Znáte nejsilnější motory TDI v sériově vyráběných autech?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Ano, je to rozhodě výkon, který je dnes v autech stále poptáván. Nutno říci, že současné trendy nejsou nijak lákavé, jelikož jsou spojeny s kombinací nízkých objemů a vysokých výkonů. A to jak u benzinových motorů, tak i u těch dieselových. A právě na ty se podíváme. A to v souvislosti s historií. Byla sériově vyráběná auta, která měla pod kapotou takovou motorizaci, která se dostala i do našeho žebříčku. A to proto, že agregát patřil mezi nejsilnější motory TDI.

6,0 V12 TDI

Už jenom označení daného motoru dává tušit, že si umístění v našem žebříčku rozhodně zatouží. Pokud se nemůžete dočkat oné unikátní hodnoty, tedy toho, jak velký je výkon vozu, právě ho zmíníme. Je to celých 500 koní. Přesně tolik měl automobil, který měl pod kapotou motor 6,0 V12 TDI. A v jakém voze jste si ho mohli dokonale užít? Je celkem jasné, že se jednalo o prestižnější automobilku. Bylo to Audi a onen model, který byl takto vybavený, měl označení Q7. Mluvíme zde o první generaci tohoto vozu, který si získal velký obdiv. Nutno ale říci, že nešlo potenciál motoru využít tak, jak by si mnozí množná přáli. A to proto, že automobil Audi Q7 rozhodně nepatřil mezi lehké vozy a tak právě výkonný motor musel být nezbytností, aby se auto stalo svižnějším. A to se určitě povedlo. Pochopitelně s tímto motorem byla spojena jenom vrcholová verze, protože ty ostatní měly agregáty méně výkonné.

4,0 V8 TDI

Další unikát, který si zaslouží být v našem žebříčku. A i tento model je tím, který byl pod kapotou modelu od Audi. Tím konkrétním vozem byl Audi SQ7 TDI, který nyní můžeme označit také jako vůz, který má pod kapotou jeden z nejsilnějších naftových motorů. Pokud vás zajímá daná hodnota výkonu, jdeme na ni. Je to celých 435 koní. Za výše zmíněným tedy výrazněji zaostává, ale přesto mluvíme o čísle, které téměř nemá konkurenci. Je to dáno i tím, že u tohoto motoru byla použita celkem unikátní a také výjimečná technologie. Bylo využito přeplňování pomocí elektrického kompresoru, který byl spojený s běžnými turbodmychadly. Právě díky tomu bylo možné nabídnout milovníkům rychlé akcelerace i rychlé jízdy něco, co je zaručeně zaujme. A jak mnozí potvrzují, i tento motor se Audi jasně povedl.

4,2 V8 TDI CR

Tato motorizace zaujímá v našem žebříčku třetí místo. I když objemově má motor vyšší hodnotu než výše uvedený, pokud jde o výkon, tak ten má menší. Přesto ale určitě ne nijak zanedbatelný, jelikož jeho hodnota je 385 koní. A to už je jedinečná síla. Koho zajímá i to, do jakých vozů se montoval, tak jich bylo hned několik. Ne vždy byl ale naladěný na ten nejvyšší výkon a tak je možné, že ho najdete i ve slabším provedení. Jako první určitě musíme zmínit Volkswagen Tuareg, jelikož právě zde ten to motor skutečně nabídl téměř své maximum, a to 380 koní. Nešlo ale o vůz jediný. Mezi další, kde se stal poměrně oblíbený a vyhledávaný patřil vůz Audi A8. Konkrétně mluvíme o generaci označované jako D3. Později se však motorizace objevila i v generaci nadcházející, s logickým označením D4. Hitem se ale stal i v jednom z velmi prestižních modelů, který po uvedení na trh lehce rozvířil vody automobilového světa. Jde o model Porsche Cayenne S Diesel.

5,0 V10 TDI PD

Jeden z motorů, který i přes svůj skutečně velký objem mohl být velkým zklamáním. Ne ale zase tak velkým, jelikož když se nachází v našem žebříčku, je u této motorizace zcela jasné, že patří mezi nejvýkonnější motory TDI, které jste měli možnost najít v sériově vyráběných autech. A těmi určitě začneme a tak se podíváme, do jakých modelů byl montován. Tím vozem, pro kterýž v podstatě vznikl, byl Volkswagen Phaeton. Do něho se tedy začal montovat nejdříve, a později došlo k tomu, že se přidal ještě model další, a to Volkswagen Tuareg. Unikátem tohoto motoru je především jeho zpracování. Má dva ventily na válec a ty mají také každý dvě pružiny. Zajímavostí je ale i využití moderního povrchu válců kvůli prodloužení životnosti, nebo i další zajímavé technické parametry. Co jsme zatím ještě nezmínili, to je informace týkající se toho, jaký je tedy konkrétní výkon daného motoru. Záleží samozřejmě na tom, jak je naladěn, ale jeho maximální hodnota může činit celých 351 koní.

3,0 V6 BiTDI

Vraťte se ještě na chvíli k předchozímu motoru. Proč? Jelikož byste se měli podívat na to, jaký je jeho objem, stejně jako na to, jaký je jeho výkon. A nyní to porovnejte s motorizací s označením 3,0 V6 BiTDI. Právě tas má objem o celý litr nižší, ale pokud se jedná o výkonnost, tak nijak výrazně nezaostává. Je totiž celých 346 koní, což lze označit za velmi dobrou hodnotu. Nejenom, že tento motor můžeme zařadit mezi jeden z historicky nejsilnějších modelů, ale můžeme ho zařadit také mezi jeden z nejsilnějších v aktuální době. Jeho základem jsou dvě turbodmychadla a také lopatky s variabilní geometrií. A v jakých vozech se na něho můžete těšit? Je to třeba Audi A6, který je nejznámějším modelem, ale stejně tak ho můžete najít i pod kapotou několika dalších vozů, konkrétně potom z koncernu Volkswagen.

4,0 V8 TDI CR

Na závěr přinášíme motorizaci, která sice svým výkonem určitě zaujme, ale pokud jde o porovnání s předchozími verzemi, tak už lehce zaostává. Koncernový motor využívaný v modelech Volkswagen a Audi totiž i přes svůj vyšší objem nabídne výkon 275 koní. Je to dost, ale v porovnání s tím, co mohou zvládat, tedy nabízet jiné motory, je to hodnota spíše nižší. Na druhou stranu určitě nechceme říci, že by vozy neměli díky němu skvělé zrychlení, nebo možnost dosahovat zajímavých maximálek.

Rate this post