Jaké jsou ty nejmenší motory v současných vozech?
Warning: Undefined array key "random_ads_start_direction" in /data/web/virtuals/344391/virtual/www/domains/auto-gril.cz/wp-content/plugins/ad-injection/ad-injection.php on line 2173
Doba downsizingu stále není za námi, a tak je pochopitelné, že automobilky stále produkují automobily s menšími a menšími motory. A to nejenom s ohledem na jejich velikost, ale pochopitelně také s ohledem na jejich objem. Pokud vás zajímá, v jakých vozech jsou dnes ty nejmenší motory na trhu, pojďme se společně podívat. Možná si řeknete, že posmívaný Maluch na tom v minulosti vlastně nebyl zase až tak úplně špatně.
Tata Nano
Pokud vám název této automobilky, ani daného modelu nic neříká, potom je nutné uvést, že se jedná o indickou automobilku, která je ještě poměrně mladá. Jejím cílem bylo to, že se na trhu prosadí s jednoduchými a hlavně levnými vozy. Je tedy pochopitelné, že žádné unikátní a výkonné motorizace rozhodně nelze čekat. A to musíme říci také v souvislosti se samotným objemem motoru, který je pod kapotou. Ten má pouze 624 kubických centimetrů. Vzhledem k tomuto objemu je jasné, žer ani výkon nebude nijak unikátní. Je jenom 28 kW. A když už se vám auto rozjede, jeho maximální rychlost je pouze 105 kilometrů v hodině. To ale nejsou rozhodně jediná negativa, která bychom mohli v souvislosti s tímto vozem uvést. Mezi další patří i jeho design. Když se na něho podíváte, rozhodně vám nebude připomínat žádné moderní auto. Když ho porovnáme se současnými automobilkami a jejich městskými vozy, je více než jasné, že ničím jiným, než svou cenou skutečně konkurovat nemůže.
Caterham Seven 160/165
Tento vůz bychom mohli zařadit do segmentu, který získal označení kei cars. V tomto případě mluvíme o japonském zástupci, který pokud něčím na první pohled zaujme, tak je to svým vzhledem., Vypadá totiž jako velmi povedený roadster, za kterým se zaručeně každý otočí. Vzhled ale podstatně klame. Když do vozu nasednete, rozhodně vás nijak oslnivý výkon nečeká. Motor nabídne jenom 47 kW. Jedním z důvodů je pochopitelně to, že ho řadíme do našeho žebříčku. Jeho objem je pouze 660 kubických centimetrů. Pokud byste se s vozem přece jenom chtěli i po našem sdělení svézt, budete mít celkem velký problém. Je třeba si zajet nebo zaletět do Velké Británie, jelikož auto je vyráběno výhradně jenom s volantem vpravo a tak je jasné, že v klasické Evropě neprojde homologací.
Maruti Suzuki Celerio Diesel
Když budete na trhu hledat model Suzuki Celerio, najdete ho. Nikoliv ale v této konkrétní úpravě, jelikož ta se pod tímto názvem prodává výhradně jenom na indickém trhu, nikoliv u nás. A právě pro tento trh byla připravena i speciální motorizace. Právě díky ní tak můžeme i tento model zařadit do našeho žebříčku. Co na motoru možná zaujme, to je jeho spotřeba, jelikož činí jenom lehce přes 3,5 litru na 100 ujetých kilometrů. To je z hlediska pozitiv zhruba všechno. Motor, který má objem 793 kubických centimetrů, totiž disponuje výkonem, který je jenom 35 kW. Rozjet se s takovým vozem musí být dokonalé utrpení. Když se na motor podíváme ještě o něco blíže, je na něm rozhodně zajímavé, že ani takto malý objem nepřinesl to, co se očekávalo. Důvodem malých objemů je hlavně snaha vyhovovat emisním normám. Při této motorizaci ale vůz nedokáže splnit normu Euro 6, kterou hravě dávají motorizace, které mají objem i nad jeden litr. Jde tedy skutečně o motor, a v podstatě i auto, které by v Evropě rozhodně neuspělo.
Fiat 500 TwinAir
Na první pohled dokonalé a krásné auto. Pokud potřebujete vůz primárně do města, rozhodně nešlápnete vedle, pokud je vaším cílem vypadat skutečně stylově. Dá se říci, že právě jedinečná stylová auta Fiat vyrábět určitě umí. Zvlášť výjimečný je tento model v tom, že příliš nerespektuje současné moderní trendy, ale odráží zajímavý retro styl, pro který je ještě unikátnější. Opomíjet ale nesmíme to, že jako městské auto pochopitelně nenabídne nijak oslňující výkony. I když na tento styl jízdy může 63 kW poměrně dobře stačit, protože z nuly na stovku se dostanete již za 11 sekund. Pokud jde o maximální rychlost, tak ta může být ve výši až 172 kilometrů v hodině. Přesto ale nesmíme opomíjet, že pod kapotou je motor s celkem malým objemem, který činí jenom 875 kubických centimetrů. To, že dosahuje takových hodnot je dáno hlavně jedinečným vícebodovým vstřikem, který je označován právě Twin Air. A jak je to se spotřebou? Ani té se nemusíte obávat, jelikož pokud jde o testování auta, tak dosáhlo celkem zajímavé spotřeby o hodnotě 3,8 litrů. Při pojíždění po městě sice bude realita trochu jiná, ale i tak jen to příjemná hodnota.
Smart ForTwo
Další moderní automobil, který je možné označit jako takzvaný městský. Dá se říci, že právě Smart je takovými vozy naprosto charakteristický. Kdo hledá auto do města, které má mít styl, a má být zároveň malé, ten rozhodně nebude s nabídkou zklamán. Vzhledem k velikosti vozu je pochopitelné, že se muselo šetřit i v oblastech motorizace. I proto je pod kapotou motor s objemem 898 kubických centimetrů, který nepodává nijak závratný výkon. Ten činí jenom 66 kW. Nutno ale říci, že takové motory v daných vozech rozhodně nebyly vždy. I když jde o hodnotu malou, stále jde o objem, který je větší, než tomu bylo dříve. To nebyl výjimkou ani tříválec, který měl objem 0,6, popřípadě i 0,7 litru. U Smartu je to tedy posun kupředu. Navíc daný motor není využíván jenom v tomto malém voze, protože stejně tak jen montován automobilkou Renault i do úplně základních modelů Twingo, stejně jako Clio. I zde se jedná o menší auta, ale rozhodně ne tak malé, jako je Smart. I z toho důvodu vzhledem k výkonu bude platit, že auto bude ještě podstatně línější, než tento pár stovek kilogramů vážící prcek.