čelní sklo bude chybět. Na druhou stranu, kdo při smyslech by takto vůbec jel?

Neunikají vám provozní kapaliny?

Zastavili jste na pokyn hlídky a během kontroly dojde k tomu, že vám zpod vozu začne vytékat některá z provozních kapalin? To už je stav, kterého si nelze nevšimnout. A je to také stav, kdy vám policie zakáže dále pokračovat v jízdě. Není se čemu divit. Stáváte se nebezpeční jak sami sobě, tak i ostatním vozům. Takový olej na vozovce rozhodně není nic příjemného. Jít ale může i o jiné tekutiny. Poslední nadějí pro vás může být označení dané tekutiny za kondenzát z klimatizace. Zkušenějšího policistu ale jenom velmi těžko ošálíte.

Narušená pevnost karoserie

Pokud máte jasně viditelná rezavá místa třeba na kapotě, nebo na dveřích, je to problém, který bude zajímat spíše technika na STK, než policistu. Pokud je ale rez na místech, která jsou označena jako nosná, u ž to problém být může. Výrazně to totiž narušuje vaši schopnost být pro ostatní i sebe bezpečným účastníkem silničního provozu. Prorezivělý rám, který může každou chvíli prasknout je důvod, proč můžete zůstat stát.

Sjeté pneumatiky

Máte sjeté pneumatiky? Pokud ano, očekávejte pokutu. S tou je spojený často fakt, že budete moci pokračovat v jízdě, a to za předpokladu, že slíbíte, že dojde v nejbližší době k nápravě. Pokud jsou vaše pneumatiky sjeté tak, že pneumatika připomíná spíše gumu z formule 1, nebo z ní dokonce ční i kusy drátů, žádného policistu nepřesvědčíte o tom, že je to ještě v pořádku. V rámci bezpečnosti silničního provozu vám jízdu zakáže. Naštěstí zde existuje rychlá pomoc. Pokud se jedná jenom o jednu jedinou pneumatiky, tak vytáhněte rezervu a proveďte výměnu. Budete díky tomu moci pokračovat v jízdě. U několika sjetých pneumatik už ale problém tak snadno nevyřešíte a bude nutné spolehnout se na odtah.

Deformovaná nebo prasklá kola

Je celkem jedno, zda máte disky klasické plechové, nebo máte disky hliníkové. Pokud policista při kontrole zjistí, že jsou poškozené, může vám zakázat jízdu. Opět je třeba dodat, že je vše posuzováno spíše individuálně. Pokud jste měli problém u obrubníku a váš disk je poškrábaný, nebo je lehce promáčklý, rozhodně to není důvod k tomu, že musíte auto odstavit. Pokud je ale deformace výrazná, nebo je hliníkový disk viditelně prasklý, může to znamenat velký problém pro vás, i ostatní účastníky plničkého provozu. Proto vám policie zakáže pokračovat v další jízdě. Toto je však závada, u které musíme říci, že se jí lze za pár minut zbavit. Pokud máte vůz s klasickou rezervou, jednoduše kolo vyměňte a můžete jet dále. Doporučí vám to i sám policista. Horší to však budete mít, pokud máte rezervu doma v garáži. To vás čeká i pokuta za nekompletní povinnou výbavu.

Vnikání výfukových plynů do kabiny

Pokud váš výfukový systém není úplně v pořádku, může dojít k tomu, že se plyny dostávají i do interiéru vašeho vozu. Pokud o tom víte, je ve vašem zájmu tento problém odstranit. A to jak pro vaše budoucí zdraví, tak i pro riziko nehody – můžete upadnout do bezvědomí a od té chvíle je nehoda téměř stoprocentní jistotou. Pokud však problém odkládáte, a blížíte se k policejní hlídce, snažte se v autě vyvětrat. Proč? Jelikož i zjištění toho, že výfukové plyny jdou do interiéru vozidla, jsou důvodem toho, že vás policie nejenom zastaví, ale zamezí další jízdu. Týká se to nejenom klasických osobních vozidel typu M1. Týká se top i vozidel pro více pasažérů. A to i v situaci, kdy výfukové plyny vnikají právě do prostoru, kde je pasažér převážený. A to, i když se netýkají samotného řidiče.