Výměna kastlíku
Pokud dojde u vašeho vozu k poškození úložného prostoru, tedy takzvaného kastlíku, nemusíte se vždy spokojit s tím, že vše necháte tak, jak to aktuálně je. Kromě toho, že můžete daný automobil umístit do servisu, můžete kastlík poměrně rychle a také poměrně jednoduše demontovat i vy sami. Jak na to? Podívejte se spolku s námi na osvědčený a celkem jednoduchý postup, který zvládnete realizovat i vy.
Nejprve je třeba si opatřit nový kastlík. Jak už u různých výměn bývá zvykem, postupů a možností je hned několik. První je spojena třeba cestou k autorizovanému prodejci, kde můžete celkem snadno a také celkem rychle pořídit i originál. Negativem této možnosti je zcela přirozeně vyšší cena tohoto řešení a tak je dobré se raději vydat cestou neoriginálního kastlíku. Ten můžete celkem hravě najít v segmentu neoriginálního zboží, a to u různých prodejců, kteří jsou konkrétně spojeny s automobilovým trhem. Třetí možností, která se hodí hlavně u starších automobilů, to je možnost návštěvy konkrétního vrakoviště. Ani zde nebudete zklamáni, a to hlavně z důvodu bohatého výběru a také velmi příznivých cen, které jsou u této možnosti tím důvodem, proč ji lidé nejčastěji volí.
Nejprve je třeba zjistit způsob uchycení
Jakmile máte nový nebo použitý kastlík připraven, můžete jít na samotnou demontáž. Postup v daném případě není zase až tak složitý, jak si dnes mnozí lidí myslí. V rámci prvního kroku byste si měli ověřit, jakým způsobem je váš kastlík vůbec přimontován. Konkrétní montáž se liší hlavně neumístění kastlíku a dle typu vašeho automobilu. Pokud bychom měli být o něco konkrétněji, je třeba říci, že obvykle jsou používány šrouby s označením TORX, kterými je kastlík přimontován. Jejich umístění poznáte nejenom podle toho, že se pod konkrétní kastlík podíváte, ale i podle toho, že jednoduše otevřete.
Šrouby je třeba demontovat
Prvním krokem je zcela logicky samotná demontáž daných šroubů. Jedná se o postup, který není zase až tak složitý a obecně můžeme říci, že by ho měl bez větších potíží zvládnout úplně každý. Zde však pozor na fakt, že kastlík obvykle drží skutečně jenom na daných jednotlivých šroubech. A to může znamenat problémy spojené s faktem, že se nám při držení na posledním šroubu může spadnout. A to musíme eliminovat a tak je nezbytně nutné ho při samotné montáži přidržovat. Jedině tak zajistíme, že samotná demontáž bude skutečně bezproblémová a že bude také skutečně velmi rychlá.
Jakmile máme šrouby demontovány, je třeba zkusit, zda lze kastlík ze svého umístění vyjmout. Pokud ano, máme v daném směru vyhráno, jelikož si můžeme být jisti také tím, že první část práce máme za sebou. Na co však nesmíte zapomínat, to je také nutnost stálého držení kastlíku, aby ze své pozice nespadl. Zde doporučujeme buď využít někoho, kdo vám pomůže, nebo doporučujeme vydat se cestou, která je spojena s tím, že ho něčím podložíte.
Opatrné vyjmutí
Jakmile jsou všechny šrouby nebo jiné úchyty demontovány, může to pro vás samozřejmě znamenat jistotu spojenou s tím, že můžete kastlík jednoduchým způsobem demontovat. Ani zde ale nezapomínejte na to nejdůležitější. Pokud budeme konkrétní, je to nutnost odpojení případných konektorů. Jedná se obvykle jenom o jeden konektor, který slouží k osvětlení kastlíku, což je v dnešní době již jasnou samozřejmostí. U některých vozidel se můžeme setkat také s tím, že na kastlík je připojený jeden z výdechů klimatizace, což logicky znamená, že je třeba ho také demontovat a odpojit. Jakmile se tak stane, už by plnohodnotnému vyjmutí kastlíku rozhodně neměli nic bránit a my budeme mít hotovo.
Instalace nového kastlíku
Jakmile je původní kastlík demontován, může přijít ta prvá chvíle spojená s tím, že není žádným problémem nainstalovat kastlík nový. Ten by měl, pokud jste skutečně koupili správný typ, na darmé místo bez jakýchkoliv problémů pasovat a s jeho instalací by snad neměl být jakýkoliv větší problém. Důležité je samozřejmě začít jeho připojením. Pokud se jedná klimatizované řešení, je třeba instalace samotného vzduchového výdechu. Pokud ne, postačí připojit konektor osvětlení.
Následným krokem už je jenom opakování postupu samotné demontáže. To první, co bychom tedy měli udělat, je základní uchycení pomocí šroubů. Díky tomu již pevněji umístíme kastlík na své místo. Jakmile je i v tomto směru definitivně hotovo, můžeme dané šrouby pevně utáhnout a vyzkoušet, zda jde kastlík dobře otevírat, zda dobře sedí a zde svítí vnitřní světýlko.
Dodatečná kontrola
Po několika desítkách ujetých kilometrů je dobré kastlík ještě jednou zkontrolovat, a to hlavně s ohledem na to, zda jsou šrouby dobře utaženy a zda nejsou povoleny. Pokud je v daném směru skutečně vše v pořádku, můžeme si být jisti tím, že vše již konečně funguje přesně tak, jak fungovat má. A to i s jistotou toho, že když bude kastlík pevně držet na svém místě, můžeme i bez potíží naplno vyzkoušet jeho nosnost. Tu zjistíte v příručce vašeho vozidla, jelikož v tomto směru platí, že u každého vozu může být nosnost kastlíku zcela jiná.
Samotná výměna navíc nemusí trvat déle, než několik desítek minut a pokud konkrétní kastlík koupíte na vrakovišti, může to znamenat také jistoty spojené s tím, že nemusí být dražší, než jenom několik set korun. I to je jasný důvod, že daná oprava je určitě krok správným směrem. Kdo se samozřejmě na výměnu necítí, může požádat někoho zručnějšího. Není však třeba mít jakékoliv větší obavy, jelikož v tomto směru platí, že vše půjde bez jakýchkoliv problémů.