Montáž sportovní koncovky výfuku
Pokud nemáte svůj automobil jenom na klasickou přepravu lidí, ale využíváte ho i jako dopravní prostředek, na který jste hrdí, jistě čas od času hledáte možnosti, jak ho vylepšit. A to nejenom po vizuální stránce, ale třeba i po stránce zvukové. Jednou z možností, jak svůj automobil vylepšit, je montáž sportovního výfuku. Pokud jste si ho koupili, nebo koupi plánujete, podívejte se také na naše rady, které souvisí s tím, jak ho na váš automobil správným způsobem umístit.
Důležitý je už i samotný okamžik koupě, jelikož právě v té době byste měli mít jasno v tom, že bude nová koncovka výfuku na váš stávající plně pasovat. A to právě s ohledem na rozměry, kterým je průměr. Dále doporučujeme zohlednit také další důležitou velikost, kterou je případný otvor v nárazníku. I to je dobré při nákupu zohlednit, jelikož jedině tak budete mít jistotu, že bude výfuk pasovat tak, jak pasovat má.
Začneme s přípravou stávajícího výfuku
Pokud jste milovníkem tuningu, a již koncovku na vašem výfuku máte, a chcete jinou, je nejprve nutné tu stávající demontovat. Pokud ji nemáte, je samozřejmě jasné, že tento konkrétní krok vynecháte. Následně je třeba přiložit na stávající konec výfuku nový tlumič a vizuálně zhodnotit, jaké další postupy budou potřeba. Zde logicky záleží na tom, co od nové koncovky očekáváte, jak jde nasadit na stávající část výfuku, stejně jako zhodnoťte to, zda budou třeba případné technické úpravy, bez kterých se konkrétní práce nepohnou dále. Připomeňme, že zde je vše především individuální a záleží na vašich požadavcích.
Zde se musíme opět vrátit k tomu, že velmi záleží na tom, jaká koncovka výfuku je zakoupena. Pokud se jedná o řešení, které bude odpovídat typu vašeho vozu, je více než jasné, že žádné úpravy nebudou potřeba. Pokud úpravy potřeba budou, tak nejčastěji dvě hlavní. Tou první je rozhodně úprava spojená s tím, že bude potřeba zkrátit současný výfuk. Druhá úprava může být následně spojena s tím, že se neobejdete bez vytvoření větší díry v rámci vašeho zadního nárazníku. V obou případech je to postup čistě individuální a po obou krocích by mělo přirozeně dojít k tomu, že vám půjde daný konkrétní nový tlumič dobře nasadit.
Pokud bude třeba úprava vašeho nárazníku, je ideální použít pro úpravu daného otvoru úhlovou brusku. Následně je samozřejmě třeba daný prostor začistit. V takovém případě pomůže logicky brusný papír, a to různé hrubosti. Doporučujeme postupovat obezřetně a vše začistit tak, aby na první pohled nebylo vidět, že k jakékoliv úpravě došlo, stejně aby nedošlo ani k případnému poškození laku. Jedině tak bude i případný otvor vypadat naprosto dokonale a vy nebudete muset mít jakoukoliv obavu z toho, že by se vám snad tento krok nepovedl.
Začněte s montáží
Pokud vše pasuje tak, jak pasovat má, můžete se vrhnout na onu samotnou montáž. Prvním krokem je v dané chvíli to, že nový tlumič výfuku přiložíte na stávající koncovku. Pokud nám délka jako taková nestačí, je možné využít kousek roury od starého tlumiče. V takovém případě se neobejdete při nasazení bez případného svařování. Tedy nejprve takzvaného bodování. Zde musíme říci, že je třeba mít nejenom svářecí soupravu, ale je třeba myslet také na to, že před započetím práce se neobejdete bez toho, že musíte odpojit autobaterii. Na to je důležité myslet ještě před započetím sváření. Pokud se obáváte toho, že zapomenete, je nejlehčí odpojit ji ještě před tím, než jakékoliv jiné práce s výfukem vašeho vozu započnete.
Opět platí, že pokud vám vše, i s ohledem na délku vyhovuje, můžete tento krok jednoduše přeskočit a novou koncovku výfuku nasadíte na ten stávající. V tomto případě vás bude čekat krok následující.
Zkontrolujte polohu
Pamatujte, že montáž koncovky výfuku je krok, který je nevratný a pokud ho jednou provedete, už v podstatě není cesty zpět. Proto po nasazení nového tlumiče ještě několikrát vizuálně zkontrolujte, zda je vše tak, jak si sami představujete. Pokud ano, již se můžete pustit do prvotní fáze, která je spojena právě s montáží. Zde se také neobejdete bez svářecí soupravy. Stejně jako v předchozím případě, i zde je prvotním krokem to, že odpojíte autobaterii. Jakmile se tak stane, už stačí jenom danou novou koncovku výfuku takzvaně přibodovat. A jelikož jsme výše upozorňovali na nutnost vizuální kontroly, nezapomeňte ji realizovat ještě jednou, a to nyní. Jedině tak budete mít jistotu toho, že bude vše vypadat dokonale.
Realizace finálních svárů
Jakmile je vše na svém místě, můžete se pustit do posledního kroku, kterým je samozřejmě realizace posledních svárů. Zde je logicky třeba postupovat důkladně a opatrně. Tím důvodem je samozřejmě to, že nová koncovka výfuku by měla na tu stávající část výfuku přesně pasovat a nemělo by docházet k absolutně žádnému úniku vzduchu. Jedině tak budete mít skutečně stoprocentní jistotu toho, že vše bude sedět přesně tak, jak sedět má. A nová koncovka výfuku splní jak svůj estetický, tak samozřejmě také svůj zvukový účel.
Jakmile jsou sváry hotové, už je třeba jenom poslední věc, a to nechat vše náležitě vychladnout. Pokud jste během montáže povolovali spoje jednotlivých součástí vašeho výfuku, nezapomeňte také na to, že je musíte opět dotáhnout. Jakmile se tak stane, je montáž nové koncovky výfuku u konce a vy máte jistotu, že se můžete vydat vstříc jízdě, při které si vašeho vozu každý všimne. Samozřejmě nejdříve je třeba také zapojit odpojenou baterii. Teprve poté je možné sednout do vozu, nastartovat, a zvuk nové koncovky naplno vyzkoušet.