Mizí olej ve vašem voze? Možná je to tím, čím jezdíte


Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173

Pokud ve vašem voze mizí olej, je příčin několik. Primárně se zjišťuje, zda někde nedochází jenom k úniku. Druhá situace potom může být spojena s tím, že máte auto nové a v takovém případě je něco podobného normální. Stát se ale může i situace další, která je jednoduše spojena s tím, že máte takový typ vozu, který olej výrazně spotřebovává. Chcete vědět, zda to je nebo není váš případ? Podívejte se s námi, které vozy jsou v tomto směru nejhorší a kterým mizí olej skutečně enormně.

 

Jak daný žebříček vlastně vznikl? Celkem jednoduše. Byly porovnány jednotlivé vozy v souvislosti s tím, zda je v rámci jejich servisního intervalu, tedy intervalu výměny oleje nějaký dolít. A pokud ano, byla stanovena míra na necelý jeden litr. I když se to na první pohled může zdát v rámci jednoho servisního intervalu skutečně moc, jasně vás přesvědčíme, že to zase až tak moc není. Podívejte se na náš žebříček největších žroutů. Možná překvapí, jako vozy dominují.

 

BMW 5 Series

 

Oblíbené a kvalitní auto, které jistě mnoho lidí překvapí právě tím, že během servisní výměny budou muset olej dolívat. Není to vždy, jelikož záleží na mnoha faktorech. Statistická data ale mluví zcela jasně. Zhruba 30 – 40 procent majitelů těchto aut budou muset navštívit servis, nebo si olej sami dolít dříve, než k tomu budou vyzváni v rámci dodržovaných intervalů.

 

BMW 7 Series

 

Velmi podobný automobil, jako předchozí, ale už podstatně lepší z hlediska komfortu, výbavy, nebo celkové unikátnosti. Bylo inovováno a vylepšeno mnoho věcí, ale pokud jde o to, že zde mizí olej, je nutné si zkrátka a jednoduše zvyknout. Když se podíváme na to, kolik majitelů musí v průběhu výměny zhruba jeden litr dolít, je to asi 35 procent těch, kteří toto auto vlastní. Jste překvapeni? Pokud ano, pojďme na další model.

 

BMW 6 Series

 

Už se může zdát, že se skutečně jedná o nějakou vadu, jelikož jak potvrzujeme, první tři místa tohoto ne příliš pozitivního žebříčku zastávají právě automobily značky BMW. Tento model trojici uzavírá. Nutno ale říci, že je o něco lepší, než předchozí, jelikož u tolika modelů k mizení oleje zase nedochází. Přesto ale musíme říci, že 20 – 40 procent všech aut, v závislosti na stáří s o nějakou tu decku přece jenom řekne.

 

Porsche Panamera

 

Velmi unikátní a také poptávaný vůz. Je to dáno tím, že u něho automobilka lehce vybočila ze svého klasického sportovního stylu a nabídla tak možnost získat vůz této značky, který bude spíše reprezentativní, komfortní a nadčasový. A to se určitě povedlo. Co se ale už povedlo méně, to je fakt, že vozu poměrně výrazně mizí olej. Konkrétní počet majitelů, kteří musí v průběhu výměn dolévat, je asi 40 procent. Jde ale o průměr a tak nesmíme opomenout to, že v rámci krátkodobých statistik může tato procentuelní hodnota stoupnout až na 60 procent. A to je podstatně více, než tolik obávaná polovina.

 

BMW X5

 

Opět BMW, ale v porovnání s modely výše uvedenými je na tom tento konkrétní už podstatně lépe. Pokud se podíváme na dlouhodobé statistiky, můžeme je shrnout tak, že dolití oleje potřebuje zhruba 20 procent všech majitelů konkrétních vozidel. Když k tomu přidáme různé podmínky a důvody, není to zase až tak hrozné.

 

Audi A4

 

Další prestižní automobilka, která spadá do naší sbírky. Konkrétně však musíme říci, že u tohoto modelu výrazně závisí na motorizaci. Ty nejlepší nás v tomto směru nezajímají, jelikož nám jde hlavně o tom, u jaké mizí olej. A tou je verze motoru 2.0 T. zde je dobré se připravit na to, že v prvních letech musí dolívat asi polovina řidičů. Potom však tato potřeba výrazně klesne na 5 – 10 procent. Pozitivní zpráva.

 

Audi A5

 

Další model prestižní automobilky a další ukázka komplikací hlavně v prvních letech. Jde o situaci velmi obdobnou, jako jsme popsali výše. Prví roky je to polovina a třetina řidičů. Potom už je průměrný počet lidí, kteří musí dolévat, velmi nízký. Vše klesá až na tři osoby ze sta, což už můžeme označit za něco, co je naprosto klasické.

 

Audi Q5

 

Důvod, proč je zde i tento vůz, zase až tak nepřekvapí. Je to dáno tím, že problémy s mizením oleje zde byly proto, že i v tomto modelu byla použita již zmíněná motorizace nesoucí označení 2.0 T. Bylo by tedy zvláštní, kdyby u jednoho modelu dělala problémy a u druhého už ne. Když se podíváme konkrétně, tak nutnosti dolévat byly spojeny s celkem podobnými statickými čísly. Problém trápil až polovinu řidičů, ale vlivem času velmi strmě klesal.

 

Porsche Cayene

 

Další z vozů, který jasně ukazuje a také jasně potvrzuje to, že Porsche není jenom automobilkou vyrábějící sportovní auta, ale že dokáže zacílit i na ty zájemce, kteří hledají reprezentativní vzhled, pohodlí, dobré jízdní vlastnosti a skvělou výbavu. Tento model všechno splňuje, i kdy z hlediska dolívání oleje způsobí některým majitelům vrásky. Je třeba myslet na to, že zhruba dvacet procent řidičů by mělo mít po ruce dostatek oleje na dolití.

 

A které vozy jsou poměrně dobré?

 

Několik konkrétních problémových modelů jsme zmínili a jak bylo patrné, dominovala trojice automobilek. Většinou se ale jedná spíše o drobné komplikace, jelikož ne všechny modely daným problémem trpí. Podívat se totiž můžeme i na několik dalších zástupců, kde problémy nejsou zase až tak markantní a jsou spíše v jednotkách. Jsou to vozy, jako Audi A6, Audi Q5, Porsche Boxster, Audi A7, nebo i BMW 335i Sedan. Dokonalá ukázka toho, že když je zvolena správná motorizace, není důvod kontrolku oleje ve svém voze téměř vůbec sledovat, jelikož postačí vydržet až na servisní prohlídku.

 

Rate this post