Reálné dojezdy elektromobilů jsou stále žalostné

Když se podíváme na řadu zpráv, tak většina z nich hovoří o tom, jak stále vzrůstá počet elektromobilů na silnicích a jak velkou budoucnost daná auta mají. Také je poměrně často chváleno to, že se neustále zvyšuje jejich dojezd. Ale jenom ten tabulkový. A ten je vlastně něco podobného, jako tabulková spotřeba. Dosáhnout takového dojezdu u elektromobilů během běžné jízdy je doslova nemožné. A jak se vše liší? Podívejte se na několik příkladů, které vám ukážou, že dojezd elektromobilu, který můžeme označit jako klasický, je stále velmi žalostný.

Volkswagen e-up

Malé, poměrně stylové a mnohými celkem oblíbené městské auto. Jelikož jeho účel je skutečně takový, aby se s ním jezdilo ve městě, neočekává se, že bude jeho dojezd jakkoliv velký. Když se podíváte na tabulkovou hodnotu, tak je nutné o ní říci, že velmi příjemně překvapí. Je totiž spojena s číslovkou 160 kilometrů. To by měl být reálný dojezd vozu Volkswagen e-up. Jaká je však realita? Pokud budete jezdit běžným stylem v běžném větším městě, ujedete s vozem zhruba jenom polovinu. A to už je výrazný pokles, který se některým řidičům může vymstít.

Smart ForTwo Electric Drive

Další auto, které zcela jasně spadá do kategorie těch městských, a to jak svou velikostí, tak i celkovou charakteristikou. A jak je tomu v případě dojezdu? Pokud se zeptáte výrobce, bude vám tvrdit, že Smart ForTwo Electric Drive dokáže ujet na jedno nabití stejně jako výše zmíněný model, a to 160 kilometrů. A realita? V podstatě stejná, jako výše. Sice ujede o pár kilometrů výše, ale jednoduše řečeno je rozdíl opět poloviční, což není ve velkých městech při celodenním ježdění žádné terno.

Nissan e-NV200 Evalia

Toto auto má rozhodně ambice nadchnout. Jak a čím? Je to v první řadě jeho vzhled a velikost, protože má posloužit spíše jako vůz užitkový, nebo i jako mikrobus na převoz lidí. A to na elektrický pohon. Dále dokáže vzhledem k jeho charakteristice a praktičnosti zaujmout i svou celkem příznivou cenou, která je v přepočtu pod milionem korun. Na první pohled zaujme i papírová hodnota dojezdu, která je 170 kilometrů. To na celodenní převozy lidí i materiálu rozhodně může postačit. Jak to bude, když však s vozem budete jezdit vy, jako průměrný řidič? Počítejte s tím, že se vám úplně vybije zhruba při dojezdu okolo stovky kilometrů.

Kia Soul EV

Automobilka, která poslední roky ukazuje, že je na tom s poměrem ceny a kvality velmi dobře. Tedy pokud jde o její klasické vozy se spalovacím motorem. Podobně jako většina její konkurence, i ona samozřejmě postupně přichází s novinkami v podobě elektromobilů. My se podíváme na ten nejnovější, kterým je model Kia Soul EV. Ten má zaujmout hlavně praktičností, a to i s ohledem na dojezd, který je udáván v propagačních materiálech. Zde totiž najdete hodnotu 250 kilometrů, což už je číslo, které bude vyhovovat těm, kteří jezdí více. Patříte mezi ně? Pozor, abyste nebyli zklamáni, jelikož při reálné jízdě hodnota klesne. Na kolik? Zhruba na 167 kilometrů. I to je relativně dobrá hodnota, ale pokles jako takový je velmi výrazný.

Hyundai Ioniq Electric

Poměrně stylový vůz pro toho, kdo hledá jedinečný design, stejně jako jedinečný druh pohonu. Hyundai má pochopitelně ambice zaujmout i v tomto segmentu. Z hlediska designu se mnu to rozhodně daří. Nijak nezklame ani prodejní cena vozu, nebo jeho parametry. Třeba maximální rychlost, kterou můžete vyzkoušet na dálnicích. Činí velmi dobrých 165 kilometrů v hodině. A jak je na tom auto s dojezdem? Nahlédnete-li do tabulkových informací, tak byste měli zdolat vzdálenost 280 kilometrů. A kolik zdoláte reálně? Zhruba o necelých 90 kilometrů méně – baterie se vám tedy vybijí lehce pod vzdáleností 200 kilometrů.

VW e-Golf

Když bychom se měli podívat na to, jaké vozy jsou celosvětově hitem, a to už po několik generací, rozhodně v daném žebříčku nesmí chybět VW Golf. Ten je kromě svých klasických verzí se spalovacím motorem vyráběný také ve svém elektrickém provedení. Jde o klasický vzhled i praktičnost auta, a tak se VW e-Golf liší jenom tím, že k provozu nebudete potřebovat naftu nebo benzin, ale jenom nabité baterie. Když s nimi vyjedete, je dobré vědět, kde bude váš cíl. Určitě není dobré řídit se podle udávaného dojezdu, jelikož ten vás překvapí velmi pozitivně. Jeho hodnota je rovných 300 km. Pro mnohé už zajímavá hranice. Dodejme však, že reálně jí dosáhnete jenom velmi těžko. Počítat je lepší s tím, že s vozem ujedete vzdálenost jenom 210 kilometrů.

Renault Zoe

Pokud se podíváme na celkovou nabídku elektromobilů na evropském trhu, tak musíme jasně říci, že Renault Zoe nepatří mezi ty, které by byly až tak vyhledávány. Jde o celkem standardní automobil, který nijak nevybočuje. Tedy pokud se jako jeho budoucí majitelé nepodíváte do kolonky dojezdu, která uvádí, že s vozem zvládnete okolo 400 kilometrů. A to je pro mnohé možná podezřelá hodnota, a tak hledají testy reálného dojezdu. A jak se očekává, ty skutečně ukazují něco zcela jiného. A to dojezd, který je necelých 250 km.

Opel Ampera-e

Jde o auto, se kterým se v porovnání s ostatními v našem článku zaručeně dostanete nejdále. A to až do vzdálenosti 273 kilometrů, což je na klasický rodinný elektromobil určitě velmi dobrá dojezdová vzdálenost, která nezklame. Co ale zklame, to je rozdíl mezi realitou a tím, co je uvedeno v dokumentaci. Zde totiž najdete fakta o tom, že můžete na jedno nabití urazit až 520 kilometrů. To je o necelých 250 kilometrů méně, což už je vzdálenost z Hradce do Prahy a zpět.

Rate this post

CLOSE
CLOSE