Oprava brzdového potrubí

Horší funkčnost brzd nemusí být způsobena jenom sjetými brzdovými destičkami, nebo kotouči. Může být spojena také tím, že v brzdovém systému není dostatek potřebné kapaliny. Její hladinu je samozřejmě třeba pravidelně kontrolovat. Pokud dochází k tomu, že se pravidelně ztrácí, je problém pravděpodobně v brzdovém systému jako takovém. A to znamená nutnost diagnostikovat problém, který bude vyřešen. Tou cestou je oprava brzdového potrubí.

Zjistíme místo úniku

To je pravděpodobně jeden z největších problémů, které nás během výměny čekají. Je třeba automobil zkontrolovat tak, abychom mohli projít krok za krokem jednotlivé rozvody brzdové kapaliny, a to od nádržky umístěné pod kapotou, až k samotným nápravám. Jakmile dojde ke zjištění, která část nebo části jsou vadné, může se jít na samotnou konkrétní výměnu. Ta může, ale také nemusí být složitá. Záleží konkrétně na tom, jaké části, tedy jaké konkrétní trubky jsou poškozeny a kde přesně se v rámci našeho osobního automobilu nacházejí.

Vypuštění brzdové kapaliny

Pokud se jedná o rozsáhlý problém, je rozhodně nezbytností vypuštění brzdové kapaliny. Tu je možné vypustit do připravené čisté nádoby, a to z toho důvodu, že ji následně budeme moci do konkrétních rozvodů zase vrátit. Ne vždy je to ideální cesta, jelikož doporučováno je spíše použití brzdové kapaliny zcela nové. Jakmile je definitivně vypuštěna, může dojít k tomu, že se pokračuje další součástí celé výměny, která spočívá v demontáži poškozených trubek, kterými brzdová kapalina postupně proudí.

Demontáž může být náročnější

Rozhodně nezapomínejte na to, že demontáž jako taková může být lehce náročným procesem.  A to primárně z toho důvodu, že dané šrouby mohou být výrazně zarezlé a zatuhlé. V takovém případě je třeba připravit si nejenom správné a kvalitní nářadí, ale také potřebný uvolňovač. Správnou volbou je dnes varianta, která j dodávaná ve spreji. Tu stačí nastříkat na požadované místo, následně počkat a poté už jenom zkusit povolit šrouby. Pokud vše půjde hladce, neměl by být s jejich povolením právě tímto způsobem jakýkoliv větší problém.

Jakmile jsou šrouby jako takové demontovány, může již dojít k tomu, že je následně demontováno i poškozené potrubí, kde je nutností jeho samotná výměna. Zde však připomeňme, že v případě drobnějších problémů může plně postačit například jenom oprava, která zacelí případnou díru, kudy brzdová kapalina uniká. Vždy záleží na konkrétním posouzení.

Výměna samotných trubek

Zde máme obvykle dvě možnosti, jak postupovat. První z nich je o něco složitější, jelikož spočívá v tom, že si necháme vyrobit trubky nové. A to samozřejmě na základě těch, které byly demontovány. Zde musí zcela logicky přesně odpovídat veškeré rozměry. To samozřejmě může být časově lehce náročnější, vlivem čehož se někteří lidé vydávají cestou druhou. Ta je poté spojena s možností koupit si dané náhradní díly, z druhé ruky. Mohou se nabízet například vrakoviště, stejně jako není problémem ani to, že je možné jednoduše poptat dané díly z druhé ruky. I když je to na první pohled řešení, které vypadá jednoduše, je třeba počítat s tím, že dané měněné trubky také mají určitou životnost. Pokud tedy koupíme variantu starší, může se stát, že velmi brzy nás bude čekat výměna další. Záleží tedy na posouzení každého, jakou cestou se následně rozhodně jít.

Montáž nových trubek

Ať už se právě vy rozhodnete jít jakoukoliv cestou, nezapomínejte na to, že jakmile dané trubky máte, je třeba další důležitý krok, a to jejich namontování na správné místo. Pokud se jedná o skutečně přesnou, tedy odpovídající velikost, neměl by to být jakýkoliv jiný problém. Důležité je, aby spoje byly skutečně pevné a vše na svém místě drželo přesně tak, jak by držet mělo. Pokud j tomu tak, je nejpodstatnější část výměny definitivně hotova.

Doplňte brzdovou kapalinu

V tuto chvíli se již v rámci vaší výměny chýlíte jednoduchým způsobem ke konci. Co j nyní nutné, to je samozřejmě doplnění brzdové kapaliny. Jakmile je nádobka plná, je třeba požádat o pomoc druhou osobu. A to z toho důvodu, že celý brzdný systém je třeba odvzdušnit. Jde o klasickou a nejjednodušší metodu, která se dnes používá. Je v podstatě velmi jednoduchá, jelikož je založena na tom, že jedna osoba šlape na brzdový pedál, zatímco druhá osoba povoluje odvzdušňovací šrouby. Během tohoto proces by měla brzdová kapalina v nádobě ubývat a tak je samozřejmě nezbytností to, aby byla na dané konkrétní místo také dolita. Celý postup je opakován až d té doby, kdy nejistota, že v brzdovém systému je výhradně jenom správná kapalina a nikoliv vzduch.

Zkušební jízda

Nastává chvíle nejdůležitější, a tou je zkušební jízda. Ideálně nejprve na málo frekventované silnici, kde je zjištěno, zda brzdy skutečně fungují tak, jak by fungovat měly. Pokud je po této stránce vše v naprostém pořádku, je možné říci, že zatím to se samotnou výměnou vypadá dobře a ž se vše povedlo. To lze však zjistit až o několik dní později, jelikož je nezbytností pravidelně sledovat to, zda brzdová kapalina neubývá. Pokud k tomu dochází stále, byla přehlédnuta ještě další netěsnost. Pokud k tomu naopak nedochází, je zde jistota spojená s tím, že oprava brzdového potrubní proběhla skutečně správně, tedy přesně tak, jak proběhnout měla. Brzdy by měly být nejenom bez problémů funkční, ale vše by mělo být spojeno také s tím, že brzdová kapalina rozhodně nebude žádným způsobem ubývat. To se podepíše pozitivně nejenom na provozních nákladech, ale i na jistotě budoucí bezpečné jízdy jako takové.