Propadáky na Českém trhu. Co Češi nekupují?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Již jsme vás informovali o tom, jaké vozy jsou skutečnými propadáky, pokud jde o celosvětový trh. Nyní se společně s námi podívejte i na to, jaké vozy jsou propadáky v souvislosti s naším trhem. Podíváme se společně na to, které automobily jsou u nás k dostání, ale o které je zájem minimální, až žádný. A je jich poměrně dost.

VW Jetta A6

I když malé sedany byly oblíbené, rozhodně to neplatilo u všech, které se na trhu objevili. Když se podíváme na roku 2011 až 2013, tak byl na trhu poměrně známý automobil nesoucí název VW Jetta A6. A jek se ukázalo, ten rozhodně moc úspěchů neslavil. Právě naopak. Těžko říci, co bylo hlavním důvodem, ale pokud tento model porovnáme s konkurencí, tak ta mnohdy nabídla nižší ceny a lepší výbavu, což u mnohých zákazníků rozhodlo. I proto, že tento segment je spojený spíše s vozy, které mají být praktické a všestranné a na celkový dojem se přece jenom zase až tak nehraje.

Honda Accord

Jistě i samotná automobilka byla překvapena z toho, že se tomuto konkrétnímu modelu u nás nijak výrazně nedařilo. Pokud se podíváme třeba do Spojených států, tak zde se zcela jasně jednalo o auto, které mělo své zákazníky. A bylo jich poměrně dost. Když se ale podíváme na to, jaké měla Honda Accord úspěchy u nás, v naší zemi, tak to rozhodně nebylo nic dokonalého. Prodeje byly malé, až zoufalé. Přesto se automobilka snažila a nabízela auto v letech 2008až 2015 Přesto se počet prodaných vozů v rámci jednoho roku pohyboval jenom v desítkách.

Hyundai Veloster

Nyní velmi oblíbená automobilka, která současný trh doslova válcuje svými modely, které začínají písmenem „i“. A jak se ukazuje, jedné se o vozy, které jsou poměrně oblíbené a z toho důvodu jsou také velmi vyhledávané. Ne s každým modelem ale udělala automobilka terno. Jedním z takových, kterému se nedařilo, byl právě tento model. Nyní už ho v nabídce nenajdete, jelikož se prodával v letech od roku 2009, do roku 2013. Úspěch však v České republice neměl. Možná i proto, že svým vzhledem působil v mnoha ohledech až moc nadčasově, což přece jenom nebylo vždy tpo, co by klasický tuzemský zákazník hledal.

Renault Latitude

Prodával se u nás tři roky a rozhodně ne nijak dobře. Ono období, které bylo spojené s nabídkou tohoto konkrétního modelu, začalo v roce 2010 a skončilo v roce 2013. Po tyto roky však úspěch v České republice automobilka s tímto modelem rozhodně nezažívala. V minulosti ale byla celkem úspěšná, ale s novými modely, kterým byl i tento konkrétní, už to tak dokonalé nebylo. Jedním z jasných důvodů bylo právě i to, že jeho design nebyl zase až tak lákavý, a tak se zákazníci klonili jinam. Když k tomu přidáme také značnou nepohodlnost vozu, musíme říci, že úspěch neznamenal. A nejenom u nás. Nedařilo se mu ani v Německu, nebo ve své domovské Francii.

Lancia Thema

Většina Čechů je při výběru auta rozhodnuta vsadit na osvědčené, především potom evropské značky. Už to je samo o sobě důvod, proč jsou některé modely automaticky odsouzeny ke špatným prodejům. Typickým příkladem je americký Chrysler, který se u nás prodával pod označením Lancia. Konkrétně tento model byl k dostání po dva roky, a to od roku 2011, do roku 2013. Ukázalo se ale, že se jí nijak výrazně nedaří. Spojeno to bylo pochopitelně s tím, že když už by si někdo chtěl koupit zajímavě vypadající automobil, raději by chtěl klasický znak Chrysler. A pokud jde o náročnější klientelu, tak ta přece jenom raději sáhne po osvědčeném BMW, nebo Audi. Zcela pochopitelné.

Peugeot 207+

Malá auta v minulosti dominovala. A tak bylo jasné, že francouzská automobilka inovuje svůj velmi oblíbený model a pošle ho i na náš trh. A to v roce 2012. Nečekala ale, že ho zde nechá jenom dva roky. Tedy do roku 2014. Jak se totiž ukázalo, ona inovace nebyla zase tak dokonalá, jak by si mnoho lidí přálo. Vůz působil příliš obyčejně, a i když se jednalo o nový model, stále výrazně připomínal ten starší. Kdo chtěl malé auto, ten mohl vybírat u konkurence, která měla přece jenom navrch. Jak s ohledem na design, tak třeba i praktičnost, nebo výbavu. A tak se po dvou letech nepříliš uspokojujících prodejů automobilka z tuzemského trhu toto auto pro jistotu stáhla.

Mazda 5

Opět ukázka toho, že se Mazdě na našem trhu nedaří dlouhodobě. V roce 2010 přišla s vozem, který se měl stát dokonalou volbou hlavně pro početnější rodiny. Auto mělo nabídnout především praktičnost, pohodlí, a dostatek místa pro pasažéry i zavazadla. Na našem trhu bylo celých 5 let. Během nich se ale bohužel nepovedlo jeho výraznější prosazení. Proč? I když trend daných vozů byl zachycen, a praktičnost nebyla marná, vše zkazil design. Při porovnání s konkurencí to vypadalo, jako by Mazda prodávala o generaci starší model.

Mini Coupe/Roadster

Znovuzrozená automobilka, která se snaží navázat na svou jasnou tradici. A ta je spojena s modely, které jsou menší a designově unikátní. Na první pohled se rozhodně jedná o něco velmi zajímavého. Pokud budeme konkrétní, je třeba se podívat na roky 2011 až 2015. Právě tyto roky se u nás prodávaly obě verze těchto automobilů. A jak přesně se jim dařilo? Musíme jasně říci, že rozhodně nijak dobře. Důvodem jsou hlavně dvě velmi důležité věci. Ta první je spojena s tím, že cílová skupina, která by tento vůz chtěla, je poměrně malá. A druhý důvod? Rozhodně je to cena. Ta není nijak nízká, čímž se automobilka pochopitelně snaží udržet jedinečnost daných vozů. A tak se už z tak malé cílové skupiny vyfiltruje jenom velmi málo zájemců, které by si toto auto, a ještě k tomu nové, skutečně koupili.

Rate this post