Oprava poškrábaného laku pomocí brusné pasty
Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173
Poškrábaný lak nemusí být na voze ničím výjimečným. Je mnoho situací, kdy k tomu může konkrétně dojít. Pokud se podíváme na několik z nich, potom může být příčinou třeba vandal, stejně jako naše neopatrnost, parkování blízko jiných vozů, ale i mnoho dalších situací.
Je také jasné, že intenzita daných škrábanců může být skutečně velmi různá. Pokud se jedná o rýhy, které jsou hluboké, je určitě začít hledat také profesionální řešení, někdy dokonce i nový lak. Pokud se ale jedná o rýhy, které můžeme označit jako drobné, dá se říci, že oprava poškrábaného laku není nic složitého.
Opatřete si brusnou pastu
Nejprve je třeba opatřit si to nejdůležitější. A tím je brusná pasta. Není to samozřejmě pasta, která je jakákoliv. Jedná se o řešení, které je určeno přímo na škrábance. Kde si ji opatřit? Nejlépe v klasickém obchodě, stejně jako na eshopu, kde prodávají také autodíly. Jedině tak budete mít jistotu toho, že seženete přesně to, co konkrétně potřebujete. Dnes existuje celá řada výrobců, stejně jako celá řada kvalit. My doporučujeme rozhodně nešetřit, jelikož leštící brusná pasta může být skvělou možností, jak lze z poškozeného laku celkem jednoduše vytvořit zcela dokonalý povrch, který na první pohled vypadá jako nový. Důvodem je to, že daná pasta dokáže nejenom celkem jednoduše eliminovat povrchové poškrábání, ale také dokáže daný prostor automobilu, tedy laku velmi povedeně rozleštit. A to následně vede právě k dokonalému vzhledu.
Připravte svůj automobil
Nejprve je třeba náležitě připravit váš automobil, a to k tomu, aby odstranění škrábanců pomocí brusné pasty bylo spojeno se skutečně dokonalým výsledkem. Prvním krokem by mělo být umytí vašeho automobilu. A to buď celého, nebo můžete umýt jenom tu část, kde se nachází inkriminovaný škrábanec. Důležité je nejenom kvalitním autošamponem odstranit jakékoliv nečistoty, ale nezbytné je také to, aby bylo dané místo dobře opláchnuto čistou vodou. Dále je nezbytností také to, že daný prostor musí být i dokonale suchý, a to bez jakýchkoliv kapek vody.
Konkrétní místo, kde bude oprava poškrábaného laku provedena, je částečně připraveno. Nyní je třeba myslet na to, že lak by neměl být jakkoliv rozehřátý. Vůz by tedy neměl stát na slunci a lak by se neměl ohřívat. A to ani během samotné aplikace. Dobré je tedy být s vaším vozem ve stínu a samotnou aplikaci realizovat ve chvíli, kdy jsou k tomu adekvátní teploty. A to mezi 10 – 20 stupni. V létě to mohou být chladnější rána, v zimě skvěle poslouží třeba prostor vaší garáže.
Naneste brusnou pastu
V tuto chvíli už může dojít k tomu, že si vezmete brusnou pastu. Tu nanesete na čistý hadřík. Může se jednat samozřejmě o jakýkoliv materiál, ale my doporučujeme, aby byl co nejměkčí. Ideální volbou může být dnes tolik doporučované mikrovlákno. Není ale nezbytností, jelikož stejně tak vám může celkem dobře posloužit třeba i flanel, nebo velmi kvalitní a samozřejmě stoprocentní bavlna. Pasty stačí na daný hadřík nanést menší množství. Pamatujte totiž na to, že přidat ji v případě potřeby budete moci skutečně kdykoliv.
Pastu roztírejte
Jakmile máme pastu nanesenou na daném hadříku, můžeme se pustit do té nejdůležitější práce. Naštěstí oprava poškrábaného laku pomocí brusné pasty není složitá. Jediné, co je v daném případě třeba, je nutnost daného roztírání pasty. Nikoliv jenom přímo na dané poškrábané části, ale logicky také v jejím okolí. Co je rozhodně důležité, to je snaha o to, abyste nijak výrazně netlačili. U rozleštění škrábanců vždy platí, že dokonalou cestou k úspěchu je především jemnost. Také nezapomeňte na to, že ideální je realizovat kruhové pohyby, díky kterým budete mít jistotu toho, že danou pastu rozleštíte skutečně dokonale a hlavně také rovnoměrně, po celé oblasti, kterou potřebujete. Pokud se vám zdá, že je pasty na dané místo málo, můžete ji samozřejmě jednoduše přidat. Stejně jako jsme psali výše, vždy je lepší pastu raději několikrát přidat, než mít problém s tím, že jste jí použili více, než je nezbytně nutné.
Nechte zasychat
Během roztírání bude docházet k tomu, že pasta bude postupně zasychat. To není nic špatného, jelikož se jedná o přirozený jev a samozřejmý postup, který s vaší prací přímo souvisí. Jakmile poznáte, že je pasta dostatečně suchá, je třeba vzít si nový, opět čistý a suchý hadřík. Pomocí něho danou pastu na konkrétním místě rozleštíte. I zde doporučujeme nejenom krouživé pohyby, ale doporučujeme také dělat kruhy větší, abyste pastu skutečně rozleštili zcela do hladka. Jakmile už cítíte, že hadřík po karoserii klouže dokonale lehce, máte hotovo. Nyní můžete pohledem zkontrolovat, zda se vám povedlo daný škrábanec eliminovat. Pokud ano, máte vyhráno. Pokud ne, můžete daný postup ještě jednou, nebo i dvakrát opakovat. Vždy totiž záleží na tom, jak je daný škrábanec hluboký.
Lze kombinovat s jinými metodami
Nezapomínejme na to, že tato metoda je nejenom jednoduchá, ale dokáže přinést i celkem dobrý výsledek, který tolik očekáváme. Navíc daná pasta má dlouhou trvanlivost a tak není problémem mít ji k dispozici i na jakoukoliv budoucí dobu. Také není problémem ji použít i v kombinaci s různými jinými metodami. A to třeba takovými, že použijeme speciální korektory na hlubší škrábance. Potom opět vezmeme do ruky tuto brusnou a leštící pastu, abychom danému místu dali dokonalý vzhled. Samozřejmě výsledek je závislý jak na hloubce samotného škrábance, tak i na tom, jak staré máme auto a jak starý je jeho lak. Nejdokonalejší výsledky jsou logicky hlavně u novějších automobilů.