Nejznámější tříválce historie

Tříválcové motory jsou v posledních letech něčím, co se na automobilový trh dostává stále častěji. Může za to trend takzvaného downsiziungu. Nutno říci, že tříválec však není jenom trendem posledních let, jelikož se jedná o motorizaci, která zde byla už v minulosti. A jaké vozy můžeme poznačit jako nejznámější tříválce historie? Podívejte se s námi.

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Engine

Alfa Romeo 33 1.8 TD

Vůz, který rozhodně nebyl spojený s ničím dobrým. Dá se tedy říci, že tento model se proslavil spíše negativně. Naftový tříválec, který byl ve voze k dispozici, nabídl výkon 72 koní a v rámci druhé série dokonce 84 koní. Nebyl však nijak výjimečný. Na druhou stranu ve spojení s tímto vozem se stal poměrně oblíbeným. A z jakého důvodu? Především proto, že benzinový motor tohoto modelu byl výrazně poruchový a kdo mohl, ten se mu vyhýbal.

Wartburg 353 W

V minulosti jeden z nejvíce viditelných automobilů na tuzemských silnicích. To proto, že i když byl vůz mnohými nenáviděn, za minulého režimu šlo stále o automobil, který měl velkou oblibu. A také měl pod kapotou tříválec. Rozhodně ale ne s nijak velkým výkonem, jelikož ten činil jenom 50 koní. Unikátem tohoto vozu nebyla ale jenom motorizace, jelikož stejně tak dokázal zaujmout také tím, že měl řazení umístěné pod volantem. Pokud se projdete po některých vesnicích, možná ještě uvidíte několik majitelů, kteří mají tento automobil ve své stodole schovaný.

Daihatsu Charade GTti

Skutečně unikátní automobil, který sice u nás tolik nedominoval, ale ve světě byl tento model opravdovým hitem. Jednalo se pravděpodobně o nejznámější hot-hatch minulého století. A to nejenom pro design vozu, ale hlavně proto, co měl pod kapotou. Ano, i zde se samozřejmě jednalo o tříválcový motor. Pokud něčím zaujal, tak to byl jeho výkon. Nabídl jedinečných 100 koní. Vzhledem k menším rozměrům vozu a jeho nižší hmotnosti skutečný unikát.

Autozam AZ-1

Ani tento vůz nebyl u nás příliš známý, ale ve světě si jméno udělal. A to hlavně svým lákavým vzhledem, nebo moderním provedením otevírání dveří. Jenom málokoho v první chvíli napadlo, že tento model označovaný jako supersport měl pod svou kapotou právě motor se třemi válci. A bylo tomu tak. I přes nízký výkon, který činil jenom 63 koní dokázal vůz nabídnout celkem dobré jízdní vlastnosti. Bylo to dáno především tím, že jeho hmotnost činila jenom 720 kilogramů. Rozjet ho tedy nebyl žádný problém.

Honda Beat

Nejenom, že tento vůz nabídl tříválcový motor. Dalším zajímavým faktem je třeba i to, že měl objem 656 kubíků. Dále nesmíme opomenout jeho výkon, který činil 64 koní. Rychlost vozu činila 135 kilometrů v hodině, kde se aktivoval omezovač, který řidiče dál nepustil. Přijde vám to stále jako něco běžného? Potom je dobré zmínit i to, že tento baby supersport, v atraktivním provedení bez střechy byl zajímavý také v tom, že jeho motor nebyl umístěný ani vpředu, stejně jako nebyl umístěný ani vzadu. Byl umístěný uprostřed.

Suzuki Cappuccino

Tento vůz se proslavil kde jinde než v Japonsku. Malý a na první pohled velmi jednoduchý model, však dokázal nabídnout celkem zajímavý výkon, a to i přes tříválec pod kapotou, který měl navíc objem jenom 657 kubíků. Celkový výkon vozu byl 64 koní. Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát jako hodnota nijak velká, je třeba říci, že tento model vážil jenom 725 kilogramů. Díky tomu si každý z řidičů, který sešlápl plyn, mohl užívat celkem příjemného zrychlení.

Caterham Seven Sprint

Dnes unikátní automobilka, která však také začínala s tím, že do svých vozů montovala tříválce. A to od Suzuki. Ten, který se nacházel právě pod kapotou tohoto modelu, měl 660 kubíků a jeho výkon činil slušných 80 koní. To byl výkon skutečně velmi dobrý, jelikož samotné auto nevážilo více, než zhruba půl tuny. Zajímavostí na tomto modelu je také to, že šlo o limitovanou edici. I proto je dost možná jedním z nejzajímavějších vozů nejenom této automobilky.

Formula Ford EcoBoost

Na první pohled závodní model. Na ten druhý ale automobil, se kterým můžete na běžné silnice a to bez jakékoliv obavy z toho, že by vůz neměl potřebné homologace. Má vše, co je k provozu vozu na našich silnicích potřeba, včetně toho, že projde také technickou kontrolou. A co je pod kapotou? Je to tříválec s označením 1.0 EcoBoost. Ten jasně dokazuje, že moderní tříválcové motory skutečně dokážou nabídnout výkon, který nezklame nikoho. Ten totiž činí 200 koní. K tomu přidejte fakt, že tento vůz váží jenom 500 kilogramů a máte jistotu, že budete králem silnic.

BMW i8

Pro mnohé fanoušky to byla poměrně tvrdá rána, když i automobilka BMW jasně oznámila, že i ona se musí podřídit nařízením a i ona přijde s modelem, který bude mít pod kapotou tříválec. A tak se také stalo. Jedná se o model s označením BMW i8, který na první pohled vypadá velmi stylově. Má ostrý a moderní design, křídlové dveře a i přes motor s třemi válci má celkem slušný výkon. Co ale zklame, to je hlavně jeho cena. Ta u modelů BMW nebyla nikdy nízká.

Honda S660

Pokud v následující době plánujete navštívit Japonsko, můžete si být jisti tím, že se na vlastní kůži přesvědčíte o tom, že tento vůz zde má velký úspěch. Jinam se bohužel nevyváží. A proč se může stát tak zajímavým? Je originální, je povedené a nabídne také celkem slušný výkon. Ani zde nechybí pod kapotou tříválcový motor. Z něho však můžete dostat celých 130 koní, což je vzhledem k charakteru vozu poměrně dobrá hodnota, která rozhodně dokáže slíbit a nabídnout velmi lákavé jízdní zážitky pro každého Japonce.

Rate this post

CLOSE
CLOSE