Mytí vozu v zimě – ano či ne? A jak?


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Zatím je podzim, ale zima tady bude velmi brzy. Nejenom, že je třeba se na ni připravit tím způsobem, že pořídíte kvalitní zimní pneumatiky, nebo tím způsobem, že necháte nabít akumulátor. Je třeba nezapomínat i na to, že na automobil může při zimních cestách mnoho špatných věcí, jako je třeba bláto, stejně jako to může být i sůl na vozovce. Proto je třeba vůz pravidelně umývat – i proto, aby vůbec mohl na silnice, a vy jste s neumytým vozem neriskovali pokutu. Mytí vozu v zimě má ale svá specifika, která jsou pochopitelně spojena s nízkými teplotami. Jak správně své auto umýt? Podívejte se.

Při mytí svépomocí hlídejte teplotu

Pokud se rozhodnete auto umýt na své zahradě, před domem, nebo třeba v samoobslužném venkovním boxu, je třeba hlídat teplotu. Rozhodně je špatné svůj automobil mýt ve chvíli, kdy teploty jsou výrazně pod nulou. A to hlavně z toho důvodu, že dojde k tomu, že voda bude na vašem automobilu mrznout. Stačí jenom pár drobných kapek a může dojít k tomu, že nepůjde otevřít klika od dveří, nepůjdou otevřít dveře nebo zavazadlový prostor, stejně jako vám mohou přimrznout stěrače, nebo třeba sklápěcí zrcátka. Z toho důvodu je třeba hlídat venkovní teplotu a pro tento postup se rozhodnout až ve chvíli, kdy je jistota, že teploty budou daný den nad bodem mrazu. Ideální je i to, když bude slunečno.

Když myčku, tak temperovanou

Temperování neboli vytápění. Zde tedy máte jistotu, že když bude váš automobil umýván, tak se budete nacházet v boxu, kde bude navzdory venkovní teplotě udržována teplota, která bude nad nulou. To znamená, že myčku aut je možné využít v podstatě kdykoliv. A je jedno, jak bude venku. Důležité je ale hledět skutečně na to, aby se jednalo o myčku, která bude opravdu temperovaná, tedy vytápěná. Ne každá taková je. Na druhou stranu tam, kde k vytápění nedochází, se vše řeší tak, že pokud je teplota v myčce nízká, tak je automaticky mimo provoz. Raději však doporučíme se v konkrétní myčce vždy zeptat na to, zda je vytápěná, nebo nikoliv. Pokud není, je lepší jet jinam. Možností je u benzinových pump více než dost.

Důkladné sušení je základ

V zimě je také třeba po mytí automobil důkladně osušit. Je to opravdu nezbytnost a tak nedoporučujeme šetřit na programech v tom, že nevyužijete tuto poslední fázi. Pokud mluvíme o důležitosti sušení, tak je spojeno hlavně s tím, že voda může natéci skutečně na různá místa a pak způsobí ono nepříjemné přimrzání. Třeba dveří. Když se je následně snažíte otevřít, tak se může stát i to, že poškodíte samotnou těsnící gumu.

Jelikož sušení u některých myček není zase až tak dokonalé, tak doporučujeme tento program zvolit, a následně doporučíme mít připravený hadřík z mikrovlákna, kterým daná riziková místa otřete. Je to hlavně prostor u stěračů, je to prostor u zrcátek, stejně tako to jsou právě veškeré gumy u vašich dveří. Nepodceňujte to.

Vůz si zaslouží ošetření

I to je v zimě důležité. O jaké ošetření by se mělo jednat? Primárně je vhodný nástřik podvozku, jelikož ten je v zimě vlivem soli poměrně rizikovou částí a tak je třeba, aby byl chráněný. Dále doporučujeme nanést na kapotu i kvalitní vosk. To hlavně z toho důvodu, že ten dokáže automobil takzvaně zakonzervovat. Nejenom, že díky němu nebudou na voze tolik ulpívat jednotlivé nečistoty, ale je to i postup, který je pozitivní v tom smyslu, že bude karoserie chráněný také před solí.

A jelikož jsme zmínili i gumové těsnění u dveří, tak i to rozhodně doporučíme kvalitním způsobem ošetřit. A to tak, že je vhodné na něho nanést třeba speciální silikonový olej, který v tomto směru rozhodně pomůže proti tomu, aby daný prostor zamrzal a aby docházelo k tomu, že bude daná guma jakkoliv poškozována.

Nemyjte příliš často

Pokud máte daný automobil dostatečně ošetřený pomocí vosku, je třeba říci, že mytí v zimě by nemělo být zase až tak časté, jelikož právě voda v kombinaci se solí může vozu spíše ubližovat. Pokud je silnice posolená, je vhodné vůz po příjezdu jenom lehce opláchnout, aby došlo k tomu, že sůl z vozu zmizí. Pravidelné mytí také může narušovat i onu vrstvu vosku, což pochopitelně vede k tomu, že je auto mnohem náchylnější na vznik koroze.

Ideální doba je ta, kdy už je automobil skutečně špinavý a kdy může dokonce hrozit postih ze strany policie. Také doporučíme sledovat předpověď počasí, a to z toho důvodu, že je lepší vůz umýt ve chvíli, kdy je v plánu, že bude několik dní jasno, než bláto a sněžení.

Vůz myjte i uvnitř

Není to jenom karoserie, kterou je vhodné důkladně umývat. Také nezapomínejte na mytí vnitřního prostoru. I zde je hlavním nepřítelem sůl. Kde se vezme? Je to poměrně jednoduché. Stačí si jenom sednout do vozu a rázem je tam. Přinesete si ji totiž na svých botách a následně ji otřete do svých rohoží. Odtud se může už celkem snadno dostat na různé plastové, ale i kovové součásti.

V zimě tak může být dokonce důležitější pečovat o vůz s ohledem na jeho interiér. A tak je vhodné pravidelně čistit koberečky. Ideální je používat ty gumové, ze kterých jednoduše vylijete vodu a snadno je také omyjete. Také doporučíme v interiéru vozu ošetřit i jednotlivé plastové součásti. A doporučení nakonec? Je spojeno s větráním. Během zimy se totiž ve vašem automobilu objeví poměrně velké množství vlhkosti a je třeba se jí také co možná nejlépe a co možná nejrychleji zbavit. My doporučíme kombinaci topení a lehce pootevřeného okénka, nemusíme připomínat, že jenom ve dnech, kdy je to s vlhkostí bez problémů – tedy ve dnech, kdy je slunečno.

Rate this post