Renovace ocelových disků


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Ocelové disky jsou dnes stále klasikou. A to pro svých několik pozitivních vlastností, kam dnes můžeme zařadit například jistoty spojené s tím, že dané disky nabídnou nízkou cenu, dlouhou životnost i vysokou odolnost. Samozřejmě důležité je hlavně to, abychom se o ně dostatečným způsobem starali. Jak na to? Postup zase není tak složitý, jak se může zdát. Základem je určitě jak pravidelné, tak i dostatečné čištění. Dále to může být už jenom renovace ocelových disků. Ani ta nemusí být nic složitého. Díky tomu lze výrazným způsobem jak zlepšit jejich samotný vzhled, tak je logicky možné také výrazným způsobem prodloužit i jejich životnost.

Co je první krok?

Pokud má být renovace ocelových disků provedena skutečně dostatečně a správně, je nejprve třeba první nezbytný krok. Tím je nejenom to, že je sundáme z vozu. Je samozřejmě třeba zout i samotné pneumatiky. I proto doporučujeme renovaci provádět třeba až ve chvíli, kdy měníme pneumatiky jako takové, jelikož právě jejich současný vzorek již nevyhovuje. Pokud je máme zuté, je ideální čas k tomu, abychom danou renovaci celkem jednoduchým způsobem provedli.

V rámci příprav nesmíme zapomenout také na to, že je ideální je nejprve očistit od jakýchkoliv nečistot. Zde není nutné přemýšlet nad jakýmikoliv složitostmi, jelikož i tento postup může být celkem jednoduchý. Pokud se na něho podíváme konkrétněji, tak stačí jenom omytí silným proudem vody, díky čemuž se veškeré nečistoty odstraní velmi snadno a efektivně.

Prvním krokem je pískování

Metoda, která je spojena jak s tím, že jsou odstraněny povrchové nečistoty, ale je spojen a také s tím, že je jednoduše odstraněna i povrchová barva. Tato celkem využívaná metoda je založena na principu toho, že je na disky stříkána pod silným proudem směs vody a písku, nebo jiného materiálu. To zajistí, že bude materiál jednoduše ošetřen tak, že jsou odstraněny zbytky barvy, ale třeba i koroze, nebo cokoliv jiného, co na disku nemá být. Dnes není problém díky mnohým půjčovnám vše zvládnout i doma, svépomocí. Stejně tak je možné za tímto účelem navštívit i specializované pobočky.

Ochrana proti korozi

Jakmile je pískování u konce, je třeba samotný disk ještě důkladně opláchnout proudem čisté vody. Pokud je i tento krok u konce, je třeba nechat vše dostatečně oschnout. Teprve poté je vše připraveno na další fázi renovace ocelových disků. Tato fáze je přirozeně spojena s ochranou proti korozi. Tu rozhodně nesmíme podceňovat, jelikož je to právě absence koroze, která výrazným způsobem prodlouží životnost ocelových disků.

Pokud se podíváme na ideální postup, jak disky ochránit proti korozi, rozhodně můžeme říci, že není nijak složitý ani náročný a rozhodně ho může zvládnout skutečně každý. Máme-li být o něco konkrétnější, tak je hlavním krokem použití správné barvy. A jaká by to měla být? Je to barva základová, která by však měla mít antikorozní provedení. Díky tomu máme jistotu, že disky dostanou skutečně takovou ochranu a péči, kterou pro skutečné prodloužení životnosti potřebují a potřebovat i nadále budou.

Následuje vrstva plniče

Pokud je základová barva nastříkána na disk, je třeba počkat do doby, než zaschne. Zde samozřejmě záleží na konkrétním typu barvy a na jejím výrobci. Dané informace se mohou rozcházet, ale rozhodně platí, že je nejlepší počkat několik hodin. Konkrétní informace o samotném zaschnutí je možné získat na samotné plechovce barvy, kde je časové rozmezí přesně uvedeno. Pokud chceme schnutí barvy urychlit, je nejlepším postupem to, že je disk umístěn na místo, kde je dostatečné proudění vzduchu, ale zároveň se zde nemusíme obávat případných nečistot.

Jakmile je základní barva suchá, může následovat krok další. Tím není nic jiného, než vrstva takzvaného plniče. Ta je určitě velmi důležitým krokem, který bychom měli vždy uskutečnit, pokud je naším zájmem ocelový disky renovovat. Poté, co je vrstva plniče na samotném disku platí, že opět počkáme na samotné zaschnutí. Poté máme na výběr ze dvou možných cest. První je jednodušší a spočívá v tom, že je disk již plně připravený na následující fázi. Druhá cesta je spojena s lehkým broušením, ideálně vodním papírem. V takovém případě doporučujeme dvě varianty, a to 400 a 1 000. Právě těmi celý disk důkladně přebrousíme. Poté už jsou připraveny na poslední, dá se říci, že už v podstatě kosmetickou fázi celé renovace, která celé naše snažení definitivně zakončí a dá jim správný vzhled i kvalitu.

Finální barva

Renovace ocelových disků je téměř u konce. Už stačí jenom poslední krok, kterým není nic jiného, než nutnost nanést finální barvu. Ideální je barvu nastříkat, což samozřejmě přinese dokonalý výsledek spojený s dobrým vzhledem. Barva ale nemusí být nutně jenom poslední vrstvou, jelikož zapomínat bychom neměli také na to, že je možné využít také lak. I to je možná cesta, jak dodat diskům opět dokonalý vzhled, který si po letech užívání zaslouží.

Zpět na auto

Jakmile je finální barva definitivně suchá, už stačí jenom poslední krok, který souvisí s nasazením pneumatiky. Ideálně tedy těch nových. Následně nezapomínejme také na další nezbytný krok, kterým je nutné vyvážení. Po tomto kroku už můžeme renovované ocelové disky jednoduše namontovat tam, kam patří. Tedy na samotný automobil. Ten mohou nejenom výrazným způsobem vylepšit po vzhledové stránce, ale jsou zcela přirozeně spojené také s jistotou toho, že budou opět několik delších let bez jakýchkoliv problémů sloužit. Poté je můžeme opět renovovat a vdechnout jim opět příjemný a dokonalý vzhled.

2.5/5 - (2 votes)