Na která auta v bazarech téměř nenarazíte?
Plánujete si pořídit ojetý automobil? Pokud máte jasný tip na takový, který by vám měl po všech stránkách vyhovovat, je ještě otázka, zda ho vůbec dokážete sehnat. Proč? Jelikož jsou taková auta, po kterých se v autobazarech jenom zapráší. A jinak tomu není ani v případě soukromé inzerce. Společně se podíváme na to, jaké vozy mizí z prodejních ploch nejrychleji a u jakých je třeba být skutečně rychlí, pokud tento model chcete. A připomeňme, že u některých budete možná překvapeni tím, že se nejedná na první pohled o prestižní modely.
Lada Niva
Ano, tento vůz je skutečně tím, který v bazarech patří mezi nejprodávanější. Z jakého důvodu? Je jich hned několik, a pokud je dáme dohromady, je vcelku jasné, proč se dané auto celkem rychle vyprodává. Prvním důvodem je to, že daných modelů na trhu zase tolik není a to jasně ovlivňuje právě fakt spojený s tím, že nabídka je menší. Druhým důvodem je to, že se jedná o vůz, který není zase až tak drahý. Za model z roku 2011 tak lze dát okolo 150 000 Kč, což je jasná ukázka toho, že se po něm jenom zapráší. A poslední důvod? Je spojený s tím, co auto vydrží a kam je vhodné. To, co je dnes označováno jako off road, je spíše luxusní model do města a na okresky. Proto pro toho, kdo potřebuje zvládnout i skutečně náročný terén je Lada Niva jasnou volbou, bez které se zaručeně neobejde. To je poslední plus.
Fiat Punto
Italské auto, které ukazuje, jak hodně je stále oblíbené. Možná si někteří z vás všimli, kolik daných vozů po tuzemských silnicích jezdí, pokud jde o některou z předchozích generací. Je to dáno tím, že auto je celkem spolehlivé, menší a praktické. Proto se po něm v bazarech rychle zapráší. Na mysli potom máme model z roku 2009, a to za cenu okolo 100 000 Kč. Je jasné, že už tato kombinace může celkem lákat. A protože nejde přímo o model, který by byl manažerský nebo firemní, bývá spojený s nižším kilometrovým nájezdem. A i toto pochopitelně láká, ve vidině faktu, že auto ještě celkem dlouho vydrží.
Citroën C1
Jak u výše zmíněného fiatu, tak i nyní musíme říci, že menší vozy jsou dnes celkem trendy. Stejně jako v předchozím případě, i nyní jsou pozitiva známá. Příkladem je model z roku 2010, který se prodává okolo sta tisíc korun. Dobrá cena v kombinaci se stářím zaručuje, že aut v nabídce zase není až tolik. A jelikož ho můžeme označit i jako dámské auto, není výjimkou, že i kilometrový nájezd nebývá z nejvyšších a jenom málokdy dojde k tomu, že by byl přes stovku. Vše tedy nasvědčuje jednomu jedinému. Že kdo si vyhlédl jako ideální budoucí vůz Citroën C1, bude muset dobře hledat.
Dacia Sandero
Hlavní důvod obliby tohoto vozu? Je to jeho praktičnost. Není proto žádnou výjimkou, že se stává jedním z osvědčených modelů pro každou rodinu. Tedy pro zákazníky, kteří chtějí dostatek pohodlí jak pro pasažéry, tak i dostatek místa i pro své věci, které je potřeba převézt. Lákadlem je určitě i cena vozu. Když se podíváme model Dacia Sandero, který je zhruba 7 let ojetý, lze ho pořídit kolem 100 000 Kč. To už je vskutku lákavá cena pro každého. Je to mimo jiné dáno i tím, že právě Dacia patří spíše mezi lowcost vozy a tak i v samotném novém provedení nepatří k nejdražší. Ale když se jedná právě o variantu ojetou, cena klesá výrazně rychleji. Pro toho, kdo hledá na kombinaci praktičnosti a dobré ceny jasná volba.
Hyundai i10
Ve své nejnovější generaci jde o auto, které oproti té první poměrně vyrostlo a také zkrásnělo. Pokud jde o tu první, je třeba říci, že ta příliš povedená nebyla. A to jak designem, tak s ohledem na velikost. Na druhou stranu jednu hlavní výhodu toto auto mělo. Vzhledem ke své velikosti šlo o celkem povedené městské auto a tak se i jeho ojeté verze stávají poměrně poptávané. Přidejme k tomu fakt, že zase až tolik aut se neprodalo a tak je jasné, že kdo takové malé levné městské auto chce, ten ho jenom tak nesežene. A tak když se objeví v bazarech, tak i celkem rychle zmizí. A vzhledem k charakteru vozu k jeho oblibě přispívá také často jenom málo najetých kilometrů a nízká cena.
Hyundai i30
U korejské automobilky ještě zůstaneme, jelikož jasně ukazuje, že její vozy jsou poptávané. Jako by jim v budoucnu nikdo nedával šanci a nyní, když je vidět že s nimi není problém, po nich lidé sáhnou. Vliv na to má také cena, jelikož co je levné už v době koupě nového modelu, to bude levné i jako ojetina. U tohoto modelu navíc zmiňme i jeho celkem povedený design a praktičnost, nebo často i velmi unikátní výbavu, o které si jiné modely mohou nechat jenom zdát. A kdo se rázem rozhoduje, zda třeba podobný Focus, nebo právě Hyundai i30, ten má jasno. I proto takových vozů po bazarech ani inzercích moc není, protože na odbyt jdou.
Volkswagen Polo
Mohlo by se zdát, že vlivem aféry Dieselgate bude mít Volkswagen odliv zákazníků. To se však neděje. Kupují se nové vozy a ani v segmentu ojetin na automobilku zákazníci nezanevřeli. A tak na náš seznam musíme jasně zařadit i další zajímavý model, a to VW Polo. Dobrá volba pro toho, kdo nutně nechce klasického Golfa, ale chce sáhnout po něčem lehce menším, s čím však bude také dobře spokojený. A právě možnost koupě tohoto modelu je jasným důkazem. Mizí i přesto, že ceny nejsou ty nejlevnější. Stačí se podívat na modely z roku 2009 a jejich ceny, které jsou okolo 150 000 Kč. A že jste takových příkladů moc nenašli? Jasný důkaz toho, že je lidé hodně berou. Proč by také ne, když mohou nabídnout kvalitu, která se pozitivně podepisuje na životnosti a nízké poruchovosti.