Výměna silentbloku motoru


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Může se stát, že především při volnoběhu dojde k tomu, že v rámci chodu motoru je vibrováno zcela celým vozem. Taková situace může nastat i z mnoha příčin. Někdy mohou být závadou třeba i vadné střikovače nafty. Mnohem běžnější je ale ta závada, která je spojena s tím, že jsou vadné takzvané silentbloky. V tomto případě jsou samotné vibrace motoru přenášeny do karoserie, což může být za následek, že vibruje nejenom ona samotná, ale dochází také k vibracím samotné sedačky,

silenblok motoru

silenblok motoru

Prvním krokem by měla být kontrola, zda se jedná o skutečně tuto konkrétní závadu, nebo nikoliv. Pokud ano, měla by nastat výměna silentbloku motoru. Daný problém lze poznat obvykle velmi jednoduše, a to tak, že je poškozená například vzpěra samotného zaklánění motoru. Ta je jednou z nejdůležitějších součástí, která má vliv právě na to, že motor následně přenáší samotné vibrace do oblasti karoserie. Podívejme se společně na to, jak vše uvést do pořádku.

Auto zvedneme

Jdeme na první krok celé výměny, která je spojena s tím, že je nezbytností využít automobilový zvedák, jelikož vůz potřebujeme dostat nahoru. A to proto, že se potřebujeme dostat pod samotný motor. Pokud nemáme dílnu s potřebným vybavením, rozhodně není třeba zoufat, jelikož stejně tak může pomoci například i montážní jáma, nebo jiná alternativa. To vše jsou dnes možnosti, jak se lze celkem jednoduše a bez jakýchkoliv problémů dostat pod automobil. Pokud je vše připraveno, již můžeme pokračovat v samotné výměně.

Je třeba demontovat kryt motoru

Pokud ho v našem voze nemáme, máme o jeden krok ulehčenou práci. U většiny automobilů však daný kryt je a tak je třeba ho demontovat. Připomeňme, že se jedná o plastový kryt, který je umístěn na spodní části motoru a brání především jeho případnému poškození. Systém uchycení daného krytu může být napříč různými automobily a také automobilkami různý. Na druhou stranu nesmíme opomenout, že jeho demontáž je poměrně jednoduchá a měl by ji zvládnout skutečně každý. V podstatě nejde o nic jiného, než o krok, při kterém jenom demontujeme šrouby, které daný kryt drží. Jakmile je demontován, měli bychom již mít bezproblémový přístup nejenom k samotnému motoru, ale samozřejmě také k tomu nejdůležitějšímu, což je právě daná vzpěra, kterou musíme vyměnit.

Povolíme šrouby

Opět platí, že primárně záleží hlavně na tom, jaký konkrétní typ automobilu máme. V tomto směru budeme spíše univerzální, i když musíme říci, že daný postup je dnes aplikovatelný u většiny automobilů na našem trhu. Pokud začneme prvním krokem, nejedná se o nic jiného, než nutnost povolení dvou šroubů, kterými je daná vzpěra přimontována. Pokud máme problém s jejich povolení, je určitě kromě větší síly třeba použít i možné přípravky, které nám obvykle pomohou konkrétní zarezlé spoj uvolnit. Poté by již s jejich povolením neměl být žádný problém. Pokud se nám tedy šrouby povolí uvolnit, můžeme pokračovat dále, a to tím, že následně jednotlivé šrouby demontujeme zcela

Povolíme také matici

Obvykle j kromě šroubů dané vzpěra přichycena také jednou centrální maticí. Zde se neobejdeme bez toho, abychom ji samozřejmě také demontovali. Pokud je také příliš zatuhlá, opět si pomůžeme konkrétním přípravkem na povolení. Jakmile j volná, už ji můžeme jednoduchým způsobem demontovat. V tuto chvíli máme jistotu, že je nejtěžší část výměny za námi, jelikož vzpěru již máme povolenou a můžeme ji vyjmout.

Výměna vzpěry je hračkou

Jakmile máme vzpěru definitivně demontovanou, již přichází čas právě na onen poslední krok, kterým není nic jiného, než samozřejmě samotná výměna vzpěry. Je více než jasné, že tu bychom již měli mít definitivně připravenou, a to proto, abychom ji mohli ihned umístit na požadované místo. Možností, kde ji můžeme koupit, je v tomto směru více než dost. Pokud se podíváme na první možnost, je to originální servis. Stejně tak se může jednat o díl neoriginální. Jít lze ale i cestou dílů z druhé ruky. Ty však příliš nedoporučujeme, a to z jednoho prostého důvodu. Tím je zcela přirozeně to, že daný díl může být už lehce poškozený a danou výměnu bychom mohli opakovat za pár měsíců znovu.

Jakmile tedy máme novou vzpěru připravenou, můžeme se již pustit do toho nejdůležitějšího, čímž je ona výměna. Dáme ji na místi, kde byla vzpěra původní. Jakmile zde je, stačí už jenom dva konkrétní kroky. Tím prvním krokem je zcela jistě namontování samotné matice. Druhým krokem už je jenom montáž jednotlivých šroubů. V obou případech nezapomínáme nato, že je třeba pohlídat si dostatečné utažení. Jedině tak budeme mít jistotu, že jsme výměnu skutečně neodflákli a vše je tak, jak má být.

Výměna je u konce

Na závět samozřejmě ještě připevníme další z demontovaných dílů, kterým logicky nebyl žádný jiný, než je kryt motoru. Jakmile máme i zde hotovo, již můžeme automobil spustit na zem a vyzkoušet, zda daná výměna proběhla skutečně tak, jak proběhnout měla. Jak na to? Samozřejmě velmi jednoduše. Auto na rovné zemi nastartujeme, sedíme v něm a snažíme se pociťovat jakékoliv konkrétní vibrace. Pokud jsou pryč, můžete si být jisti, že výměna silentbloku motoru proběhla tak, jak proběhnout měla. Jestliže pryč nejsou, je problém ještě i jinde, než jenom ve vadné vzpěře, která byla vyměněna. Obvykle ale musíme říci, že je to právě tento konkrétní problém se po nastartování by mělo docházet k tomu, že se samotné vibrace již do oblasti automobilové karoserie přenášet nebudou, díky čemuž celá oprava proběhla tak, jak proběhnout měla.

1.7/5 - (6 votes)