Jak vypadal rok v souvislosti s prodejem vozů? Víme to


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Rok 2016 je dávno za námi. I když od Nového roku uplynulo už několik měsíců, až nyní došlo k tomu, že máme k dispozici všechna objektivní čísla a tak vám budeme moci říci, jak vlastně rok 2016 v souvislosti s automobilovým světem vypadal. Informací, které se porovnávaly, bylo více než dost a tak se s námi můžete podívat na přehled toho nejzajímavějšího, co se ve spojení právě s tímto rokem přesně dělo.

Kde se auta prodávala nejvíce?

Pokud chce být automobilka úspěšná, nesmí se orientovat jenom na určitý trh, nebo jenom na určitý světadíl. Musí své vozy prodávat celosvětově. Zvláště potom v těch regionech, které můžeme označit za jako takové, kde jsou prodeje nejvyšší. Když se ohlédneme za rokem 2016, je vcelku pochopitelné, kde se prodalo nejvíce vozů. Byla to Čína. Jestliže vás zajímá i konkrétní číslo, tak zcela určitě budete velmi překvapeni. Bylo to totiž více než 25,5 milionu prodaných automobilů. I druhé místo je celkem pochopitelné, jelikož na druhém místě se umístili Spojené státy americké. Nutno ale říci, že na Čínu poměrně výrazným způsobem ztrácí, jelikož zde se v roce 2016 prodalo „jenom“ 17,5 milionu automobilů. Třetí místo drží Japonský trh a na čtvrtém se umístilo Německo. Pokud vás zajímá i to, kolikátá je v tomto směru Česká republika, potom jí patří příčka s číslem 31. Vzhledem k tomu, jak je ale Česká republika malá země a jak jsou na tom její obyvatelé s průměrným platem, je třeba říci, že i toto umístění je celkem dobré.

Jaká značka se prodávala nejvíce?

Náš přehled zaměříme také směrem, který se týká toho, jaká značka se prodávala nejvíce. Na mysli nemáme celé koncerny, ale skutečně jenom konkrétní automobilky, jejichž logo je uvedeno na konkrétních vozech. Zde je prvenství vcelku jasné, jelikož daný žebříček dlouhodobě patří automobilce Toyota. A jinak tomu nebylo ani v loňském roce, jelikož to také dominovala. I zde se nám podařilo zjistit celkové číslo. Jaké je? Pokud jde o registrace nových vozů, a to celosvětově, potom počet nových aut přesahuje číslo 7,2 milionu kusů. Na druhém místě se umístila automobilka Volkswagen. Nakolik to bylo způsobeno aférou s označením Dieselgate lze jenom spekulovat. Nutno ale říci, že ani prodeje této automobilky nejsou zase až tak špatné. Máme-li se na konkrétní číslovku podívat, tak činí zhruba 5,5 milionu. To jasně ukazuje, že i když se automobilka dostane do problémů, a to celosvětových, na celkovém výsledku se to zase až tak podepsat nemusí a výrazného odklonu zákazníků se obávat nemusí taktéž. A jaké je třetí místo? Je to automobilka Ford, která hlavně díky svému širokému záběru a zajímavému cílení na různé specifické trhy patří mezi velmi úspěšné.

Jaké modely se prodávaly nejvíce?

Když jsme se podívali na to, jak si stály jednotlivé automobilky, musíme se podívat i na to, jak si stály jednotlivé modely automobilů. Zde žebříčku jasně dominuje automobil s označením Ford F-Series. Že ho neznáte? Je to vcelku pochopitelné, jelikož cílovým trhem jsou Spojené státy americké, kde patří dlouhodobě mezi nejprodávanější vozy. Jenom v loňském roce se jich zde prodalo skoro milion. Zajímavostí je právě to, že daná dominance nevznikla po celém světě, jako u následujících modelů, ale jenom a výhradně na jednom specifickém trhu. Druhé místo už je i pro tuzemské automobilové zájemce známější. Jaký automobil to je? Oblíbená a kvalitní Toyota Corolla. Počet registrací v loňském roce byl zhruba 953 tisíc. Třetím modelem je poslední chybějící automobilka, kterou jsme zmiňovali v předchozím srovnání. A i zde se jedná o automobil, který je distribuován na celou řadu trhů, a to včetně Evropy. Je to klasický, oblíbený a doslova nestárnoucí Volkswagen Golf. Počet registrací tohoto vozu se dotýká hodnoty 900 000.

Jaké segmenty automobilů jsou nejvíce žádané

Automobilový trh se neustále vyvíjí, a to hlavně s ohledem na požadavky zákazníků, kteří jasně udávají trendy. A tak se musíme podívat na to, co v roce 2016 jasně dominovalo. Pokud máte svůj tip na favorita, a vycházíte přitom s celkem dlouhodobé poptávky a směru automobilek, jistě jste se nespletli. Tím segmentem, který je byl v roce 2016 tím nejoblíbenějším, jsou pochopitelně vozy spadající do segmentu SUV. Velká auta zkrátka táhnou. Pokud porovnáme objem prodaných vozů s rokem 2015, musíme připomenout, že verze SUV si polepšily o celých 20 procent. Nejúspěšnějším zástupcem tohoto segmentu se stal model Nissan X-Trail, který nese v některých oblastech označení Rogue. Druhé místo v rámci segmentů získal ten, který je označený písmenem C. Sem spadá třeba výše zmíněná Toyota Corolla. I zde můžeme pozorovat mírný nárůst, a to zhruba o 6 procent. Opomíjet nesmíme také třetí příčku, kam spadají vozy skupiny B. Ty jsou celkem oblíbené hlavně pro svou dostupnou cenu. Charakteristickým modelem, který zde byl také prodáván nejvíce, je Volkswagen polo HB.

Klasika dominovala

Co z našeho přehledu jasně vyplývá? Rozhodně to, že i když se stále častěji budete setkávat s různými predikcemi a odhady, jak bude stoupat podíl elektromobilů a hybridů, daná čísla stále ukazují, že lidé jsou věrni klasice. Velkou roli při výběru hraje jak praktičnost, tak pochopitelně také jméno automobilky, nebo i název modelu a s ním spojená praktičnost a také spolehlivost. Pokud se máme podívat i do budoucnosti, dá se očekávat, že ještě v následujících několika letech se trend nezmění. Stále budou hitem větší vozy a stále budou dominovat dvě motorizace. Tedy ta benzinová a pochopitelně i ta naftová.

Rate this post