Znáte nejznámější prodělečná auta? My ano


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Co je cílem každé automobilky? Pochopitelně zisk. I proto se snaží nabízet taková auta, která zákazníky zaujmou skutečně maximálně. A to podle parametrů, jako je design, jízdní vlastnosti, prostor, pohodlí, výkon, a v neposlední řadě také podle ceny. Ne vždy se ale automobilkám zadaří. Jsou i vozy, jejichž výroba byla ztrátová. Zajímá vás, které to jsou a jak velkou ztrátu v přepočtu na jeden automobil daný model přinesl? Podívejte se společně s námi.

Mercedes-Benz třídy A

Když se Mercedes Benz v roce 1997 rozhodl vyrobit kompaktní auto, rozhodně to nebyl krok správným směrem. Přesto ale automobilka u výroby první generace tohoto modelu držela až do roku 2004. A to i přesto, že už při průběžném přepočítávání bude jasné, že výroba tohoto modelu bude ztrátová. Pokud se podíváme na to, kolik automobilka tratila na jednom kusu, tak je to v přepočtu 42 500 Kč.

Fiat Stilo

Celkem zajímavý automobil, který ve verzi combi může nabídnout přijatelnou praktičnost. Pokud jde o prodejnost, nedařilo se automobilce tak, jak sama očekávala. A to i přesto, že výroba tohoto vozu trvala poměrně dlouhou dobu. Začala už v roce 2001 a definitivně skončila v roce 2009. Po následném přepočtu zisku a ztráty bylo jasné, že tento model automobilku rozhodně k zisku nedovedl. Ztráta na jednom kusu činila 80 300 korun českých.

Renault Laguna

V samotném počátku tohoto modelu se jednalo o celkem zajímavé a lákavé auto, které si dokázalo najít své zákazníky. Ostatně i proto se základní model dočkal toho, že vznikla druhá a následně také třetí generace. A ta se již stala automobilce osudnou. Vyráběla se v letech 2007 – 2015, a pokud jde o celkovou ztrátu, tak při přepočtu na jeden kus na daném voze automobilka tratila 104 500 Kč. A to už je celkem vysoká suma.

Smart ForTwo

Na první pohled zajímavé městské auto, které ale přišlo v době, kdy zájem o dané automobily byl vcelku malý. A podle toho také dopadly jeho prodeje. Nutno říci, že mluvíme o první generaci tohoto modelu, který byl ve výrobě v letech 2001 – 2009. Během této doby nebyly prodeje auta nijak velké, což se podepsalo na celkem rapidní ztrátě. Když ji přepočteme na jedno takto malé auto, tak dokázalo vytvořit manko 131 600 Kč.

Jaguar X-Type

Velice dobře vypadající vůz, který rozhodně dokázal zaujmout především svým luxusem a dokonalostí. Jasně se dalo očekávat, že to nebude auto pro každého, ale jenom pro toho, kdo hledá něco více. Přesto nutno říci, že mu automobilka věřila daleko více. Model byl vyráběný v letech 2001 – 2009 a podle výsledků prodejů bylo jeho uvedení na trh spojeno se ztrátou, která na jeden konkrétní vyrobený vůz dělala 138 000 Kč.

Audi A2

Opět jeden z typických příkladů toho, když je vyrobený spíše malý automobil, o který ale zákazníci nijak nestojí. Nejenom, že ho automobilka uvedla v poměrně špatné době, ale zapomínat nesmíme ani na to, že s ohledem na jeho design rozhodně nešlo o nic přelomového. Právě naopak. Stalo se to, co se už samotného počátku očekávalo. Výroba vozu realizovaná od roku 2000 do roku 2005 skončila ve ztrátě. A rozhodně ne v malé, jelikož ta činila na jeden automobil 221 700 Kč.

Peugeot 1007

Co bylo hlavním cílem automobilky při uvedení na trh tohoto modelu? Velmi pravděpodobně se snažila o to, aby mohla lidem nabídnout celkem praktický rodinný automobil. Na první pohled ale automobil nepatřil k těm povedeným a celkový odklon zákazníků znamenal, že po pětileté výrobě auto zůstalo zapsané jako neúspěšný model. Od roku 2004, kdy se začalo vyrábět, až do roku 2009, kdy jeho výroba definitivně skončila, došlo k tomu, že v přepočtu na jeden kus automobilka tratila už celkem ohromnou sumu, jelikož ta se vyšplhala až na hranici 452 800 Kč.

Renault Vel Satis

Že jste o tomto modelu ani neslyšeli? Nedivíme se vám, jelikož už jenom to, že ho řadíme do kategorie prodělečných vozů, jasně svědčí o tom, že se nejednalo o nijak úspěšný krok této automobilky. Když se podíváme na to, kdy se automobil vyráběl, tak jeho produkce začala v roce 2001 a byla ukončena v roce 2009. Zajímá vás, kolik se na jednom kusu tratilo? Právě jsme se dostali přes sumu půl milionu korun českých. A to na částku 551 000 Kč.

Volkswagen Phaeton

Nádherná limuzína, která nadchla jak pohodlím, tak i komfortem, praktičností, jízdními vlastnostmi, výkonem, nebo designem. To vše jsou synonyma pro tento model, jehož cílem bylo především oslovení náročnější klientely. Automobilka ho ve svém portfoliu měla právě proto, aby mohla nabídnout i konkurenceschopný automobil ve vyšších třídách. Vyráběn začal být už v roce 2001 a výroba byla ukončena o celých 14 let později, tedy v roce 2015. Právě takto dlouhá doba výroby je pro některé zcela nepochopitelná. A to v souvislosti s tím, že každý vyrobený kus byl pro automobilku prodělečný. A jak moc? Daná suma činí 827 400 Kč.

Bugatti Veyron

Rozhodně se nejedná o vůz pro každého, jelikož v daném případě jde spíše o skutečně unikátní kousek. Vyráběn vyl od roku 2001 do roku 2015. Model se dlouho pyšnil tím, že šlo o nejrychlejší sériové auto světa. Automobilce tak logicky šlo hlavně o celkovou prestiž a unikátnost, než o to, aby na daném autě vydělávala. Jinak by cenovka musela být úplně někde jinde. Když se podíváme na ztrátu přepočtenou na jeden konkrétní kus daného vozu, tak činí 136 000 000 Kč. Ne, nespletli jsme se. Skutečně jsme chtěli napsat číslo 136 milionů korun. Když si tedy Bugatti Veyron koupíte, můžete hovořit o velmi výhodném obchodě, jelikož jste ho koupili znatelně pod cenou.

Rate this post