Oprava poškrábaných ALU disků


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Proč jsou alu disky tak oblíbené? Je to přirozeně dáno hlavně tím, že na voze skvěle vypadají. To ale není jejich jediná přednost, jelikož nadchnout mohou i svou nízkou hmotností. Dále nezapomínejme také na to, že s ohledem na jejich konstrukci mohou hlavně v létě nabídnout kvalitní chlazení pro vaše brzdy. K tomu všemu můžeme přidat také jejich celkem velkou a dobrou kvalitu. I tak se může stát, že své disky poškrábete. Třeba o obrubník. Stačí jedno neopatrné otočení kol a problém je na světě. Stejně tak ale mohou být poškozeny třeba od sněhových řetězů. Stát se však může i to, že v náročnějším terénu poškodí vaše disky kámen, který je také celkem výrazným způsobem poškrábe.

oprava disku

A co dělat v takovém případě? Určitě je nemusíte vyhazovat, stejně jako není nutné ani kupovat nové. To by bylo poměrně drahé. Jít totiž můžete zcela jinou cestou. Pomůže vám oprava poškrábaných ALU disků. Tu nemusíte nutně realizovat jenom tak, že oslovíte profesionála. Zvláště proto, že jeho služby mohou být pro někoho finančně nedostupné, zvláště potom v případě, že poškozených disků je více, nebo chcete sjednotit celou sadu. Oprava hliníkových disků může být realizována také tak, že jednoduše zvládnete celý proces svépomocí. Podívejte se společně s námi, jak na to.

Základem je nezbytná výbava

Bez čeho se neobejdete? To je rozhodně potřebné vybavení, které je k renovaci hliníkových disků potřeba. Čeho se ale rozhodně bát nemusíte, to jsou případné náklady spojené s daným pořízením, stejně jako se nemusíte bát toho, že by dané vybavení nebylo k sehnání. Nejprve si opatřete brusný papír tří tvrdostí, který bude nezbytný pro prvotní broušení. Dále je to alu tmel, kterým jednoduše zacelíte případné škrábance, které mohou vaše alu kola mít. Ani tím, ale nekončíme, jelikož dále je třeba už jenom plnič a základní barva. Toto souvisí právě s přípravou kola na samotné lakování. Jakmile toto všechno máte, už stačí jenom lak libovolného odstínu a dále potom bezbarvý lak, který se stane vrchní vrstvou.

Renovaci začínáme broušením

První krok je spojený s tím, že vaše hliníkové disky musíte důkladně obrousit. A to tak, že z nich musí jít konkrétní barva jednoduše pryč. Nejprve zcela přirozeně začněte hrubým brusným papírem a poté pokračujte jemnějším. Jak poznáte, že jsou alu disky připraveny k samotné opravě? Je to poměrně jednoduché. Poznáte to podle toho, že už mají v podstatě matnou barvu. V tomto případě už se můžete pustit do samotné opravy, jelikož přípravné práce máte definitivně hotové.

Použijte alu tmel

Jakmile jsou přípravné práce v cíli, už je třeba připravit si speciální alu tmel, který dnes celkem bez jakýchkoliv problémů koupíte v jakýchkoliv autopotřebách. Je třeba také říci, že se s ním celkem dobře pracuje, což zaručeně zvládnete i vy. Jednoduše ho naneste na ta místa, kde jsou viditelné jednotlivé škrábance a kde je tedy třeba provést základní opravu. Jakmile je tmel na svém místě, už ho můžete jenom nechat důkladně zatuhnout. Ve chvíli, kdy se tak stane, si opět vezmete do ruky brusný papír, pomocí kterého jakoukoliv vzniklou nerovnost zbrousíte do stavu, aby byl povrch hliníkových kol neustále hladký. Tímto krokem fáze, která je spojena s opravou daných škrábanců již definitivně končí, a v tuto chvíli můžeme také říci, že kola jsou definitivně opravena.

Připravte alu kola na lakování

Nyní už můžeme říci, že oprava jako taková je za vámi. Kola ale stále ještě nejsou ve stavu, kdy by se daly použít na vašem automobilu. Je třeba jim samozřejmě dodat opět jejich původní vzhled. Nejprve je proto třeba realizovat přípravu před samotným lakováním. Nejprve je nutné kola dokonale odmastit. Zde máte dvě možnosti. Buď použít klasiku v podobě jarové vody, nebo můžete použít technický benzin, popřípadě třeba i ředidlo.

Jakmile je plocha alu kola odmaštěná, je třeba vytvořit základ pro klasickou barvu, tedy pro lak. Jak na to? Nyní budete potřebovat plnidlo a stejně tak i základovou barvu. Bez obojího se neobejdete. Jakmile je vše na vašem hliníkovém kole naneseno, už čekáte jenom na to, až dojde k důkladnému zaschnutí. Zde už nic nebrání samotnému nalakování. To sice můžete svěřit profesionálům, ale jelikož se dnes prodávají i barvy ve spreji, můžeme s určitostí říci, že to bez potíží zvládnete i vy sami.

Začněte lakovat

Jaký odstín zvolíte? To je v podstatě jenom na vás, jelikož záleží hlavně na vašich preferencích. Ideální je ale držet se stejného, nebo podobného odstínu, který byl na kolech dříve, než jste začali s jejich opravou. Prvním krokem je tedy nastříkání barvy. Poté už jenom čekáte na to, až dojde k jejímu zaschnutí. V tu chvíli můžete postup opakovat. Pro dokonalý efekt a pro dokonalé krytí určitě doporučujeme barvu aplikovat hned v několika vrstvách.

Jakmile je nanesena poslední vrstva, necháte ji zcela pochopitelně také důkladně zaschnout. V tuto chvíli přijde čas na poslední fázi opravy, kterou je nanesení bezbarvého laku. Ten má hned dvě výhody. V první řadě dokáže vašemu laku dodat mnohem lepší vzhled a zdůraznit jeho jas. Navíc taková vrstva působí i jako ochranná, což je další velké plus, na které bychom rozhodně neměli zapomínat, pokud je vaším cílem snaha o to, aby kola také co možná nejlépe vypadaly. A právě díky aplikaci bezbarvého laku se to povede. Poté, co lak zaschne, už zbývají jenom ony typické kroky. Jaké konkrétně? Je to zcela přirozeně nasazení samotné pneumatiky na disk, stejně jako je to i následné nadsazení disku na automobil. Zde už budou vaše alu kola opět vypadat dokonale, a to jako nová.

5/5 - (1 vote)