Znáte nejpomalejší vozy na našem trhu? – 2. část

V první části našeho unikátního článku jsme vás seznámili s první desítkou vozů, které nyní patří mezi nejpomalejší. Nutno říci, že v tom budeme pokračovat. A ještě přitvrdíme. Pokud jste se u prvních deseti vozů podivovali, možná vám přijdou ještě celkem v pořádku. Pojďme se podívat na další desítku. A je jasné, že ještě přitvrdíme.

Škoda Citigo

Mladoboleslavská automobilka má pochopitelně i svůj typický městský automobil. A toto je on. Nejenom, že se do každého města jasně hodí díky tomu, že je malý. Je zajímavý i tím, že nadchne malou spotřebou. A to v případě motorizace označené jako 1,0 CNG. Ta ale disponuje výkonem jenom 50 kW, ke kterému když připočteme tunovou hmotnost vozu, tak musíme říci, že rozjezd bude opravdu velmi pomalý. Konkrétně je to 16,3 sekundy. Na druhou stranu lehce potěší maximálka, která je v porovnání s ostatními modely na hodnotě 164 kilometrů v hodině.

Ford B-Max

Skvělý automobil, pokud potřebujete všestrannost a velký prostor. Je nabízen v několika motorizacích a my rozhodně nedoporučujeme tu s označením 1,5 TDCi. Proč? Pamatujte, že má výkon 55 kW a hmotnost tohoto poměrně většího vozu je 1 232 tun. Pokud se budete chtít rozjet, a to až na stovku, rozhodně vám to bude trvat. Přesně bude čas 16,5 sekundy, pokud pojedete jenom vy sami. Jelikož se do auta vejde mnoho lidí i zavazadel, tak s takovým vozem to určitě nebudete mít na silnicích jednoduché.

Smart Forfour

Hledáte stylový vůz do auta? Pokud ano, měl by v hledáčku rozhodně zůstat tento. Co se vám ale určitě pozdávat nebude, to je jeho výkonnost. Motor má objem pouhý jeden litr, z čehož jasně plyne opravdu minimální výkon s hodnotou 45 kW. Na vůz, který váží skoro 900 kilogramů je to opravdu velmi málo. Když se budete chtít rozjet na stovku, můžete se na tachometr podívat až za 16,7 sekundy. Dříve zkrátka a jednoduše dané rychlostní hranice nedosáhnete. A co když jste milovníky rychlé jízdy? Připravte se na to, že 151 km/h je limit.

Hyundai i10

Malé vozítko, u kterého lze rozhodně očekávat, že si své zákazníky najde. Pokud budete jedním z nich, a necháte si pod kapotou motor 1,0i, který je spojený s automatickou převodovkou, která je navíc čtyřstupňová, tak si můžete být jisti, že s vozem moc rychlosti nezvládnete. Když půjde o tu maximální, tak je to jenom 145 km v hodině. Tedy jenom o 15 více, než je limit na dálnici. A jak je to se zrychlením? Už se nebezpečně blíží číslu 17. Konkrétně je to 16,8 sekundy.

Ford Fiesta

Dlouhodobě oblíbený vůz, se zajímavým designem, a pokud máte dobrou ruku, tak i s celkem povedeným motorem, který vás rozhodně nezklame. To se ale nedá říci o motorizaci, kterou může být varianta 1,25 Duratec, který má výkon jenom 44 kW. To znamená zrychlení z nuly na stovku za velmi dlouhých 16,9 sekund. Ani u maximální rychlosti neočekávejte nic zajímavého, protože i ta je malá. Je to 152 kilometrů v hodině.

Fiat Punto

I tento vůz, pokud jde o jeho název, je považován za dlouhodobou stálici nejenom našeho trhu. Pokud jde o poslední verzi vozu, tak u ní máte možnost zvolit si motorizaci, kterou můžeme označit jako 1,4 CNG. Výkon zase není až tak nejmenší, jelikož činí 51 kW. Auto ale váží necelých 1 200 kilogramů a tak je nutné počítat s tím, že hodnota zrychlení z nuly na stovku, která je udávaná jako 16,9 sekund, rozhodně není překlepem, ale reálnou hodnotou. To platí i o maximálce, která je 156 kilometrů v hodině.

Peugeot 301

Povedené autíčko, o kterém by se na první pohled mohlo zdát, že je v našem žebříčku neprávem. Motor 1,2 PureTech s robotizovanou manuální převodovkou totiž dokáže nabídnout celkem slušný výkon, který je 60 kW. A hmotnost vozu? Ta není nijak velká, jelikož činí bez dvaceti kilogramů jednu tunu. Ani maximální rychlost není nijak špatná, jelikož z vozu vymáčknete 169 kilometrů v hodině. Opravdu tento vůz do našeho žebříčku patří? Ano, protože z nuly na sto zrychlí za rovných a dlouhých 17 sekund.

Suzuki Jimny

Že jste o tomto voze neslyšeli? Je to pravděpodobně z důvodu, že u nás není zase až tolik známé. Když ho ale porovnáme s ostatními, tak o něm musíme jasně říci, že bere naše třetí místo. Pokud se podíváme pod kapotu, je tam motor 1,3 VVT v kombinaci se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. A to je pravděpodobně kámen úrazu, jelikož auto má výkon 63 kW, hmotnost jenom jednu tunu a přitom zrychlí na stovku za čas, který je 17,2 sekundy. A maximální rychlost? Je 135 kilometrů v hodině, což je také žalostné. Na druhou stranu v terénu vás auto zklamat nemusí.

Fiat Qubo

Další z rodiny vozidel, které mají být větší a praktické, ale z toho plyne i jejich vyšší hmotnost. V tomto případě necelé 1,3 tuny. Pod kapotou není nijak výkonný motor, protože konkrétně je to varianta 1,4 CNG s výkonem jenom 51 kW. To znamená, že jako maximální rychlost si užijete pouze hodnotu 149. A pokud jde o zrychlení, už je opravdu nutné obrnit se trpělivostí. Budete čekat 17,5 vteřiny. A buďte si jisti, že je to hodnota měřená jenom s řidičem v prázdném autě, za ideálních podmínek.

Volkswagen Caddy

Kdo je naším jasným vítězem? Model Volkswagen Caddy, který vás po stránce praktičnosti nezklame. Po všech ostatních ale už ano. Má poměrně vysokou hmotnost, a to 1 442 kilogramů. Pod kapotou se potom ukrývá dvoulitr, tedy motor, s označením 2,0 TDI. Kdo čeká, že by vše mohlo být dobré, bude zklamán. Výkon? Ten je 55 kW. Maximální rychlost? 152 kilometrů v hodině. A zrychlení? O tom bychom nejraději nepsali, jelikož je 17,6 s. Zde už každý uzná, že je to opravdu velmi hodně.

Rate this post

CLOSE
CLOSE