Tuhé mrazy a provozní kapaliny. Co je dobré vědět?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Automobilisté, nenechte se zaskočit zimou. Nemrznoucí směs do chladiče sice máte celoroční, ale jinak nástup zimy u svého vozu nepodceňujte. Nemuselo by se vám to vyplatit. Motorový olej a také kapalinu do ostřikovačů totiž stále máme v letní a zimní variantě. Proto nezapomeňte mít před zimou tu správnou.

Věnujte pozornost údržbě

Jestliže věnujete svému autu pozornost a chodíte s ním na pravidelné servisní prohlídky, určitě zvládnete příchod zimy bez potíží. V motoru je řídký olej, a ten rozhodně nezamrzne i v případě, že teploty hodně poklesnou. Ochranu chladičů má na starosti chladicí kapalina, která rozhodně není čistou vodou, takže zamrznutí nehrozí. Ovšem přesto můžete být zaskočeni. Stále totiž přetrvává nutnost mít v ostřikovačích zimní náplň, jinak vám hrozí problémy. Pozornost je třeba věnovat i palivu, tedy naftě a benzinu. I ty existují v zimní kvalitě.

Letní kapalina zamrzne

Takže nezapomeňte na výměnu zimní náplně do ostřikovačů. Obsahuje líh, který zajistí odolnost mrazu i do -20 °C. Má ale jednu nevýhodu. Rychleji ničí stěrače a okenní těsnění. Co se stane, jestliže v ostřikovačích necháte letní kapalinu? Zamrzne vám už okamžiku, kdy se teplota dostane malinko pod nulu. Potom budete mít na skle led a z trysek nebude možné pouštět nic.

Potřebujete sezónní benzín i naftu

A co benzin? Spousta lidí ani neví, že máme hned tři druhy benzinů podle sezóny: letní, přechodový a zimní. Jejich odlišnosti tkví v tlaku par, čili těkavosti. Zimní má vyšší tlak 60-90 kPa. Rozdíl tkví v odpařování. Nafty jsou dokonce čtyři druhy: Letní, dva přechodové (normální a typ D) a zimní. Důležitým parametrem je teplota filtrovatelnosti (CFPP), ta u zimní dosahuje -20°C. Čerpací stanice s označení Pečetí kvality paliv od SGS za sezónní kvalitu ručí.

 

Rate this post